XXL Nutrition

30 kg afgevallen, tijd om te bulken! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goed bezig. Maak je niet druk om het gewicht bij de ohp. De uitvoering is belangrijker, ook ivm blessures. Als je enigszins pomp voelt en vermoeidheid, en de volgende dag een beetje spierpijn is het goed.
 
Ik heb nog nooit eerder met gewichten getraind dus de benen hebben nog heel wat werk.
Momenteel hebben mijn bovenbenen een omvang van 56cm.
Bekijk bijlage 481863
Ik zie dat je wat last hebt van x-benen.

Met goed eten en trainen ga je wel snel enkele cm massa pakken hoor je benen.
 
Ik zie dat je wat last hebt van x-benen.

Met goed eten en trainen ga je wel snel enkele cm massa pakken hoor je benen.

Lichte vorm van x-benen inderdaad. Al sinds mijn jeugd last van overgewicht dus dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Op 27 jaar nog nooit een opmerking over gekregen dus valt nog wel mee denk ik :p

Trainen en eten komt in orde!
 
Knappe prestatie.

Vetpercentage is nu rond de 15%.
Ik denk dat die nog wel wat lager zit, het oogt misschien wat meer omdat er nog weinig spiermassa opzit. Ik gok zelf rond de 12%
 
Lichte vorm van x-benen inderdaad. Al sinds mijn jeugd last van overgewicht dus dit zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Op 27 jaar nog nooit een opmerking over gekregen dus valt nog wel mee denk ik :p

Trainen en eten komt in orde!
Vergeet ook niet dat rust minstens even belangrijk is.
Je kan hier een massa aan info omtrent voeding, trainen.
Zwerf maar eens wat rond door de vele secties.
Vergeet niet, afvallen gaat altijd sneller dan spiermassa opbouwen.
Dus het gemakkelijkste deel heb je wel al achter de rug.

Blij te lezen dat na 27jaar op deze aardkluit ik je nog iets nieuw kan vertellen omtrent je lichaam.
 
Vergeet ook niet dat rust minstens even belangrijk is.
Je kan hier een massa aan info omtrent voeding, trainen.
Zwerf maar eens wat rond door de vele secties.
Vergeet niet, afvallen gaat altijd sneller dan spiermassa opbouwen.
Dus het gemakkelijkste deel heb je wel al achter de rug.

Blij te lezen dat na 27jaar op deze aardkluit ik je nog iets nieuw kan vertellen omtrent je lichaam.

Momenteel volg ik 3x per week een full body (Fierce 5) programma. Hier zitten de compounds in met elke week progressie van gewicht. Denk dat dit een goede start is voor een complete beginner.
Ik ben van plan dit minimum 6-8 maanden te volgen alvorens van programma te switchen. Trainen & voeding zitten goed momenteel, nu gewoon volhouden.
 
Heel knap al gedaan!
ik volg!
 
Wou niet speciaal een nieuw topic openen dus even mijn oud topic terug wat leven inblazen.

2 jaar geleden vol goede moed begonnen met trainen. Dit ging 2 maanden zeer goed, geen sessie gemist, tot... corona. Alle sportscholen sloten en ik moest op zoek naar alternatieven. Ik woonde op een klein appartement dus veel ruimte voor materiaal had ik niet. Ik kocht wat dumbbells & een bankje waarmee ik toch nog wat home workouts kon doen. De motivatie zakte echter week na week bij gebrek aan de omgeving van de sportschool.
In de tijd dat de sportscholen gesloten bleven, vond ik ook weer plezier in voetbal en tennis. Hierdoor lange tijd niet in een sportschool geweest (na heropening), tot enkele maanden geleden.

Ondertussen ben ik weer 2,5 maanden aan het trainen. Ik volg opnieuw 3x per week een full body schema. Nog geen sessie gemist tot nu toe, op uitzondering van de week na nieuwjaar door een positieve coronatest & quarantaine.
Mijn gewicht werd problematisch de voorbije zomer. Door het vele voetbal en tennis (samen 5-6 keer per week), daalde mijn gewicht van 70kg naar 63kg. Verandering was dus nodig.

Hier mijn Fierce 5 schema (A-B-A) met wat tweaks:

A
Squat (4 to 8 reps for 3 sets) --> ik start met 6-5-4, van zodra ik 8-7-6 haal, week erna 5kg bij
Bench (4 to 8 reps for 3 sets) --> zelfde als squat, enkel hier 2,5kg bij
Cable rows 4 x 8-12 + hammer curls 4 x 10 superset
Chin ups AMRAP + Face Pulls 4 x 10 superset
Skull crushers 4 x 10

B
Deadlifts (2 to 5 reps for 3 sets) --> ik start met 4-3-2, van zodra ik 5-5-5 haal, week erna 5kg bij
Bulgarian split squat (6 to 10 reps for 3 sets)
Overhead Press (4 to 8 reps for 3 sets) --> zie bench
Pull ups AMRAP
Lat Pulldowns 4x12
Bicep curls 4x10

Squat tot nu toe van 30kg naar 60kg. Deadlift van 40kg naar 85kg. Bench van 20kg naar 35kg. OHP van 20kg naar 30kg.
Momenteel eet ik +500 kcal boven onderhoud (= 2400 kcal). Gewicht van 63kg naar 66.5kg gegaan.

Hopelijk geen lockdowns of dergelijke meer want ben van plan het nu wel langer vol te houden. Beleef er ook gewoon plezier aan.

Feedback op mijn schema is uiteraard altijd welkom!
 
Consistency is key. Gezien je postuur vind ik het goed dat je relatief veel aandacht besteed aan de rug. Een bredere rug doet veel voor het postuur.
Wellicht nog een isolatie voor de schouders toevoegen.

Daarnaast de calorieën blijven verhogen als je zwaarder wordt (en de taille niet teveel toeneemt)

Succes met volhouden in ieder geval 💪
 
Dus als ik het goed begrijp ben je 1.89m en weeg je 66kg? Das wel erg weinig maatje 😅
 
Dus als ik het goed begrijp ben je 1.89m en weeg je 66kg? Das wel erg weinig maatje 😅
Heb je 100% gelijk in ;) Kreeg er de voorbije zomer ook heel wat opmerkingen over terwijl het nooit de bedoeling is geweest om naar zo'n laag gewicht te gaan.
Ondertussen zit ik op 67.2kg. Toch al 4kg erbij sinds mid november. Hoop tegen de zomer rond de 75kg te wegen.

Schema gaat goed, eten gaat goed. Moet lukken.
 
Back
Naar boven