AndroidHealthClinic

3 maanden cutten - momenteel stagneert het (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rotterdambb

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
1.047
Waardering
44
Vetpercentage
12%
De titel zegt het al, het wilt niet echt meer vlotten momenteel.

Zou het nutten hebben om me voedingsschema om te gooien? Door er nu bijvoorbeeld nog lager in carbs te gaan en eiwitten / vetten te verhogen?
Of beter alles even omgooien en een maand op onderhoud gaan eten?
 
Meer info nodig!
Stagneert je gewicht? Hoe lang al? Track je je voeding nauwkeurig? Zo ja, op hoeveel KCal zit je nu en wat zijn je macro's? Is je VP nu 12%?
 
Stagneert nu een week of 2/3 - is echt maar iets van 0.3kg af in deze tijd. Weeg nu 70kg, ben ook niet groot (in lengte).
Ik track me voeding nauwkeurig ja, ik voer alles in.
Ik zit nu op 1850 kcal per dag - en op cardio dagen hoger (net als voorheen).
Me VP is lastig te zeggen... Heb zeker niet veel vet, alleen het randje onderbuik en lovehandles, die wil ik er nog echt af hebben.
Ik wil dit laatste beetje eraf hebben zodat ik binnenkort kan gaan cleanbulken beginnende met een droog lichaam.

Zijn volgens mij 3 opties maar ik weet niet wat de beste is:
- zelfde aantal kcal proberen maar low carb
- kcal verlagen
- Cut onderbreken en op onderhoud gaan eten

Ik heb echt geen idee meer wat het beste is,
 
De eerste optie heeft geen zin. Alleen met een kcal deficit zul je vet verliezen. Low carb met hetzelfde aantal kcal's zal daarom geen effect hebben. Je gewicht zal waarschijnlijk wel dalen doordat je glycogeenvoorraad en vocht zullen afnemen, maar dat is geen extra vetverlies. Als het afvallen mentaal erg zwaar wordt, kun je de cut tijdelijk onderbreken en op onderhoud gaan eten. Zo niet, dan ligt het verder verlagen van de kcal's voor de hand. Beide zijn dus mogelijk.
 
Stagneert nu een week of 2/3 - is echt maar iets van 0.3kg af in deze tijd.
Als het 2 weken is, zou ik het nog een weekje tijd geven. Soms stagneert je gewicht even en gaat het gewichtsverlies daarna weer gestaag verder. Mocht het over 2 weken nog gelijk zijn, dan kiezen voor de opties die imnewhere aangeeft.
 
Oke dankjewel voor de reacties.
Ik ga me voedingsschema toch een beetje verlagen en proberen de carbs zoveel mogelijk te vermijden, behalve rondom me avond eten.

Verminderen van carbs eigenlijk puur en enkel voor wat extra motivatie en testen hoe ik dit vind
 
Laatst bewerkt:
Hoe groot is je decifit ?
Cutten voor een man op 1800 is enkel voor Skatermarvin weggelegd

Optie is om je cardio te verhogen
 
Bedoel je dat 1800 veel of weinig is?
me onderhoud ligt nu circa 2250/2300, ben begonnen op 1900kcal en toen gezakt naar 1850 en nu zou ik naar 1800 willen gaan
 
Ik weeg natuurlijk ook maar 70 kilo, dus dat zal vergeleken bij de meeste hier ook redelijk laag zijn.
 
Bij welke lengte?
 
1800 excl kracht en cardio is niet gek is mij laatst uitgelegd toen ik kwam met dezelfde vraag over stagneren ;) (Mijn topic )

In't kort zoals ik het begreep
Mij verteld dat -3500 kcal per week onder onderhoud in alle gevallen over meerdere weken gemeten 0,5 kilo per week moet opleveren, tenzij je al extreem lang aan het cutten bent en cortisol disbalans mee gaat spelen (en zelfs dat is een minimaal percentage invloed).
De percentages bij elkaar (onderhoud niet helemaal juist, spierwinst, niet precies genoeg tracken, cardio overschatten, kracht overschatten, cortisol) zorgen vaak voor een scheef resultaat bij je berekende verwachtingen.

Voorbeeld
Dus je fietst 60min en trackt 650kcal, maar het is in werkelijkheid 550 (100) en je eet een groot frietje met en trackt 780kcal en die is 880kcal (100), daarna ga je krachtsport doen en trackt 300 maar is eigenlijk 200 (100).

Je zit dan in 1 dag op 300 marge die er zomaar ingeslopen kan zijn.

Dus ik denk eerder kritischer kijken naar alles wat je doet IPV nog dieper gaan of iets dergelijks. Onderaan de streep hetzelfde maar voor je gevoel niet ;)
 
Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Dus uitgaande van elke dag -500 kcal is 0,5kg per week?
Dat houd dus ook in dat als je op je cheatday 300 kcal boven onderhoud eet, je in die week op totaal -2700 uitkom wat waarschijnlijk iets van 0,4kg per week zou zijn? toch?
 
Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Dus uitgaande van elke dag -500 kcal is 0,5kg per week?
Dat houd dus ook in dat als je op je cheatday 300 kcal boven onderhoud eet, je in die week op totaal -2700 uitkom wat waarschijnlijk iets van 0,4kg per week zou zijn? toch?

7*500 = 3500 - 800 is -2700 inderdaad

0.5 * 2700 / 3500 = 0.385 kilo per week gemiddeld

Denk dat er 2 dingen heel belangrijk zijn:

1. Het is niet elke week 0,5
Ik viel over 10+ weken gemiddeld 0,5 kilo af met -3500, maar totaal niet lineair. Ene week niets, andere week -1,5 kilo dan weer + 0,3. Bij mij totale chaos wat nummers betreft ;)

Als -2700 per week goed voelt en je weet kritisch gekeken dat je alles goed doet, moet je dit gewoon langer blijven volhouden en echt pas na 4-6 weken gaan oordelen wat de vooruitgang was. Ik maakte ook steeds de fout om te snel te reviewen en ik zag het pas na 8 weken echt goed.

2. -2700 per week is excl. de mogelijke misberekeningen ook al weer %20 van die 0,5 kilo
Als je dan dus nog wat dingen verkeerd inschat blijft er van die 0.385 kilo per week ook weinig meer over.

Ik zou zoals rbn87 zegt cheats ook inplannen binnen die -3500. Ikzelf at de afgelopen periode gewoon 1x friet in de week en sloeg geen taart af als ze dat mij aanboden en stapte gewoon weer wat langer op de fiets om het te compenseren en toch -3500 kcal per week te behalen.

Meestal willen we resultaat in kilo's, maar met 0,5 kilo per week best case scenario is elke kilo nog steeds 2 weken ;)
 
Ik zit momenteel op +/- 1500 kcals per dag. 3-4 keer per week minimaal een uur cardio.

ik verbrand vet maar lijd ook honger. Je lichaam dwingen naar vet verbranden doet pijn en kost veel tijd is mijn ervaring nu.

Zonder cardio zou het mij niet zijn gelukt denk ik.
Heel veel succes!
 
  • Like
Waarderingen: Onit
Opzich zou ik kunnen levren met -2700kcal per week.
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 4 dagen per week -600 kcal te eten - 2 dagen per week - 500kcal en 1 dag 300 boven onderhoud? Of wordt dit niet aangeraden?
 
Ik zit momenteel op +/- 1500 kcals per dag. 3-4 keer per week minimaal een uur cardio.

ik verbrand vet maar lijd ook honger. Je lichaam dwingen naar vet verbranden doet pijn en kost veel tijd is mijn ervaring nu.

Zonder cardio zou het mij niet zijn gelukt denk ik.
Heel veel succes!

En wat weeg je momenteel? 1500 is wel heel weinig toch?
 
Back
Naar boven