XXL Nutrition

3 maanden verder.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fitnessdavey

Novice
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m78
Heyyy..
Heb geen verwelkom topic of iets gezien dus doe ik het niet maar!

Ben davey, 17 jaar, 1.78 en fitness nu 3 maanden.

Ik heb wel gelijk een vraag..
Ik fitness nu 3 maanden maar zie nog helemaal geen verschil, en ik verwacht ook niet veel maar toch wel iets.. verder wil ik het heel graag alleen lukt het gewoon niet om een voedingsschemate maken, ik wou zelfs naar een dieetiste gaan om me te laten helpen maar dat mocht niet van me moeder. En bij mijn fitness gym doen ze niks met mijn vraag. Terwijl ik vaak lees dat een voedingsschemamisschien wel het belangrijkst is..

Zouden jullie misschien dingen kunnen opnoemen die zeker in je schema moeten staan. Ik vraag niet voor een compleet schema maar gewoon dingen die er altijd wel in zit.
Heb zelf al ooit voor topsport een schema gehad om mijn vetpercentage te verminderen dus dat gaat wel lukken volgende zomer.

Verder gebruik ik ook whey protein na het trainen. Ik hoop dat ik de volgende zomer toch wel wat gespierder ben.

Ik hoop op serieuse antwoorden en geen dingen waar ik niks aan heb!

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 14:57 ----------

Ik heb trouwens ook wat sticky's doorgelezen!
 
iedereen kan een voedinsschema maken op dit forum maar jij niet? kom op man, er staan hier tienduizend voedingsschema's waar je informatie uit kan halen.

...


Brinta, kipfilet, kwark, rijst, koolvis, noten, pindakaas, melk, tonijn, zalm, pangafilet, melk etc. etc. doe zelf ook maar even wat speurwerk in de voedingssectie
 
Toen had ik er ook 1 gemaakt en hier neer gezet.. dacht zelf dat die goed was maar volgens de mensen hier stelde het niks voor? Laten we dan maar geen risico nemen he
 
je hebt maar 2 posts? plaats hem nog eens dan ..
 
Dat was op een ander account waar ik niet meer op kan. Niet gebanned ofzo hoor.
Ik ga nu fitnessen, als ik thuis ben zoek ik em en zet ik het hier neer
 
Nemen jullie me nou in de zeik of wat? Ja ik doe aan krachttraining, ik begin met 10 minuten lopen of fietsen en dan doe ik meestal de ene week 2 spiergroepen per dag en de andere week train ik op 1 dag me hele lichaam. Ik train zeker niet te zwaar maar ook niet te licht, doe van elk onderdeel dat ik doe 4x 12 herhalingen.
 
Post je trainigsschema eens en post je oude voedingsschema daarbij. Ik ben 15 ik train net 4 maanden en ik kan ook een voedingsschema maken lijkt we voor jou ook niet zo moeilijk ofwat..

Lees de stickies in de voedingssectie eens bereken je basisbehoefte aan calorieen stel dan een schema samen met de goede e/k/v verhoudingen en het juiste aantal calorieen.

Als je dat allemaal hebt gedaan en nog steeds vragen hebt dán mag je hier weer terugkomen.
 
Geen foto's meer te zien :mad:
tegenwoordig verwijderen alle nieuwelingen hun foto's direct
 
Heyyy..
Heb geen verwelkom topic of iets gezien dus doe ik het niet maar!

Ben davey, 17 jaar, 1.78 en fitness nu 3 maanden.

Ik heb wel gelijk een vraag..
Ik fitness nu 3 maanden maar zie nog helemaal geen verschil, en ik verwacht ook niet veel maar toch wel iets.. verder wil ik het heel graag alleen lukt het gewoon niet om een voedingsschemate maken, ik wou zelfs naar een dieetiste gaan om me te laten helpen maar dat mocht niet van me moeder. En bij mijn fitness gym doen ze niks met mijn vraag. Terwijl ik vaak lees dat een voedingsschemamisschien wel het belangrijkst is..

Zouden jullie misschien dingen kunnen opnoemen die zeker in je schema moeten staan. Ik vraag niet voor een compleet schema maar gewoon dingen die er altijd wel in zit.
Heb zelf al ooit voor topsport een schema gehad om mijn vetpercentage te verminderen dus dat gaat wel lukken volgende zomer.

Verder gebruik ik ook whey protein na het trainen. Ik hoop dat ik de volgende zomer toch wel wat gespierder ben.

Ik hoop op serieuse antwoorden en geen dingen waar ik niks aan heb!

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 14:57 ----------

Ik heb trouwens ook wat sticky's doorgelezen!

-Post je trainingschema...
-Post je voedingsschema(of als je niet echt een shema hebt, hoe een typische dag er voor jou uitziet.
 
Isgoed, ik weet niet hoe die apparaten heten dus zal het anders doen:

Biceps: dumbbell curl¿ dan met 1 dumbbell omhoog halen, en op een bankje met een schuin rubber vlak waar je armen op moeten, dan haal je je armen steeds naar je borst toe.

Triceps: Op een stoel met 2 beugels naast je die je naar beneden drukt, een beugel naar beneden drukken die vast zit aan een kabel (staand) met verschillen houding van me handen. En staan met een dumbbell in me hand, dan voorovergebogen en me arm naar achter/zijkant strekken.

Rug: Ik zit, heb dan een stang boven me die ik naar beneden trek, naar me borst en achter me nek, Zittend op een bankje een beugel naar je borst trekken, zitten op een bankje met 2 vlakken met een hoek van 90 graden, dan 2 beugels naar je zelf toe trekken. Zitten op een bankje en 2 beugels van boven af naar beneden trekken.

Schouders: Een stang in me handen, dan omhoog trekken langs me lichaam en rustig voor uit laten zakken, en op een bankje zitten en een stang boven me drukken, lijkt op bankdrukken.

Borst: Op een stoel zitten en 2 beugels recht voor me uit duwen, dan het zelfde alleen meer naar boven duwen. Dan een stoel waar ik in zit en ik moet 2 beugels van buiten naar binnen drukken. Dan op een bankje liggen en 2 dumbbells in me hand laten zakken en omhoog drukken. En bankdrukken.

Benen: op een stoel zitten en je zelf weg duwen tegen een plaat, op een stoel zitten en je benen hangen naar beneden en jij strekt ze naar boven, en je benen zijn gestrekt en je duwd ze naar beneden.

Buik: Gewoon steeds naar boven komen, lichaam met je armen naar beneden en lichaam gestrekt en buik aanspannen, en je benen de lucht in zwaaien en nog wel meer.

Ik weet dat dit raar is maar ik weet de namen gewoon niet..

Een schema heb ik niet, maar ben al een beetje aan het denken hoe ik het wil gaan doen.

Dit is een normale dag voor mij: wit broodje met hagelslag, daarna weer een broodje met hagelslag rond 1 uur, dan rond 3 uur een koek.. een evergreen of 2 eierkoeken of een echte slechte, dan om 5 uur weer, en dan wachten op avond eten, dan na het eten soms vla en als ik dat niet neem dan neem ik meestal om 10 uur een broodje.

Best veel allemaal maarja, verder drink ik melk in de ochtend en avond en drink ik aloe vera, water of wortelsap
 
veel? Voor een meisje van 8 misschien ja. Maar alsje sport en wilt groeien zal je veeeeeeeeeeeeeel meer, en beter (eiwitten..!!!) gaan eten.

Om een idee te geven van mij dag vandaag:
10.00: 40gr whey + 50gr brinta + 60gr havermout + 300ml melk + 2 sinaasappels uitgeperst
13.30: 75 gr pasta (ongekookt) + tomatensaus + groenten + blik tonijn
15.30: idem bovenstaand
18.00: 300gr aardappel + groenten + 150gr hamlappen
post workout: dextrose + aminos
21.30 100gr complex carb gainer
23.30: 500gr magere kwark


Verschil wel met jouw voeding, niet?

Qua training: tsja, stel jezelf eens een echt schema op en leer de namen van de oefeningen. daar profiteer je alleen maar van.
 
haha ik bedoelde veel van het slechte, hagelslag.. koeken.

Oke oke, zo'n hele maaltijd om half 2 lijkt me best moeilijk maar zal het dus wel moeten leren!
 
Beetje pasta of rijst koken moet wel lukken toch?
 
ja zeker! Ik heb nu uitgerekend via deze site hoeveel eiwitten en koolhydraten enzo ik binnen moet krijgen en dat is: koolhydraten 632g, eiwitten 142g en vetten 40g.

Ga nu via een hulp iets een schema maken, dat staat ook op deze site.

Ik had wel een vraag nog: Ik gebruik ook whey protein, dat drink ik alleen maar weg als ik getraind heb. Moet ik dit vaker op een dag drinken? Bijvoorbeeld in de ochtend, na het trainen en in de avond?

Wat ik ook niet echt begrijp is dat er staat: Walnoten per 100g, 659 kcal, 15g eiwitten, 8 gram koolhydraten en 63g vetten? Ik mag maar 40g vetten maar zit er dan al over heen?

Wat ik ook niet echt begrijp is dat er staat: Walnoten per 100g, 659 kcal, 15g eiwitten, 8 gram koolhydraten en 63g vetten? Ik mag maar 40g vetten maar zit er dan al over heen?
 
Laatst bewerkt:
Whey halfuur voor de training drinken :)

En niet bang zijn om vetten op te nemen.

Walnotten bevatten goeie vetten dusj
 
je hoeft ook geen 100gr ervan te eten ;)
 
zet je voeding in deze excel en post het
 

Bijlagen

  • Voeding Leeg.xls
    343 KB · Weergaven: 34
Nee maar walnoten zijn wel lekker haha. Ik zal het zo effe proberen, had gister geprobeerd met een ander excel bestand maar lukte niet omdat ik het niet heb gekocht zegmaar.. ik kan wel kijken maar er niks in zetten..
 
Back
Naar boven