AndroidHealthClinic

30 gram eiwit per 3 uur??? :S

Bezoekers in dit topic

arnold17

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2005
Berichten
27
Waardering
0
Beste klussers kzit met misschien een lompe vraag, maar als ik op internet informatie opzoek over voeding etc...
kom ik er achter dat men beweert dat je maar 30 gram eiwit per 3 uur kan verwerken..
Ik heb nu een voedingsschema opgesteld en moet 225 grm eiwit eten op een dag..
Hoe kan ik ook 225 grm eiwit eten als ik maar 30 gram per 3uur kan verwerken????

ik eet nu gewoon soms per keer 40 a 50 gram eiwit in de vorm van kip,vis,shakes of kwark..

Of is dit normaal?

???
 
Laatst bewerkt:
Het aantal eiwitten wat je opneemt per zoveel tijd is afhankelijk van de vraag naar eiwitten.
 
Ahaa maar is er ook iets al "teveel" eiwitten opnemen?
bijv te kort achter elkaar..
bv 2 uur na 40 gr eiwit weer 40 gr
 
Misschien vergeet je dat het ook nog wel even duurt voordat de eiwitten uit je maag zijn, om vervolgens pas in de darmen opgenomen te kunnen worden.
 
je neemt op wat je nodig hebt. niets meer niets minder
 
KaLe zei:
je neemt op wat je nodig hebt. niets meer niets minder

Dat is waar. Alles wat je meer binnen krijgt, scheidt je toch terug uit!
Of wordt omgezet in vet. Alhoewel een overschot aan kolhydraten makkelijker in vet wordt omgezet dan eiwit, die meestal wel gewoon uitgescheden worden.
 
eiwit word idd veel minder makkelijk als vet opgeslagen dan met vet of carbs
 
Liever wat te veel eiwitten dan te weinig mijn beste vriend. Er is bij mijn weten nog nooit iemand gestorven aan een eiwitoverdosis. en als het zo is dat je maximum 30 gr kan opnemen dan speel je op 40 gr save. alhoewel ik ook mijn bedenkingen heb bij personen die zich per maaltijd 50 gr toedienen.

mag je de eiwit toevoer na de training nu opdrijven tov de rest van de dag?, want ik hoor vaak tegengestelde meningen. en zo ja hoeveel zou ik dan best nemen bij een dagelijkse eiwitconsumptie van 220 gr over zes maaltijden?

is momenteel ongeveer : 40 35 35 35 training 40 35

iemand beter idee? alvast bedankt
 
bob builder zei:
mag je de eiwit toevoer na de training nu opdrijven tov de rest van de dag?, want ik hoor vaak tegengestelde meningen. en zo ja hoeveel zou ik dan best nemen bij een dagelijkse eiwitconsumptie van 220 gr over zes maaltijden?

is momenteel ongeveer : 40 35 35 35 training 40 35

iemand beter idee? alvast bedankt


Je eiwitten over de heledag verspreiden. Dus elke maaltijd het zelde houden.
Er is geen reden om in de loop van de dag je eiwitten aan te passen.
Andere verhaal dan met je koolhydraten, omdat kh je energie levert.
 
Back
Naar boven