MuscleMeat

3 maanden fitnessen en...

Bezoekers in dit topic

E-jector

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
hey mensen ik ben 16 jaar oud en ben sinds half september begonnen met trainen (redelijk serieus, met schema etc...) maar ik merk dat ik ipv van bijkom, enkel afval !!! ik begon met 78 kg en nu weeg ik er 74, ik merk wel spiergroei, maar niet om te zeggen 'waw'

eet ik te weinig ofzo?? ik denk het niet... en na bijna elke training neem ik een dikke shake :D

ik moet er wel bij zeggen dat ik een half jaar geleden nog 93kg woog, met heel veel vet dus ;)

groetjes hopelijk weet iemand wat er aan de hand is ;)

voeding belgian bro. Bereken je benodigde cals eens. En van alleen een shake na de training ga je niet meteen groeien. Pluis de voedingssectie eens uit en you will see

Waarschijnlijk is je dieet niet voldoende. M.a.w. meer eten! Vooral schone koolhydraten en eiwitten. Zoek voor meer informatie op het forum voeding en dieten.
Wellicht ben je ook te lang in de sportschool. Hoe lang train je per keer? En hoe vaak? Hoe ziet je trainingsschema eruit? Dan pas kan ik echt een verklaring geven.........

Smoothmold

natuurlijk ook een goed trainingsschema

lol je denkt toch echt niet dat je goed gaat groeien door een shakie naast je training :D

• Topic Starter Topic Starter
ma: borst + bicep
woe: rug + tricep
vrij: buik (+ schouders) + benen

elke trainingsdag 1 tot 1,5 uur in de sportschool

mijn dagelijkse inname van kcal is ongeveer 2000 (heb dit ergens op een site berekend weet niet meer exact)
dus ik moet 2500 eten per dag right? het probleem is dat ik op dit moment totaal geen idee heb van hoeveel ik per dag binnenkrijg :)

ps: trekt dit schema op iets?

Laatst bewerkt:
aantal reps? En je cals??? Een goede vermagerings kuur is dat wel ja,maar groeien...? Denk het niet. Ik zit al boven de 2000Kcal om op m'n luie reet te zitten. En er staat een lijst in de voedings met eiwitten/koolhydr/vetten van zowat alles wat te vreten is.

waar je je verbruik kan bereken weet ik effe niemeer. Iemand??

Kun je in de voeding sectie posten wat je nu zoal en wanneer je op een dag eet. Dan kunnen we beoordelen wat er eventueel aan ontbreekt. Je moet in ieder geval zorgen dat je genoeg proteine binnen krijgt Om de 3 uur ca 20-30 gram.

Daarnaast heb je ook nog koolhydraten nodig als brandstof voor de krachttraining.

Begin altijd met de Benen te trainen als je deze op een dag gepland hebt staan.

ja ik wou net vragen of je dat mss wist waar ik dat kon berekenen ;)

en ik train op deze manier:

(ik geef een vb voor borst bankdrukken)

10*25 kg
8*40
8*45
8*50 (=max op dit moment)

dit doe ik zo voor alle spieren, tot ik op 8a10 sets kom per spiergroep

denk dat je beter 8x 7x 6x 5x doet ofzo, met gewicht dat je max 8x omhoog krijgt. Om massa te kweken

ok ik kom op 3059 op een non-training dag, is dat mogelijk???

en op een trainingdag (+2uur heavy): 3945

dus moet ik elke dag nou 4500 caloriën eten of enkel op de trainingsdagen ofzo?

*over die 8x 7x 6x 5x 4x*:

mensen in sportschool zeggen dat opbouwen beter is ???

4500 is mogelijk ja. Weinig sets met veel gewicht= massa, veel sets met minder gewicht= kracht

E-jector zei:
ok ik kom op 3059 op een non-training dag, is dat mogelijk???

en op een trainingdag (+2uur heavy): 3945

dus moet ik elke dag nou 4500 caloriën eten of enkel op de trainingsdagen ofzo?

*over die 8x 7x 6x 5x 4x*:

mensen in sportschool zeggen dat opbouwen beter is ???

Probeer je training binnen het uur af te werken dan is het effectiever

Ik zou voorlopig 8-12 herhalingen aanhouden want je pezen moeten zich eerst nog versterken. Nu al met 5 herhalingen(en dus zwaardere gewichten) gaan trainen zou wel eens blessures kunnen veroorzaken.

ok, ik zie dat het woensdag is dus straks even gaan afzien in de sportschool :P

bedankt voor de tips allemaal! ik ga het nu nog eens allemaal rustig opzoeken en bekijken, en dan post ik men volledig schema op dit forum en mijn voedingsschema op het voedingsforum...

groetjes!!!

E-jector zei:
ma: borst + bicep
woe: rug + tricep
vrij: buik (+ schouders) + benen

elke trainingsdag 1 tot 1,5 uur in de sportschool

mijn dagelijkse inname van kcal is ongeveer 2000 (heb dit ergens op een site berekend weet niet meer exact)
dus ik moet 2500 eten per dag right? het probleem is dat ik op dit moment totaal geen idee heb van hoeveel ik per dag binnenkrijg :)

ps: trekt dit schema op iets?

Niet meer dan 45 minuten tot een uur trainen. Na 45 minuten gaat je cortisol stijgen dit zorgt voor spierafbraak.

idd niet te lang trainen........je voeding schema ff posten in de voedings thread.......volg de raad van de mensen hier......working like a charm bij mij.

Dan is het enkel (hard) trainen en vreten dude :p :D

Ik heb bij ons op de sportschool gehoord dat je lichaam pas na 3 tot 4 maanden resultaat laat zien bij een eerste keer dat je aan gewichten gaat hangen.

Dus na 3 of 4 maanden zou je eigenlijk pas gaan groeien.
Nogmaals ik heb dit alleen maar gehoord en weet helemaal niet of dit waar is maar ik dacht ik zeg het toch maar. :nut:

Terug
Naar boven