Fitness Seller

30 gram eiwit per 3 uur??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als je op een dag 250 gram eiwit eet en je gebruikt netto 125 gram voor eiwitaanmaak, waar blijft de rest dan?

Verlaat je lichaam weer via ontlasting lijkt mij dan.
 
Lol ik blijf lekker bij mijn 20+ gram eiwit per maaltijd behalve ochtend en avond maaltijd dan zit ik ongeveer rond de 40+ gram eiwit
 
ik heb paar keer gehoord dat je lichaam maar 30 gram eiwit per 3 uur kan verwerken klopt dit??
(de rest word opgeslagen als vet????)


als dat zo is
betekend dat je maar 159 gram op een dag kan verwerken ????(als je 16 uur de tijd heb)

24 - 8 = 16

16 : 3 = 5,3
5,3 keer 30 = 159
Hoeveel eiwit je nodig hebt en of een teveel opgeslagen wordt als vet, hangt van verschillende factoren af. Het spreekt voor zich dat meer lichaamsgewicht meer eiwit vraagt. Een snellere stofwisseling kan meer eiwit verwerken dan een langzame op dezelfde tijd. Een bodybuilder heeft meer eiwit nodig dan een lange afstandsloper, enz.... Ga je veel eiwit eten, dan zal het lichaam hier minder efficiënt mee omgaan dan wanneer je weinig eiwit eet. Het is dus niet logisch om iedereen dezelfde hoeveelheid aan te bevelen, maw die 30 gr. kan nooit kloppen.

Ten tweede kan je lichaam alleen vet opslaan als er dagelijks voldoende overschot aan kcal aanwezig is. Zelfs als er een kcal overschot is, dan is de kans groter dat het lichaam de vetten en koolhydraten die je eet gaat opslaan als lichaamsvet. Het kost namelijk zeer veel energie om eiwit om te zetten naar energie. Het is een proces dat eigenlijk niet regelmatig voorkomt in het lichaam, juist omdat het zo energieverslindend is terwijl energie uit vet en suiker heel makkelijk bruikbaar is of klaar om op te slaan.

Als ik me niet vergis gaat het hier trouwens om een studie die niet-trainende proefpersonen heeft gebruikt? Voor BB raad ik wel aan om de hoeveelheid eiwit per maaltijd (dus meestal om de 3 uur) te beperken tot 40 en maximaal 50 gram. Want hoger dan dat zal inderdaad nutteloos zijn voor de spieropbouw en alleen als extra kcal tellen.

Toch is het vaak beter om wat meer eiwit te eten dan meer vet of suikers. Omdat, zoals ik reeds aangehaald had, eiwit veel minder makkelijk en efficiënt kan opslaan als lichaamsvet. Bovendien is eiwit vaak gezonder voor het lichaam dan suikers of vetten.
 
Als je slaapt verwerkt je lichaam ook eiwit, dus zelfs bij 30 gram kom je uit op 24 * 10 = 240 gram... meer dan genoeg voor de meeste mensen.



(en ik zei zelfs.. ik geloof dat van die 10 gram per uur helemaal niet...)
 
Als je slaapt verwerkt je lichaam ook eiwit, dus zelfs bij 30 gram kom je uit op 24 * 10 = 240 gram... meer dan genoeg voor de meeste mensen.

Ergens in de nacht krijg je een moment waarop de netto eiwitbalans negatief wordt. Ontbijt maakt daar een einde aan.
 
Ergens in de nacht krijg je een moment waarop de netto eiwitbalans negatief wordt. Ontbijt maakt daar een einde aan.

beetje afhankelijk van hoeveel je eet en hoe lang je slaapt toch ... een normale maaltijd geeft in ieder geval nog iets van 6 uur lang eiwit vrij (en een bak kwark wat veel mensen hier nemen bevat ruim meer eiwit dan een normale maaltijd), dus erg lang zul je niet een negatieve eiwitbalans hebben lijkt me. (nog los van de vraag of het een goede zaak is om continu een positieve eiwitbalans te hebben... ik kan me zo voorstellen dat een paar honderduizend jaar aan evolutie met dagelijkse periodes van "honger" een daarop geoptimaliseerd lichaam hebben gecreeerd)
 
beetje afhankelijk van hoeveel je eet en hoe lang je slaapt toch ... een normale maaltijd geeft in ieder geval nog iets van 6 uur lang eiwit vrij (en een bak kwark wat veel mensen hier nemen bevat ruim meer eiwit dan een normale maaltijd),

Eiwit verteert langzaam maar nu overschat je het toch. Vanaf een uur of 3, 4 in de ochtend heb je een negatieve eiwitbalans.
 
Dat klopt dat de aminozuren pool dan zo goed als leeg is, wat niet wil zeggen dat je dan plots spieren gaat afbreken, maar het is wel belangrijk dat je in het ontbijt de grootste hoeveelheid eiwit van de dag eet, je zou dan kunnen beginnen met snelle dmv een kleine shake en een half uur later langzame dmv kwark/eireren/melk etc.
 
Dat klopt dat de aminozuren pool dan zo goed als leeg is, wat niet wil zeggen dat je dan plots spieren gaat afbreken,

? Waar komt de negatieve eiwitbalans dan vandaan? Buiten spiereiwit is er toch geen eiwitvoorraad van betekenis?
 
Hee maar, wie zegt dat je die extra eiwitten ook daadwerkelijk nodig hebt. Ik heb gezien dat veel mensen (ik trouwens ook een lange tijd) gemiddeld over de 200 eiwitten per dag zitten. Als je behoefte zoals hier eerder vermeld zo'n 1,33g/kg lichaamsgewicht is, waarom moet je dit dan overschrijden? Het kan geen kwaad, maar noodzakelijk is het dan toch niet?

Alhoewel, tegen mij is gezegd dat je zodra je erg over je behoefte zit, je prestaties lager zullen zijn dan ze zouden kunnen zijn!
 
Hee maar, wie zegt dat je die extra eiwitten ook daadwerkelijk nodig hebt. Ik heb gezien dat veel mensen (ik trouwens ook een lange tijd) gemiddeld over de 200 eiwitten per dag zitten. Als je behoefte zoals hier eerder vermeld zo'n 1,33g/kg lichaamsgewicht is, waarom moet je dit dan overschrijden? Het kan geen kwaad, maar noodzakelijk is het dan toch niet?

Alhoewel, tegen mij is gezegd dat je zodra je erg over je behoefte zit, je prestaties lager zullen zijn dan ze zouden kunnen zijn!

waarom zou je zo precies op het randje gaan zitten??? beter te veel dan te weinig eiwitjes he!
 
waarom zou je zo precies op het randje gaan zitten??? beter te veel dan te weinig eiwitjes he!
Hoeft ook niet, bij een behoefte van bijv. 150 kun je gewoon rond de 200 zitten. Waarom zou je dan voor de 300 gaan? Maar, mensen zeggen nu dat ze betere resultaten boekten met meer eiwitten, wie heeft dit nog meer?
 
ik heb echt zowat nooit dagen van 250+gr..dus zou hjet niet weten
 
1,5 tot 2 gram per kilo lichaamsgewicht

aantal calorieen krachtsporter in verhouding:

eiwit: 25%
koolhydraten 55%
vet: 15%
 
je weet dat krachtsporter wat anders is als bodybuilder? dys die verhouding klopt al niet, + zit een verschil tussen de lichaamstypes + verschil in je fase (cut, bulk, contestprep)\

Dus weet niet waar jouw reply opeens vandaan komt....
 
Back
Naar boven