XXL Nutrition

33 LOG

Bezoekers in dit topic

  • 23/12/2020

    Training met gemixte gevoelens. Techniek was nu ik hoger in gewicht ging heel duidelijk niet zoals het moest. Activatie van de benen miste ik enorm en daar kwam ik pas de laatste werkset achter. O.a. ook te snel te hoog komen met mijn heupen etc. MAAR nu weet ik weer hoe ik die kracht kan verdelen vanuit mijn voeten door mijn kuiten....

    Deadlift:
    60kg x 8 roemeense deadlift
    60kg x 5
    80kg x 5
    100kg x 5
    120kg x 1
    140kg x 1

    170kg x 1 GRIP PR!! Overhands strapless beltless. Wel geen lockout :p
    180kg x 1F
    180kg x 1F
    180kg x 2 TnGo Belt

    170kg x 6 TnGo belt VID

    130kg x 8 belt VID
    vanaf rep 4 of 5 ineens de realisatie dat de activatie in mijn benen enorm miste, dus die 3 a 4 laatste reps voelde wel super.

    Nu een mooie deload se :p met uitzondering van schouders. Daar doe ik nog even mee door.
     

    Bijlagen

    • grip170kg_768x432.mp4
      9,4 MB
    • 170kgreppentngo_864x486.mp4
      9,3 MB
    • 130kgreppendeadstop_672x378.mp4
      9,4 MB
    Lekker hoor! Sterke grip man. Zou mss wel proberen je hoofd wat neutraler te houden en proberen niet teveel te bewegen tijdens je lift.
     
    Lekker hoor! Sterke grip man. Zou mss wel proberen je hoofd wat neutraler te houden en proberen niet teveel te bewegen tijdens je lift.
    Ja van mijn hoofd was ik met die 170kg weer dik vergeten. 130kg bij rep 2 weer helemaal mee :p. En dat bewegen ja deels door die activatie vanuit mijn benen die wat ontbreekt. Vermoed dat je mijn wiebelende voeten bedoeld? Moet mijn voeten beter in de grond planten.
     
    24/12/2020

    Schouders vandaag gedaan. Ook wat off-program gegaan, maar voelde enorm lekker en tijdens de set mijn zinnen op gezet.
    Opwarming de reps ook wat opgetrokken. Meestal doe ik die 50kg maar 1 rep, maar dat voelde eigenlijk zo licht dat dit géén nut had.

    Paused OHP:
    20kg x 15
    30kg x 10
    40kg x 8
    50kg x 3

    Werkset:
    67.5kg x 5
    67.5kg x 5
    67.5kg x 5
    67.5kg x 5
    67.5kg x 8 VOLUME PR!! VID

    Had me voorgenomen om de laatste sets iets langer te pauzeren om te zien hoe dat voelde. Toen ik bij 5 kwam wou ik ineens ook over die 5 tot ik zou falen.

    Standing:
    5kg schijfje per hand x 20 side raises
    5kg schijfje per x 20 rear delt raises
     

    Bijlagen

    • VID_20201224_165431_672x378.mp4
      8,9 MB
    Sterk weer hoor!
     
    Sterk weer hoor!
    Het moeilijkste was nog de knurling zoeken in het donker :p. Ja schouders zit er nog wa ruimte om snel te kunnen pushen denk ik, hoop ik...
     
    25/12/2020

    Vandaag een deloadtraining gedaan voor benen. Nog eens in mijn converse schoenen, met belt vanaf 80kg en highbar.

    Highbar squat:
    20kg x 12
    20kg x 8
    60kg x 8
    80kg x 5
    100kg x 5
    110kg x 1 5 sec. pause

    Was algauw duidelijk dat 5 seconde niet hoeft.
    Simpele training en nu weer denken wat ik voor komende cyclus ga doen. Momenteel denk ik sowieso terug aan lowbar belt squats. MAAR qua CNS gewenning een zware boxsquat(ATX bench) op het einde. In mijn hoofd klinkt dat interessant, maar zullen nog wel zien. Qua reprange neig ik gewoon weer naar een 5 x 5 enkel misschien iets lager starten dan 120kg. Vorige keer ben ik zonder belt met 120kg gestart en dat voelde een TE zware start. Merk wel als je een paar weken rustiger start dat je het gewoon gemakkelijker hebt tijdens de submax werksets.

    Als iemand hier iets op aan te vullen heeft ;) eventuele een leuke insteek
     
    Laatst bewerkt:
    26/12/2020

    Deload voor borst. Géén close grip gedaan en misschien ook net te zwaar om een deload te noemen, maar mezelf niet moe gemaakt :p.

    Benchpress:
    20kg x 12
    20kg x 8
    60kg x 5
    80kg x 5
    100kg x 1 paused VID
    80kg x 5
    60kg x 5
     

    Bijlagen

    • VID_20201226_144850_1152x648.mp4
      9,8 MB
    Heup rechts heb ik best een geïrriteerd gevoel. Enige waar ik aan denk is mijn squat stance die best smal weer was de laatste tijd. Dus even terug iets breder, wat me tijd terug ook beter leek en voelde voor de heupen.

    Verder met het archen bij de Bench voelde ik ook dat het best raar voelde door mijn voeten opzij te zetten en terwijl mijn benen te plooien. Misschien op deze dingen letten als het gaat om mijn heup. Het is enkel rechts.

    Dit heb ik een aantal weken. We shall c. Sowieso leren die heupen wat te stretchen en rustig aan bekijken.. Tijdens het trainen nooit last, altijd erna.
     
    Brede stance voelt bij mij met squatten ook veel fijner. Heeft uiteraard ook met de bouw van je lijf te maken.
     
    Brede stance voelt bij mij met squatten ook veel fijner. Heeft uiteraard ook met de bouw van je lijf te maken.
    Was net vooral op schouderbreedte terug aan het squatten, maar ik ga nu weer net erbuiten proberen en anders gewoon rust als dit erger word.

    Bij Bench dan maar ook beetje zien met dat archen en spanning op de heupen. Wie weet heb ik het snel gevonden wat ik best niet meer doe :p
     
    30/12/2020

    Met een goed gevoel gestart aan de training, maar miste wat explosiviteit en mijn maag werd héél troebel door de inspanning. MAAR ik mag helemaal niet klagen, wel enkel de overheadpress gedaan, omdat ik echt géén energie meer had.
    Even de riem aangehad bij werkset 2, maar dat beviel me niet. Merk wel dat mijn kern steviger is van al die beltless squats. Heupirritatie is gematigder geworden, maar waarschijnlijk, omdat er lichte irritatie voelbaar is bij de rechterschouder. Het verplaatst zich gewoon, maar voor mezelf concludeer ik gewoon dat ik MOE ben.

    Paused overheadpress:
    20kg x 12
    30kg x 8
    40kg x 8
    50kg x 3
    60kg x 1

    Werkset:
    70kg x 5
    70kg x 5
    70kg x 5
    70kg x 5
    70kg x 6 (+2 VOLUME PR!!) VID

    Dag :)
    Doei :)

    Verder iedereen fijne feesten nog!
     

    Bijlagen

    • VID_20201230_163132_864x486.mp4
      8,5 MB
    Fijne feesten :)
     
    Back
    Naar boven