AndroidHealthClinic

30 day Murph and Core workout

Bezoekers in dit topic

DylanvE95

Novice
Lid geworden
12 apr 2020
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
92kg
Vetpercentage
18%
HoiHoi,

Mijn naam is Dylan en ik ben 25 jaar oud. Ik heb een achtergrond in MMA en roeien en heb de afgelopen paar jaar flink wat gesport (lees 10x per week).
Daarnaast ben ik zelf in bezit van een Fitness instructeur A en B diploma.
Door een blessure heb ik de afgelopen tijd niet veel kunnen sporten en ben recentelijk begonnen met opbouwen.
Zo heb ik de afgelopen tijd weer 5x per week getraind (3x kracht 2x cardio) en wil momenteel mijn grenzen gaan verleggen.


Dit ga ik doe door een 30 day Murph challenge te doen
Voor wie dit niet kent, een Murph is: 1,6 km rennen 100 pull-ups 200 push-ups en 300 squats gevolgd door nogmaals 1,6 km rennen.
Daarnaast wil ik ook een core schema volgen gedurende deze dertig dagen.
Af en toe zal ik ook nog met huisgenoten meefietsen maar dit zal sporadisch zijn.

Omdat dag 1 al dusdanig zwaar is heb ik in over leg met andere toch besloten om eerst een week op te bouwen
dit doe ik door:
Dag 1 : testdag
Dag 2 : 25% Murph
Dag 3 : 25% Murph
Dag 4: 50% Murph
Dag 5: 50% Murph
Dag 6: 75% Murph
Dag 7: 75% Murph

Ik heb een Excel sheet in google docs staan waarin het volgende zichtbaar is
- Trainingstijden
- Verbrandde calorieën
- Slaap
- Voeding
- Gem Hartslag
Eigenlijk is alles dus openbaar!


Omdat het me leuk lijkt om feedback van andere te ontvangen en daarnaast mijn progressie te delen met anderen heb ik besloten me aan te sluiten bij dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Was een heel verhaal aan het typen maar kwam er achter dat het topic meer dan 50 dagen oud was ;)

Anyhow:
Ik heb het idee dat je de lat erg hoog legt. Murph is sowieso al een grote uitdaging om 1x te halen, laat staan 30 dagen achter elkaar voor (opnieuw) beginnende trainenden. Door vermoeidheid en steeds opnieuw gebruik te maken van dezelfde spieren zullen de repeterende trainingen enorm zwaar zijn.

Het lopen gaat goed aan je tijd te zien.
Wellicht kun je de pullup/pushup/squat gaan partitioneren naar 5/10/30 en daar 20 setjes van doen om dit wat beter vol te kunnen houden
 
Aan je online excelbestand te zien ben je niet ver gekomen
 
Back
Naar boven