AndroidHealthClinic

33 LOG

Bezoekers in dit topic

Sterk man! Sick dat je na zulke grind nog een set van 2 gedaan hebt gekregen:p
 
Sterk man! Sick dat je na zulke grind nog een set van 2 gedaan hebt gekregen:p
Is een beetje als vorige week. De 1ste set is slechter dan de 2de. Vorige week lag het wel aan de ademhaling en nu aan twijfel. 1ste set heb ik gewoon te lang gewacht bovenaan de beweging voor de 2de rep aan te vatten :p. Die 2de set voelde best smooth qua snelheid ook en niks getreuzeld.

Verder merk ik gewoon dat het enorm aanpassen is aan die zware OHPs. Vandaar ook nog een opwarmset met 75kg x 1
 
Laatst bewerkt:
Sterke OHP! Eén van m'n stiekeme jaar goals is toch wel om 1x90 OHP te halen. Voor mij misschien wat optimistisch, maar voor jou zou het te doen moeten zijn denk ik.
 
Sterke OHP! Eén van m'n stiekeme jaar goals is toch wel om 1x90 OHP te halen. Voor mij misschien wat optimistisch, maar voor jou zou het te doen moeten zijn denk ik.
Ja 90kg is idd wel een dik gewicht! Vermoed dat ik 87.5kg wel haal dit jaar. Volgende cyclus weer paused starten en wie weet als daar weer progressie in zit, dan zou dat zalig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Met 2x 80 en praktisch een heel jaar te gaan zie ik je die 90kg echt wel doen.
 
Met 2x 80 en praktisch een heel jaar te gaan zie ik je die 90kg echt wel doen.
Ik hou ook rekening met een punt, waarop ik misschien niet meer vooruit geraak. Het blijft wel 90kg en ik weeg 79kg. Doen gewoon ons best om verder te geraken. Hoop vooral nu bench wat terug door te breken qua gewicht en gewenning. Sterke schouders moeten de Bench helpen. Dus mijn techniek is herbekijken want ik land nu de barbell op de sternum en kan mss hem net iets hoger laten landen voor meer schouderactivatie? Is maar een idee voor nu. Bench al een tijdje onderkant borst door een eerdere schouderirritatie.maar nu die schouder wat sterker is wie weet..
 
30/01/2021

Squats:

20kg x ? x 2
60kg x 8
60kg x 5
80kg x 6
100kg x 5
110kg x 1
120kg x 1

Paused werkset:
130kg x 5
130kg x 5
130kg x 5
130kg x 5
130kg x 5 VID

Al bij al mooie squats. Moest er wel goed voor werken. Ik ga in herhaling vallen, maar voor ik begin te trainen doe ik heup stretches en soms door de week ook. Als ik de VID zie van de laatste set kan ik alleen maar zeggen dat ik NOG beter diepte hit. Meer naturel aanvoelt ook.

100kg x 2
60kg x 8

Verder was de gevoelstemperatuur net te koud. Had al lange kousen aan, maar mijn voeten hadden het best koud. Ik krom graag die tenen in de grond en met koude voeten voelt dat toch net anders.
 

Bijlagen

  • VID_20210130_163953_672x378_20210130171344.mp4
    7,9 MB
31/01/2021

Benchpress:

20kg x ? x 2
60kg x 5
80kg x 5
90kg x 1
100kg x 1
105kg x 1

Werksets:
117.5kg x 3
117.5kg x 3
117.5kg x 3
117.5kg x 3
117.5kg x 3 VID

Enorm moeilijk om erin te komen. Mijn handen voelde enorm koud aan en de barbell vastnemen voelde heel apart. Pas bij de 3de set was dit meer dan oké. vanaf deze set verliep alles qua arch en ademhaling ook véél beter. De eerste sets waren te belachelijk voor woorden :p. Ik heb ook wat geëxperimenteerd door een andere starthouding qua arch te nemen en verder onder de barbell te gaan liggen. Mezelf misschien wat te moeilijk gemaakt. Volgende keer ook mijn stiefbroer als spotter vragen, vooral om te unracken. Merk gewoon dat ik anders ga liggen als ik alleen ben.


100kg x 6 --> 2x steunen geraakt, arch helemaal off. Deze 100kg voelde nog niet zo licht als ik zou willen als back off set.
80kg x 15

Praise the pump :p Zo een volle borst is me even geleden
 

Bijlagen

  • VID_20210131_173236_768x432.mp4
    9 MB
Laatst bewerkt:
31/01/2021

Benchpress:

20kg x ? x 2
60kg x 5
80kg x 5
90kg x 1
100kg x 1
105kg x 1

Werksets:
117.5kg x 3
117.5kg x 3
117.5kg x 3
117.5kg x 3
117.5kg x 3

Enorm moeilijk om erin te komen. Mijn handen voelde enorm koud aan en de barbell vastnemen voelde heel apart. Pas bij de 3de set was dit meer dan oké. vanaf deze set verliep alles qua arch en ademhaling ook véél beter. De eerste sets waren te belachelijk voor woorden :p. Ik heb ook wat geëxperimenteerd door een andere starthouding qua arch te nemen en verder onder de barbell te gaan liggen. Mezelf misschien wat te moeilijk gemaakt. Volgende keer ook mijn stiefbroer als spotter vragen, vooral om te unracken. Merk gewoon dat ik anders ga liggen als ik alleen ben.


100kg x 6 --> 2x steunen geraakt, arch helemaal off. Deze 100kg voelde nog niet zo licht als ik zou willen als back off set.
80kg x 15

Praise the pump :p Zo een volle borst is me even geleden
Mooie werksets!

Gisteravond deed ik een aantal sets bankdrukken met handschoenen aan, de laatste sets tussen de sets in. Daarom, en omdat het in mijn open 'homegym' ook vrij donker is, gebruik ik niet de suicide grip die ik in de relatief veilige omgeving van de sportschool prefereer.
 
Mooie werksets!

Gisteravond deed ik een aantal sets bankdrukken met handschoenen aan, de laatste sets tussen de sets in. Daarom, en omdat het in mijn open 'homegym' ook vrij donker is, gebruik ik niet de suicide grip die ik in de relatief veilige omgeving van de sportschool prefereer.
Ja ik moest ook alweer goed kijken waar de markeringen stonden haha. Nu de keerzijde is wel dat ik geniet van trainen onder de carport. Enkel vandaag was het net te koud. Handschoenen is idd wel een optie!

Ik upload nog ff de vid
 
Mooie werksets idd. Gaat goed
 
Netjes man, sterk
 
2/02/2021

11 graden. Wat een warme dag. De muts opgeborgen en de pet opgezet :p.

Deadlift:
20kg x ? x 2
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1

Werksets:
150kg x 5 x 5

Algemeen gevoel vrij goed. Contrast van set 1 naar 2 was best groot. Maar al bij al mooie sets. Laatste set de laatste 4 reps pause aan de scheen.

Bent over rows:
60kg x 8
70kg x 8
80kg x 8

Gewoon explosief liften en wanneer nodig cheaten om zo snel mogelijk op te klimmen de volgende weken.

BW pull ups 24 reps: 1 min 3 sec

Niet teveel bij verwachten. Ook niet full rom. Gewoon lekker slordig zo snel mogelijk wat reps doen.
 
04/02/2021

Laatste 2 dagen best moe. Virusje ofzo. Snel ziek worden doe ik toch niet. Vertaald zich in vermoeidheid en zoals nu enorme stijfheid na rug. Wel overtuigd dat er op een goeie dag net dat tikkeltje meer in zit. Dus enorm tevreden terwijl ik me eigenlijk wel heb overdaan en achteraf gezien niet zo slim ben geweest door overmoedig te worden :p.

Overheadpress:
20kg x 14
30kg x 10
40kg x 8
50kg x 3
60kg x 2
70kg x 1
75kg x 1

Doel: 85kg

Werksets:
85kg x 1 PR! VID
90kg x F VID
90kg x F
87.5kg x F VID
87.5kg x F

Biedt me weer een mooi perspectief voor dit jaar ;).
Achteraf gezien had ik die 90kg niet moeten proberen en dan had de weg open gelegen voor de lock out bij de 87.5kg.

70kg x 4
50kg x 5

Side raises + rear delt:
5kg x 20 + x 12

Nu gewoon goed rusten
 

Bijlagen

  • VID_20210204_163338_1824x1026.mp4
    9,5 MB
  • VID_20210204_165935_1344x756.mp4
    9,1 MB
  • VID_20210204_170024_1344x756.mp4
    8 MB
Okay, ik ga niet ontkennen dat ik heel even trots was dat ik een midget van 80kg heb "verslagen". Dat is een compliment naar jou buffel. Fysiek als een sportman, qua kracht meten met deze dikzak. Goed bezig maat :)
 
04/02/2021

Laatste 2 dagen best moe. Virusje ofzo. Snel ziek worden doe ik toch niet. Vertaald zich in vermoeidheid en zoals nu enorme stijfheid na rug. Wel overtuigd dat er op een goeie dag net dat tikkeltje meer in zit. Dus enorm tevreden terwijl ik me eigenlijk wel heb overdaan en achteraf gezien niet zo slim ben geweest door overmoedig te worden :p.

Overheadpress:
20kg x 14
30kg x 10
40kg x 8
50kg x 3
60kg x 2
70kg x 1
75kg x 1

Doel: 85kg

Werksets:
85kg x 1 PR! VID
90kg x F VID
90kg x F
87.5kg x F VID
87.5kg x F

Biedt me weer een mooi perspectief voor dit jaar ;).
Achteraf gezien had ik die 90kg niet moeten proberen en dan had de weg open gelegen voor de lock out bij de 87.5kg.

70kg x 4
50kg x 5

Side raises + rear delt:
5kg x 20 + x 12

Nu gewoon goed rusten
Die 85 ging nog wel zeer Nice, 90 zit er echt wel in heel binnenkort
 
Je hebt kracht genoeg onderin om tijd te nemen zodat je deftig kan bracen.
Ik denk dat als je je setup verbetert die 90 nu al lukt.
 
Okay, ik ga niet ontkennen dat ik heel even trots was dat ik een midget van 80kg heb "verslagen". Dat is een compliment naar jou buffel. Fysiek als een sportman, qua kracht meten met deze dikzak. Goed bezig maat :)
Thanks man!
Die 85 ging nog wel zeer Nice, 90 zit er echt wel in heel binnenkort
Ja heb nu een paar keer cyclussen gedraaid met die OHP en dat klein beetje komt idd nog wel! Zou me nu vooral terug willen focusen op die bench en ohp weer even herbeginnen op een mooi simpel niveau :p.
Je hebt kracht genoeg onderin om tijd te nemen zodat je deftig kan bracen.
Ik denk dat als je je setup verbetert die 90 nu al lukt.
Ja merk dat ik vrij recht nog die 85kg heb kunnen pakken. Dus ben sowieso wel blij. Als je tips hebt of opmerkingen. Mag gerust!

En dat balans ding bij de OHP is wel pittig. Had ik het even moeilijk mee een tijdje terug door het gebrek aan core spanning..
 
Thanks man!

Ja heb nu een paar keer cyclussen gedraaid met die OHP en dat klein beetje komt idd nog wel! Zou me nu vooral terug willen focusen op die bench en ohp weer even herbeginnen op een mooi simpel niveau :p.

Ja merk dat ik vrij recht nog die 85kg heb kunnen pakken. Dus ben sowieso wel blij. Als je tips hebt of opmerkingen. Mag gerust!

En dat balans ding bij de OHP is wel pittig. Had ik het even moeilijk mee een tijdje terug door het gebrek aan core spanning..

Ik denk dat het vooral het gebrek aan tijd nemen is. Squat neem je toch ook je tijd voor om te setten, ohp is daar niet anders in.
Niettemin ik de neiging hiertoe goed genoeg ken.

Aangezien je de neiging hebt om naar voor te pressen zou ik zwaar gaan pushpressen. Mij heeft dat iig geleerd om recht te pressen als het zwaar is.
Ook al omdat je onderin overschot hebt.
 
Back
Naar boven