Fitness Seller

30-12-2022: 140kg axle clean + press @ -105kg bw (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

snowke90

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2019
Berichten
2.301
Waardering
3.593
Lengte
1m90
Massa
110kg
Vetpercentage
30%
Samen met mijn coach Alex en de Kracht van het Zuiden groep, hebben we bepaald dat we allemaal doelen hebben die we op "D-day" (30-12) willen behalen. Voor mij is dit 140kg axle clean + press aan 105kg bw. Dit log plaats ik hier omdat de BW drop misschien nog wel een grotere uitdaging is dat die clean + press.

Huidige stats:
bw= 118.3kg
axle clean + press= 125kg

Plan:

- 1 kom brinta + melk
- 6-4 sneden volkoren brood + beleg
- avondeten wat de pot schaft
- 500gr. magere kwark
- 2 koppen zwarte koffie
- water zo veel als ik wil

1 cheat meal per week mogelijk

I know, geen ideaal dieet, maar financieel/qua tijd/maagproblemen/smaak is dit wat ik geregeld krijg en hoe ik denk dat ik mijn doel kan halen. Bedenk dat ik nu modder, modder, moddervet ben dus ik echt niet super clean hoef te leven.

Training bestaat uit 4 "delen":
1) Fullbody trainingen, puur gericht op de axle clean + press. Dit doe ik 1 a 2x per week.
2) Fullbody conditioning trainingen, gegeven door Alex. Gericht op conditie, calorieën verbranden maar ook op spierbehoud en atletisch vermogen.
3) Dagelijks assistance werk thuis, elke dag easy higher rep assistance werk thuis om blessures te voorkomen/genezen en om zwaktes aan te pakken
4) GPP; zo veel mogelijk bewegen in het dagelijks leven. Denk aan de auto laten staan en te lopen/fietsen, baantjes zwemmen als ik tijd heb, etc.

Misschien verre van een bodybuild log maar ik vind het leuk om te loggen en misschien vinden mensen het leuk om het log van een "big fat guy" te lezen die gewoon wat fitter en gezonder wil zijn in plaats van ripped met een top fysiek.

Groetjes Snow
 
Je eet zo goed als hetzelfde als ik. Ik gebruik er nog wey naast. Ik snap niet hoe je daar vet op kunt worden?
50gr brinta plus 50gr wey
4 of 6 boterham pindakaas en jam of hagelslag of wrap met kip groente ... rond de 500 kcal, en strooikaas en sla, en dan avond eten en kwark voor het slapen. Zo nu en dan chips of koek,als ik zin heb. 3x in de week.
Op welk gewicht zat je een jaar geleden dan, toen was je toch ook aan het afvallen.
Succes alvast :thumb:
 
Je eet zo goed als hetzelfde als ik. Ik gebruik er nog wey naast. Ik snap niet hoe je daar vet op kunt worden?
50gr brinta plus 50gr wey
4 of 6 boterham pindakaas en jam of hagelslag of wrap met kip groente ... rond de 500 kcal, en strooikaas en sla, en dan avond eten en kwark voor het slapen. Zo nu en dan chips of koek,als ik zin heb. 3x in de week.
Op welk gewicht zat je een jaar geleden dan, toen was je toch ook aan het afvallen.
Succes alvast :thumb:
Ik heb de laatste 5 jaar "gejojo-ed" tussen 90 en 125kg :roflol: Vorig jaar rond juni was ik 100ish, maar in oktober 120.
 
Misschien verre van een bodybuild log maar ik vind het leuk om te loggen en misschien vinden mensen het leuk om het log van een "big fat guy" te lezen die gewoon wat fitter en gezonder wil zijn in plaats van ripped met een top fysiek.
hoeft ook niet allemaal bb te zijn natuurlijk, het is ondertussen een groot gemis geworden op het forum, de pl/stongman/weightlifting logs.
meestal hoort hier een paar kg lichaamsgewicht meer bij, dat is nu eenmaal zo, wil niet zeggen dat je een slecht fysiek hebt.
maar je stelt jezelf wel pittige doelen man, 13 kg afvallen en 15 kg meer liften, op een press ik ben benieuwd.
meestal lever je in een cut wel het meeste in op je presses.

succes
 
Kerl dat cutten is toch veel te kut.
In de gym mag je losgaan maar aan tafel moet je je inhouden. Maar snap denk ik wel dat hoe meer massa je meebrengt hoe meer je verzet.
Terwijl ik alleen maar aandacht wil met mijn looks :D
 
Haha eens dat cutten kut is, maar hele jaar rond erop moeten letten is nog kutter vind ik. En je bent ook een mooie oude man Ron!

droopy 2.0 : je hebt 100% gelijk, maar daarom heb ik bewust voor de axle clean en press gekozen. Aangezien ik een redelijk goede legdrive heb, is dit één van de weinige oefeningen die ik met gerichte training (wat ik nu niet deed) en atletischer zijn, beter kan doen dan massiever zijn. Een groter getal op bijvoorbeeld de bench zit er idd zeker niet. Misschien goed om erbij te zeggen dat ik 140 met een barbell (of zelfs een axle uit het rek) probably nu al haal. Het is meer de clean/totaal plaatje wat nu een issue is. Dat wil niet zeggen dat het niet keihard trainen wordt voor de press, want die zou normaal gesproken inderdaad achteruit gaan. Maar een doel zetten voor over 4 maanden die ik nu al wel zou halen of een "lelijk getal" als 132.5 oid past niet bij me!
 
Dank je wel. Jij ook goed weekend :thumb:
 
Succes kerel! Ben benieuwd :)

In.
 
Ben er ook weer bij :)
 
Dude, kom aan he. Ik wens je natuurlijk weer alle succes en hoop dat je het haalt en ik zie ook echt wel de waarde in van het ergens naartoe werken met een stelletje gelijkgestemden, maar waarom die absolute getallen op een single lift icm die enorme weightdrop? Het is echt het eerste wat ik mensen probeer af te leren, 'ik wil zo veel kilo wegen' en/of 'ik wil zo veel kunnen squatten/pressen/whatever'. Wat als je het niet haalt? En wat als je het wel haalt, wat dan? Een programmering is in mijn ogen short term zo specifiek mogelijke doelen stellen ('ik ga vandaag trainen', 'ik ga vandaag dit gewicht verzetten, voor zo veel reps en sets / op deze rpe', 'ik ga deze week plusminus dit volume draaien', 'ik ga dat en dat eten'), dat consistent doen, genieten van het proces, bijsturen waar nodig en dan zien wat het je op de lange termijn oplevert in kracht, gewicht, etc. Long term doelen moeten juist veel algemener en a-specifieker zijn imo omdat je niet weet wat er onderweg gebeurt, wat je potentie is, etc.

En wat is het toch met dat enorme aankomen en weer heel veel afvallen ook altijd? Wat is er mis met gewoon een hele lange tijd rondom een voor jou gezond en sterk gewicht blijven hangen en daarop bouwen? Ik wil echt niet lullig doen, maar jij hebt het volgens mij echt gewoon nodig dat je over een hele lange tijd consistent goed eet en goed traint en niet van doel naar doel springt en dan weer 20 kilo aan komt en weer 15 kilo wilt afvallen en weer volle focus op deze lift en dan weer op die.
 
+15kg AC&P en ~13kg afvallen op jonge leeftijd, gaat je veel kracht kosten. Ik weet niet hoe lang je aan KT doet, maar heb het gevoel dat je nog geen goede basiskracht hebt waar je op terug kan vallen na iets als griep of blessure. Ik lees ook geen hoeveelheid brinta en melk qua ontbijt. Ik ontbijt met 100g havermout en 600ml soyamelk nu, omdat ik de yoghurt ff skip.
Eiwit: 36.6g(~145Kcals)
Vet: 19.6g (~175Kcals)
carbs: 64.4g (~255 Kcals)

Als ik er na ga trainen nog banaan en nadien 60G caseïne.

Ik weet niet wat je nu zoal eet, maar haal daar dagelijks eens 200kcals vanaf. Zodat je niet te snel gaat afvallen.
Genoeg geluld, succes natuurlijk :wl:
 
Bullshark : ik ben bijna 32 en train nu een jaar of 17, waarvan 14 jaar strongman :)
 
07-08-2022

w.u:
3 rounds x:
- 10 reversed hypers
- 10 TRX fall outs
- 3 glute ham raises

powerclean + push jerk (no belt)
1x 50kg
1x 50kg
1x 80kg
1x 100kg
failx 110kg
1x 110kg

yoke (turn @ 10m)
20m x 190kg
20m x 250kg
20m x 310kg

lever arm overhead press
8x 10kg per kant
8x 10kg per kant
8x 10kg per kant

Comment: maandag begin ik echt met mijn schema qua training/voeding, dus vandaag nog eens lekker yoke meegedaan. Dit was voor het eerst in jaren (hadden bij Lex nooit de ruimte en de laatste keer op een andere locatie strongman trainen was nog ver voor corona). Niet zo snel als vroeger maar ik kan het nog steeds wel. De 1e set (190) meegedaan met Gio/Femke (1m60ish beiden) maar daarna toch maar versteld :roflol:

Op zich tevreden met die powerclean trouwens. Pr is 125, dus prima.
 
jij was toch ook die judo dude? :D

sportmannetje ben je wel ( nou ja mannetje op 1.90m en ~120kg )
de bijdrage van tymboo is wel een goeie denk ik.
Ik ben trainer, coach en krachttrainer nog altijd. Met wedstrijd judo zelf nu een jaar of 6 gestopt. Sta wel 10+u op de mat dus nog als coach.
 
08-08-2022

- 1 kom brinta + 200ml. proteine shake
- 6 sneden volkoren brood + gerookte kipfilet
- avondeten
* zelfgemaakte lasagna:
> lasagna bladeren
> kaas
> rundergehakt
> tomaten puree
> wortel
> paprika
- 2 skinny latte
- 1 kop zwarte koffie
- +-2l water

daily workout
- 3x15 horizontal push ups
- 3x15 band rows
- 3x20 band crunches
- 3x5 frogsquats
Comment: uber licht, gewoon wat bewegen. Te weinig bewogen verder, langere dag op kantoor en s'avonds judoles gegeven.
 
09-08-2022

- 1 kom brinta + melk
- 6 sneden volkoren brood + gerookte kipfilet
- 1 bord gebakken aardappels + varkensfilet + witte bonen in tomatensaus + saus
- 1 proteine shake
- 2 skinny latte
- 1 kop zwarte koffie

daily workout
reversed hypers
10x
10x
10x

back extention sit ups
15x
15x
15x

bw twist
50x

Verder weer (te) weinig bewogen, weer werken en training geven

10-08-2022

- 2 skinny latte
- 6 sneden volkoren brood + gerookte kipfilet
- 1 AA recovery drank
- 1 bord pasta + rundergehakt + tomatensaus + kaas + smac
- 1 kop zwarte koffie
- 400ml. halfvolle melk

airdyne
5 min.

ab circuit: 3 rounds
- 30 sec. plate rotations
- 30 sec. TRX fall outs
- 30 sec. lying leg raises
- 30 sec. ghr russian twists

5 rounds x 30 sec. on/ 30 sec. rest
- 50kg sldl
- 37kg swiss bar bench press
- 10kg landmine rotations
- cable straight arm pulldowns
- 37kg ssb squats

Comment: de gevreesde conditioning sessies van Alex. 5 rondes achter elkaar van een oefening met maar 30 sec. rust ertussen. Lijkt (en is) niks qua gewicht maar je verzuurt enorm en kost veel cardio voor een fatty als ik!
 
11-08-2022

- 2 skinny latte
- 6 sneden volkoren brood + magere achterham
- aardappels + andijvie + varkenshaas + saus
- 1 ijshoorn + 3 bolletjes strachiatella ijs
- 400ml. halfvolle melk
- 1 kop zwarte koffie
Comment: dat ijsje is natuurlijk slecht, maar kan het wel hebben denk ik qua kcal. Het is maar +-bw aan gr. eiwitten (lijkt minder, maar achterham was 200gr. en varkenshaas dik 300gr). Dat moet beter. Eet sowieso niet als een bodybuilder en heb ook geen interesse in een bodybuilder te zijn. Neemt niet weg dat ik veel van "jullie" kan leren. Alleen dan meer in de zin van "steeds ietsje beter". In before "je doet het al zo lang, je eet nog steeds alleen maar junkfood". Ik vind dat ik al veel verbeterd heb. Al jaren geen slokje cola meer gehad (dronk 4l per dag), drink geen energy drinks meer (ook geen lights), etc. Als ik een beetje fatsoenlijk eet op 1 cheat dag na, dan denk ik dat ik al way gezonder en fitter wordt.

Daily workout
band straight arm pulldowns + kb swings
20x + 20x 10kg
20x + 20x 10kg
20x + 20x 10kg

band pull aparts + 1 leg knee raises
20x + 10 + 10x
20x + 10 + 10x
20x + 10 + 10x

band rows + band abs
20x + 20x
20x + 20x
20x + 20x

band extentions + band curls
20x + 20x
20x + 20x
20x + 20x

banded shadow boxings
3 rounds x 2 min. easy
 
Probeer gewoon 3-6 maaltijden per dag te nemen. Volwaardige Eiwitbron, KH bron en fruit of groente erbij alles zoveel mogelijk onbewerkt voedsel.
 
Back
Naar boven