AndroidHealthClinic

3 maanden cutten - momenteel stagneert het (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld 4 dagen per week -600 kcal te eten - 2 dagen per week - 500kcal en 1 dag 300 boven onderhoud? Of wordt dit niet aangeraden?
Als dat je voorkeur heeft, kan dat. Over een week gezien heb je dan evenveel onder je onderhoud gegeten. Als je met je macro's uitkomt, geen probleem.
 
Ik heb nog niet iemand horen zeggen dat -500 elke dag of -700 ene dag en andere -300 beter is.

Persoonlijk vind ik elke dag -500 meer discipline kosten en meer gerotzooi met tracken. Ene dag wil je kip eten andere dag toch gewoon rundergehakt? Minder gepuzzel en effect hetzelfde als het geen extremen aan neemt zoals ene dag -1500 kcal en andere dag +1000. Zelfs dat laatste zou in theorie gewoon kunnen maar alles in het extreem is vaak niet goed op de lange termijn
 
Ik heb nog niet iemand horen zeggen dat -500 elke dag of -700 ene dag en andere -300 beter is.

Persoonlijk vind ik elke dag -500 meer discipline kosten en meer gerotzooi met tracken. Ene dag wil je kip eten andere dag toch gewoon rundergehakt? Minder gepuzzel en effect hetzelfde als het geen extremen aan neemt zoals ene dag -1500 kcal en andere dag +1000. Zelfs dat laatste zou in theorie gewoon kunnen maar alles in het extreem is vaak niet goed op de lange termijn
Denk dat het persoonlijk is. De een kan zich makkelijk houden aan -500 elke dag en heeft houvast aan een vast ritme, de ander kan het makkelijker volhouden met puzzelen en de ene dag wat meer of minder.
 
Top, ik denk dat ik dan eens ga proberen op -600 te zitten en op cheatdag.
Zeker met het lekkere weer van komende periode, wordt er toch wat meer gebruikt gemaakt van de BBQ, dan is dit compenseren wat makkelijker vermoed ik.
 
En wat weeg je momenteel? 1500 is wel heel weinig toch?

1.68 M
~ 75 KG

Ja 1500 is weinig. Ik heb tijden gehad dat ik het met 1 maaltijd naar binnen kon werken.
Maar dat is nu wel anders ;)
 
Zou eerder wat liss toevoegen per dag dan nog minder kcal gaan eten. Elke dag een uur wandelen levert al een extra verbranding op van rond de 300 calorieën. Ik sta tegenwoordig ook gewoon Een uurtje eerder op en maak in de ochtend een wandeling van een uur.
 
De eerste optie heeft geen zin. Alleen met een kcal deficit zul je vet verliezen. Low carb met hetzelfde aantal kcal's zal daarom geen effect hebben. Je gewicht zal waarschijnlijk wel dalen doordat je glycogeenvoorraad en vocht zullen afnemen, maar dat is geen extra vetverlies. Als het afvallen mentaal erg zwaar wordt, kun je de cut tijdelijk onderbreken en op onderhoud gaan eten. Zo niet, dan ligt het verder verlagen van de kcal's voor de hand. Beide zijn dus mogelijk.
Ik zou niet lager aan en ik ben van mening dat macro-verdeling net als meal-timing wel degelijk uitmaken voor afvallen en er meer is dan enkel kcals in vs kcals out. Cardio vind ik een goede optie.
 
BB_ kun je meal-timing wat verder toelichten? Bijv. net rond de training van 17:00 die banaan erin knallen ipv om 10:00 in de ochtend waarna het nog 7 uur duurt voordat je in beweging komt?
 
Ik zou niet lager aan en ik ben van mening dat macro-verdeling net als meal-timing wel degelijk uitmaken voor afvallen en er meer is dan enkel kcals in vs kcals out. Cardio vind ik een goede optie.

En qua meal-timing, bijvoorbeeld dan de meeste KH rondom het trainen?
 
Volgens mij is mailtiming inmiddels achterhaalt en niet echt relevant voor niet wedstrijd atleten
 
De afgelopen twee dagen zijn niet mijn beste dagen geweest i.v.m. de warmte. Excuses voor mijn korte reactie.

Ik lees het topic even door en zal dan ingaan op jouw vragen en of bevindingen.
 
De belangrijkste punten zijn al benoemd zie ik. Stick to the basics!

Zorg voor een kcal onderschot. Naar keuze kan je dit onderschot verdelen over een week. De enige dag eet je wat meer, de andere dag eet je wat minder. Net waar de voorkeuren liggen. Zolang je het maar kan volhouden.

Ik zou het nog even afwachten en zoals gezegd LISS toevoegen. Lopen is goed voor je, belast de spieren ook minimaal. Daarnaast zorgt het voor een verhoogde NEAT en tevens ontspanning als je lekker de natuur opzoekt.

Mag ik vragen hoe jij je gewicht bijhoudt? Daar kan ook een knelpunt liggen namelijk. Houdt ons even op de hoogte van je bevindingen.
 
Update, ben gestopt met cutten.
Heb het nog 1,5 week a 2 weken geprobeerd nav bovenstaande reacties en moet zeggen dat ik toch weer resultaat zag.

Ben nog niet 100% tevreden, wil nog wat dieper cutten maar ik ben de motivatie kwijt.
Daarom dus besloten om te gaan cleanbulken deze "zomer" om over ca 5 a 6 maanden opnieuw te gaan cutten.

Geld voor een bulk ook +3500kcal per week staat gelijk aan 0,5 kg?
 
Back
Naar boven