XXL Nutrition

3 maanden verder.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dat klopt, maar heb nog niet gekeken want ben al de hele dag via mijn telefoon op internet, heb gefitnessd en thuis gegeten, toen naar me oma geweest en ga zo voetballen dus heb nog geen tijd gehad!
 
Nemen jullie me nou in de zeik of wat? Ja ik doe aan krachttraining, ik begin met 10 minuten lopen of fietsen en dan doe ik meestal de ene week 2 spiergroepen per dag en de andere week train ik op 1 dag me hele lichaam. Ik train zeker niet te zwaar maar ook niet te licht, doe van elk onderdeel dat ik doe 4x 12 herhalingen.

:roflol:

er zit een verschil tussen fitness en bodybuilding, en als ik jou zo hoor pas je meer in de eerste groep thuis.
 
:roflol:

er zit een verschil tussen fitness en bodybuilding, en als ik jou zo hoor pas je meer in de eerste groep thuis.
Waar slaat dat nou weer op? Ik train net 3 maanden en moet ik anders het allerzwaarste wat ik kan optillen en dat dan 3x kunnen? Ik zie niemand dat doen, ze doen allemaal wat ze meerdere keren kunnen, dus gewoon wat hun goed kunnen tillen maar zeker niet licht is.. Snap dit niet, ga me spieren toch niet naar de klote werken door 2x 80kg weg te duwen?
 
4x12 is goed om mee te beginnen. Reden waarom je nog geen verschil ziet is omdat je ca. de eerste drie maanden voornamelijk verbeterd in je inter- en intramusculaire coordinatie, oftewel de samenwerking binnen in de spieren en de samenwerking tussen de spieren. Hierna zal er meer hypertrofie (spiergroei) gaan optreden.
 
Waar slaat dat nou weer op? Ik train net 3 maanden en moet ik anders het allerzwaarste wat ik kan optillen en dat dan 3x kunnen? Ik zie niemand dat doen, ze doen allemaal wat ze meerdere keren kunnen, dus gewoon wat hun goed kunnen tillen maar zeker niet licht is.. Snap dit niet, ga me spieren toch niet naar de klote werken door 2x 80kg weg te duwen?

Bodybuilding heeft niets met zware gewichten (kunnen) tillen te maken ;).

OT: Als je oprecht geïnteresseerd bent, lees je dan wat meer in over oefeningen (deadlift, squat, benchpress) en voeding. Er werd al een aardige opzet gegeven: brinta, melk, eitjes, pindakaas, noten, kip, tonijn, kwark etc etc. Baseer je "dieet" in ieder geval op iets in de richting van wat baksteen zei.
Wat betreft oefeningen: tsja, ieder zijn mening over toestellen, al denk ik dat het beter is compounds (grote oefeningen waarbij je veel spiergroepen pakt) te doen.

Schema opzetje: weet niet hoeveel dagen je traint, dus geef je gewoon wat oefeningen:

Compounds:
Rug -> Deadlift
Benen -> Squat
Borst -> Benchpress (bankdrukken)

Overig:
Rug -> Bent over row, chin-ups, pulldowns, lat pulldowns, rows, hyperextension, etc
Benen -> Leg extension, leg curl
Borst -> Dumbbell fly, incline bp, whatever varieer wat
Schouders -> Military press, behind shoulder neck press, arnold press, blabla press, front raise, side raise, seated
Triceps -> Dips, pulldown, small grip bp
biceps -> pullups (duimen naar buiten), bicep curl
kuiten -> calf raise
buik -> zie een van de miljard fitness website tips voor een 6pack

Als je meerdere dagen traint: per dag maximaal 1 compound en een paar overige oefeningen. Als je met 1x per week iets denkt te bereiken: ga meerdere dagen trainen.

Nou niet meer huilen; inlezen, en trainen.

p.s. zie http://www.exrx.net/Lists/Directory.html voor uitleg van oefeningen. Laat altijd een pro (of instructeur) het voordoen en jou checken of je het goed doet.
 
Nee maar hy zegt dat ik in een fitness groep pas omdat 'ik niet te zwaar maar zeker niet te licht train'. Nou bodybuilders trainen sowiezo niet te licht dusja.. vandaar

ik train 3/4 keer per week, en doe gewoon goeie oefeningen.. en over die instructeur heeft me ook alles uitgelegt en voor gedaan. Zal wel effe naar jouw oefeningen kijken!

Wel bedankt.
 
Als de instructuer je de compounds niet heeft uitgelegd kan je hem beter dumpen en HEEL SNEL beginnen met Starting Strength (google is key )
 
Back
Naar boven