XXL Nutrition

33 LOG

Bezoekers in dit topic

Leuke filmpjes altijd, goed voor de inspiratie.
Ja heb al van velen mooie feedback telkens gekregen door die vids. Mijn vriendin vond me al een ijdeltuit terwijl ik naar mezelf kijk :p nu enkel wat beperkter qua filmen met veranderen van locatie.
 
01/03/2021

Het werd nog maar eens tijd om terug te starten met de borst. Het simpel gehouden en gestart met 5/3/1.
Rekening gehouden met vooral de voetplaatsing die beduidend goed zat aldus mezelf. Qua flexibiliteit ging best nog oké
Handplaatsing (bulldog grip) voelde wel héél onnatuurlijk, maar tijdens het liften niet zozeer moeite mee gehad.

Al bij al tevreden met deze week 1. Ben benieuwd hoe dit schema mij gaat bevallen. Vanaf volgende week wel nog wat toevoegen qua triceps een CGBP of misschien bekijken of ik ook wat incline werk kan doen.

Benchpress:
20kg x ? x 2
40kg x 5
60kg x 5

Werkset:
75kg x 5 VID
85kg x 5
100kg (+5) --> x 10 + 1F VID

Focus was ineens weg, maar het voelde ook niet alsof het de laatste rep zou zijn :p.
 

Bijlagen

  • VID_20210301_164126_864x486.mp4
    9,6 MB
  • VID_20210301_164258_672x378.mp4
    8,6 MB
03/03/2021

Deloadtraining deadlift maar op 140kg gehouden. Sets en reps minder. Niks assistance.

Deadlift:
20kg x?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1

Werkset:
140kg x 2 VID
140kg x 2
140kg x 2

Even de 1ste set gefilmd om gewoon de snelheid te zien van de lift. Verder best lui en de mindset is vrij snel meegegaan in het idee van een deload :p

Wel staat er een week 2 5 x 5 voor schouders gepland en een week 2 5/3/1 voor bench. Dat laatste bevalt me in zekere zin wel omdat de 2 eerste werksets meer dan doenbaar zijn om tijdens de lift fel met de techniek bezig te zijn. Set 3 is dan weer leuk omdat die uitdagend is. Verder wel wat last van stijve kniepezen door bench en plaatsing van de voeten op een manier wat dus nog wat moeite vergt.
 

Bijlagen

  • VID_20210303_160020_1280x720.mp4
    9,6 MB
04/03/2021

Paused overheadpress:

20kg x 12
30kg x 12
40kg x 8
50kg x 3

Werkset:
62.5kg x 5 x 5

Voelde enorm goed vanaf set 1. Voelde me sterk en had er best zin in. Koste me allemaal nog weinig moeite al bij al en vandaar ook eerder Volbeat en Nirvana als muziek enz :p.
Laatste set een VID gemaakt.

Back off set:
40kg x 20 (géén paused, maar wisselend)

Side raises: met plates
5kg x 20
10kg x 20
10kg x 12

Standing rear delt raises: met plates
10kg x 20
10kg x 12
10kg x 12

Laatste 2 sets véél strikter. Na deze laatste 2 oefeningen nog eens een lekker pompke in de schouders en nog is een fysiek foto getrokken van de schouders.
 

Bijlagen

  • VID_20210304_171654_854x480.mp4
    9,3 MB
  • IMG_20210304_173703.jpg
    IMG_20210304_173703.jpg
    105,3 KB · Weergaven: 45
06/03/2021

Deload voor squats.

Squats:
20kg x?
60kg x 5?
80kg x 5
100kg x 5 VID

Beltless highbar squats.

Werkset:
120kg x 1 highbar VID( hier hoor je zelfs het kraken terwijl ik squat)
120kg x 3 lowbar
120kg x 3 paused 2 2 en 1 sec

60kg x 10 highbar

Highbar voelde best goed. Meestal ook gedaan als ik na lowbar helemaal op ben.
 

Bijlagen

  • VID_20210306_161219_864x486.mp4
    9,3 MB
  • VID_20210306_161252_864x486.mp4
    8,4 MB
Laatst bewerkt:
07/03/2021

Benchpress:

20kg x ?
40kg x 5
60kg x 5

Werkset:
85kg x 3
95kg x 3 vid
105kg +3 --> 8 vid

Algemeen gevoel. Techniek voelde bij de 95kg enorm goed. Na de set de vid gezien en best onder de indruk van mijn arch. Kledij zit een beetje in de weg, maar alsnog duidelijk dat dit veruit de beste arch is die ik toch op vid heb gepresteerd. Dit is dan ook het meest mooie al heel de training. Kniepezen voelde goed, want vorige keer heb ik deze wat verrekt en heel de week last van gehad door het archen.
105kg zit de plaatsing van de voeten net iets verder weg en dat zie je ook aan de arch. Had meer de tijd moeten nemen om beter te gaan liggen, maar dat terzijde. Ik was ook onmiddelijk de tel kwijt van mijn reps, maar 8 reps gehaal wat ik vooraf ook zeker dacht te presteren.

Paused CGBP:
60kg x 8 x 3

Damm dit was lang geleden. Die triceps waren gewoon op :p

barbell curl:
20kg x 8
30kg x 8

Ja dag ik snap niet wat iedereen hier altijd zo leuk aan vind.
 

Bijlagen

  • VID_20210307_155213_672x378.mp4
    8,4 MB
  • VID_20210307_155032_672x378.mp4
    9,3 MB
Damnnnnnn nice man
 
Damnnnnnn nice man

thanks man! Moet technisch nog wat winst te boeken zijn. Volgende keer die arch en legdrive proberen na te bootsen van bij de 95kg. Die ruktechniek moet eruit :p
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Morgen terug deadlifts na een week deload. Wel 1 het gevoel dat ik een eitje te pellen heb met die 165kg en 5 x 5 te willen draaien, maar anderzijds misshhien best behouden starten met 165kg 5 sets 3 reps. Voelt ook logisch om wat volume te gaan droppen, aangezien 165kg 87.5% is van mijn hoogste gewicht op de deadlift. Wat denken jullie?

Screenshot_20210309_145723_com.android.chrome.jpg
 
Zou beginnen met tripples idd. Maar je kan natuurlijk altijd kijken hoe het voelt he. Als het echt top voelt hoef je ook je reps niet te laten liggen.
 
Dat gaat zwaar en belastend zijn :)
Ik zou idd met Tripples beginnen
Zou beginnen met tripples idd. Maar je kan natuurlijk altijd kijken hoe het voelt he. Als het echt top voelt hoef je ook je reps niet te laten liggen.

Ja logische keuze is dan idd wel 5 sets 3 reps. Heb sowieso al winst met betrekking tot reps/sets. Sta met de late shift en dan is een top top gevoel niet direct aan de orde.

Dan doe ik morgen hwrs 5 sets 3 reps of ik zou het zot moeten krijgen. Andrs sowieso proberen 5 sets 3 reps afronden op 170kg als max op dit voor volgende week en dan mischhien trg volume droppen als ik dat tabelletje echt nauwgezet ga volgen.

Vandaag sowieso vroeg n'a de late shift in bed, zodanig ik er vroeg uit kan en op tijd eet.

Voor squat start ik dan gewoon op 5 sets 3 reps met 145kg. Wel het gevoel dat deze verhoudingsgewijs net iets simpeler gaat zijn als de dead.
 
Laatst bewerkt:
07/03/2021

Benchpress:

20kg x ?
40kg x 5
60kg x 5

Werkset:
85kg x 3
95kg x 3 vid
105kg +3 --> 8 vid

Algemeen gevoel. Techniek voelde bij de 95kg enorm goed. Na de set de vid gezien en best onder de indruk van mijn arch. Kledij zit een beetje in de weg, maar alsnog duidelijk dat dit veruit de beste arch is die ik toch op vid heb gepresteerd. Dit is dan ook het meest mooie al heel de training. Kniepezen voelde goed, want vorige keer heb ik deze wat verrekt en heel de week last van gehad door het archen.
105kg zit de plaatsing van de voeten net iets verder weg en dat zie je ook aan de arch. Had meer de tijd moeten nemen om beter te gaan liggen, maar dat terzijde. Ik was ook onmiddelijk de tel kwijt van mijn reps, maar 8 reps gehaal wat ik vooraf ook zeker dacht te presteren.

Paused CGBP:
60kg x 8 x 3

Damm dit was lang geleden. Die triceps waren gewoon op :p

barbell curl:
20kg x 8
30kg x 8

Ja dag ik snap niet wat iedereen hier altijd zo leuk aan vind.
Met 20 of 30kg is er inderdaad weinig aan.
 
Haha vind gewoon niet zo leuk. Ook nooit echt consequent in mijn trainingsdagen gekregen. Meer een triceps man :p
Respecteer ik natuurlijk. In superset met bv. CGBP zou je ze eventueel wel sneller (in je totale tijdbudget) kunnen doen. Zelf heb ik van zware (cheat)curls en db hammer curls ook een zeer goede grip gekregen. Blijkbaar respecteer ik het toch niet...
 
Ik doe ze ook niet graag en ze zijn dermate underpowered dat zelfs bij normale curls (barbell, db) ik ze amper voel en zelfs mijn schouders voel (probably doordat mijn mobility zo fucked up is dat mijn armen suppinated vasthouden al schouders verzuurt XD). Wat ik graag doe is hele stricte curls (incline db curls of spider db curls). Dan kan ik ze zo zwaar doen als ik wil, zonder dat ik me form fuck en nog amper biceps gebruik :)
 
Respecteer ik natuurlijk. In superset met bv. CGBP zou je ze eventueel wel sneller (in je totale tijdbudget) kunnen doen. Zelf heb ik van zware (cheat)curls en db hammer curls ook een zeer goede grip gekregen. Blijkbaar respecteer ik het toch niet...
In de gym deed ik deze op het laatste vaak. 10,20,30kg en gewoon snel pompen en weg. Met de cables beviel me dan wel. Toen ik 13 jaar was deed ik meer curls dan de laatste 5 jaar denk ik. Dan was dat chatten op MSN met de gurls van school en tussendoor wat curls doen.

Als de gyms openen ook weer proberen gewoon als laatste erin te gooien.
 
Ik doe ze ook niet graag en ze zijn dermate underpowered dat zelfs bij normale curls (barbell, db) ik ze amper voel en zelfs mijn schouders voel (probably doordat mijn mobility zo fucked up is dat mijn armen suppinated vasthouden al schouders verzuurt XD). Wat ik graag doe is hele stricte curls (incline db curls of spider db curls). Dan kan ik ze zo zwaar doen als ik wil, zonder dat ik me form fuck en nog amper biceps gebruik :)
In zekere zin train je altijd wel wat biceps mee he. Dus dat is al iets :p.
 
Ik doe ze ook niet graag en ze zijn dermate underpowered dat zelfs bij normale curls (barbell, db) ik ze amper voel en zelfs mijn schouders voel (probably doordat mijn mobility zo fucked up is dat mijn armen suppinated vasthouden al schouders verzuurt XD). Wat ik graag doe is hele stricte curls (incline db curls of spider db curls). Dan kan ik ze zo zwaar doen als ik wil, zonder dat ik me form fuck en nog amper biceps gebruik :)
Ik heb curls, met halter of dumbbells, altijd beschouwd als een oefening die je net als bankdrukken, zwaar moet doen.
 
10/03/2021

Feel good allesbehalve. Niet wakker geraken.. Mentaal kon ik me er niet helemaal achter zetten. Misgeladen bij aanvang 1ste set en binnen de minuut toch doorgezet. Duidelijk dat ik niet meer dan 3 reps moest doen. Qua kracht wel tevreden, enkel focus niks, afdwalen tot en met :p MAAR alles behaald haha, is dan ook weer goed. Technisch dus ook iets minder en zeker met mijn nek weer die mss te hoog zat. 2de set was de beste door me effe op te peppen.

Deadlift:
20kg x?
60kg x 8
80kg x 5
100kg x 5 voelde enorm zwaar al
120kg x 1
140kg x 1

Werkset:
165kg x 3 x 5
Laatste set VID
Hier ook smaller gepakt binnen de knurling. Was helemaal klote eigenlijk maar oke :p

Bent over rows:
60kg x 8
80kg x 8 x 2
Meer parallel dan ik gewend ben

Wide grip pull ups x 8 full rom
 

Bijlagen

  • VID_20210310_112536_854x480.mp4
    9,9 MB
Back
Naar boven