AndroidHealthClinic

3 weken cut gevolgd door 2 weken cleanbulk verstandig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

YinYang

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
835
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Is dit een effectieve manier om vet te verliezen en je metabolisme hoog te houden? Kreeg dat advies, omdat als je een lange tijd cut, je metabolisme alleen maar trager zal worden, ookal hou je 1x in (bijv.) de week een refeed met veel KH's (voor verhoogde leptine).

Door de 2 weken cleanbulk zul je verder nauwelijks vet aankomen.
 
Je kunt beter 6-8 weken normaal cutten (dus een niet te groot tekort aanhouden) en dan 1 week op onderhoud, als je dan toch wilt cyclen.
Zolang je niet een extreem tekort hebt, hoef je je echt geen zorgen te maken dat je metabolisme trager wordt, zeker niet na 3 weken al.
 
Verlaging van je energieverbruik los van de verlaging die direct het gevolg is van verminderde lichaamsgewicht is zelfs bij extreme diepe cuts niet heel groot en herstelt zichzelf weer snel. 'Vertraging van je metabolisme' is niet iets waar je je zorgen om hoeft te maken in die zin.

---------- Post added at 00:07 ---------- Previous post was at 00:02 ----------

Bij zo'n langzame clean bulk komt het aantal kcal dat je eet redelijk nauw, ik denk dat je in de praktijk problemen gaat krijgen om na een paar weken cutten in maar 2 weken tijd je maintenance dusdanig nauwkeurig te bepalen dat je er een clean bulk kcal inname op kunt baseren. Dan zou ik eerder aanraden om x weken te cutten en dan een week een diet break te nemen en rond maintenance te eten maar tbh is zelfs dat overbodig (tenzij je het nodig hebt als mentale break van je cut oid) en kan je gewoon in 1 keer door cutten.
 
Oké dank voor de reacties. Ik cut nu zo´n 2 maanden, dus ben wel even toe aan een break. Vooral mentaal, omdat ik merk dat ik het cutten steeds moeilijker begin te vinden. Ik ga nu dan maar een week op onderhoud eten en dan weer verder cutten.
 
Back
Naar boven