Fitness Seller

30 gram eiwit per 3 uur???

Bezoekers in dit topic

Penose:)

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2005
Berichten
5.695
Waardering
1.614
Lengte
1m91
Massa
40kg
Vetpercentage
35%
ik heb paar keer gehoord dat je lichaam maar 30 gram eiwit per 3 uur kan verwerken klopt dit??
(de rest word opgeslagen als vet????)


als dat zo is
betekend dat je maar 159 gram op een dag kan verwerken ????(als je 16 uur de tijd heb)

24 - 8 = 16

16 : 3 = 5,3
5,3 keer 30 = 159
 
Laatst bewerkt:
Verschilt per persoon.. niet teveel uitrekenen, gewoon lekker veel eten.
 
Een dergelijke post is al eens eerder geweest. Het schijnt dat je lever namelijk maar 30 gram eiwit kan verwerken per 3 uur. Nu zal iemand die groter gebouwd is een grotere lever hebben en dus meer eiwit kunnen verwerken, maar ook meer eiwit moeten innemen (volgens de voedingsregels op dit forum) Verder zijn overige leefgewoonten van invloed: iemand die veel alcohol drinkt zal minder eiwit kunnen verwerken, omdat de lever al bezig is alcohol af te breken. Iemand die veel eiwitten in zijn dieet heeft zal weer meer eiwitten kunnen afbreken, omdat een hoge inname van eiwit de lever stimuleert om meer eiwit-afbrekende enzymen te maken.

Het is dus niet zo zwart wit als je denkt. Ik zou niet de hoeveelheid eiwitten die je inneemt verlagen. Je kunt beter iets teveel dan te weinig nemen. Teveel eiwitten worden lang niet zo makkelijk omgezet in vet als teveel koolhydraten.
 
idd
larie en apekool
 
Man-Mountain zei:

Wat nou lul-koek?!

Je lever kan toch ook maar een beperkte hoeveelheid alcohol per tijdseenheid afbreken. Het heeft er voornamelijk mee te maken met de hoeveelheid aanwezige enzymen die de alcohol afbreken (of andere enzymen die eiwitten afbreken) Nu zal de capaciteit van de lever eiwitten af te breken verschillen per persoon maar het is zeker niet onbeperkt.
 
Jongens, vreet nu maar gewoon.
 
Action Dan zei:
Wat nou lul-koek?!

Je lever kan toch ook maar een beperkte hoeveelheid alcohol per tijdseenheid afbreken. Het heeft er voornamelijk mee te maken met de hoeveelheid aanwezige enzymen die de alcohol afbreken (of andere enzymen die eiwitten afbreken) Nu zal de capaciteit van de lever eiwitten af te breken verschillen per persoon maar het is zeker niet onbeperkt.
Ik ben ook zeker dat het geen lulkoek is, theoretisch kan je lever maar een bepaalde hoeveelheid verwerken...MAAR ik denk dat het zelfs dan nóg van persoon tot persoon verschilt, vergelijk het met 2 personen die bvb. evenveel vetten eten, bij de eene zal het weinig effect hebben bij de andere des te meer... begrijp je wat ik wil zeggen?
 
BS! Lichaam neemtt op wat hij nodig heeft.
 
30 gram eiwit per 3 uur is een lulverhaaltje van mensen die hopen dat ze met wat minder eiwitten ook goed zitten. Ga fitnessen dan
 
Als je lever meer dan 30 gram per 3 uur zou kunnen verwerken; waarom raden fabrikanten van Whey dan niet aan om ipv 30 gram whey gewoon 50 gram whey te nemen? ;) Wordt er meer whey gebruikt en verkopen ze meer.
 
je kan een draai aan t verhaal geven zoals je wilt, eiwitten vreten zul je
 
Oudere mensen hebben zelfs een betere eiwitsynthese als ze heel veel eiwit in 1X aten dan als ze de hele dag dezelfde hoeveelheid om de paar uur namen heb ik laatst gelezen in een studie.

De discussie daar was dan ook of het voor ons bb's ook meer zin had grotere porties te nemen en minder. Maar daar raakte men niet uit.

Nou zijn wij geen oudere mensen maar als die kennelijk die eiwit hoeveelheden (ging om beduidend meer dan 30gr) efficient konden gebruiken kunnen jongeren dat ook.

Denk dat het eerder is wat je nodig hebt. Kheb ook al eerder gelezen dat het lichaam te efficient met dingen omgaat om alles boven de 30gram ff weg te gooien. Misschien wordt de opname wel gestager oid.

Iig zit ik geregeld op +- 50 gram. Maar natuurlijk niet iedere maaltijd.
 
lulkoek inderdaad. Eet 5 a 6 maaltijden bestaande uit 30 - 50 gram eiwit. Groeien zal je!!
 
Man-Mountain zei:
je kan een draai aan t verhaal geven zoals je wilt, eiwitten vreten zul je

En eiwitten zal ik ook eten :D Ik zit momenteel rond de 220 gram eiwit per dag. Daar gaat m'n geloofwaardigheid met m'n 30-gram verhaal :o Afijn, mocht er iemand zijn die een goede bron heeft die het ondersteunt (of juist ontkracht) dan ben ik wel benieuwd. Ik heb zelf geen bewijs kunnen vinden dus kan ik het ook niet volhouden als waarheid :dunno:
 
Als je maar 30 gram per 3 uur kan opnemen kun je toch nooit genoeg proteine op een dag binnen krijgen!!
Dus lijkt me onzin.
 
Als het 30 gram per uur verhaal waar is, zal het onderzocht zijn bij jan-modaal. Niet bij een bodybuilder die verhoogde behoefte heeft aan eiwitten en die op een dieet staat met veel eiwitten en daardoor meer leverenzymen produceert zoals Alanine Aminotransferase zodat eiwit metabolisme verhoogd wordt. Voor de rest, zoals ik al zei: :dunno:
 
30gr is gewoon een "handige" maat

De suppl. industrie is grotendeel gericht op USA en 1 ounce is .................... (ongeveer}
 
Back
Naar boven