AndroidHealthClinic

33 LOG

Bezoekers in dit topic

Happens :) enjoy life. Ff mindere training, volgende beter
 
Happens :) enjoy life. Ff mindere training, volgende beter
Bwah jaat :p Ben al meest blij met de rek in de schouder dat die wat OK voelde met dergelijk gewicht. Hoop binnen dit en een week dat het toch wegtrekt. Enkel op het werk zijn de jobs mss wat nefast voor dit. Gelukkig maar 2 dagen werken deze week😁
 
12/05/2021

Kort gezegd de laatste dagen met vanalles bezig geweest en dagen die te kort leken. Toch vandaag getraind en achteraf wel blij dat ik getraind heb.

Deadlift:
20kg x?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5

Werksets: overhands zonder belt
115kg x 5
132.5kg x 5
150kg x 3 + 2 mixed grip + belt na 20 à 30 sec.

Weinig voeling met spanning op de rug zetten. Gewoon vermoeid. Wel voldoening nu ik getraind heb haha. Morgen 32km wandelen met een vriend ter ere van zijn net overleden vader. Nu ja dat moet dan maar, alhoewel mijn voetkussens pijn doen de laatste 2 dagen. Fuck :p

Ook gisteren de roeitrainer in elkaar gestoken en de ijdele hoop wat conditioneel te doen. Nu die 1ste sessie komt nog DENK ik :p
 
32kg is lang en sucks van de vader van je maat maar wandelen is awesome. De hele dbb crowd hier (groot gedeelte iig) is anti cardio en shit, maar ik vind wandelen/joggen/etc. awesome. Zelfs ik als strongman vind dat je niet echt "sterk" bent als je niet normaal een flink stuk kan wandelen, een beetje kan zwemmen of je mannetje kan staan bij eender welke balsport. Hoewel ik een 250 squat echt wel meer "sterk" vind als een marathon lopen of in de eredivisie voetballen, moet je als "krachtmens" nooit onderaan de voedselketen eindigen. Eender wat, iets fysieks moet je altijd kunnen winnen van "ongetrainde mensen". Zo niet, dan ben je niet goed bezig imo :)
 
32kg is lang en sucks van de vader van je maat maar wandelen is awesome. De hele dbb crowd hier (groot gedeelte iig) is anti cardio en shit, maar ik vind wandelen/joggen/etc. awesome. Zelfs ik als strongman vind dat je niet echt "sterk" bent als je niet normaal een flink stuk kan wandelen, een beetje kan zwemmen of je mannetje kan staan bij eender welke balsport. Hoewel ik een 250 squat echt wel meer "sterk" vind als een marathon lopen of in de eredivisie voetballen, moet je als "krachtmens" nooit onderaan de voedselketen eindigen. Eender wat, iets fysieks moet je altijd kunnen winnen van "ongetrainde mensen". Zo niet, dan ben je niet goed bezig imo :)

Heb het voordeel dat ik nog met mijn werk wat conditioneel soms ben. Maar toch een roeitrainer om te kijken of het mijn ding is. Het kan beter mis de fitheid van vroeger wel wat.
 
Roeitrainer lijkt me wel goed ja. Ook easy op de gewrichten en pezen etc... 32km wandelen is best lang ja. Zeker in een stadssetting ofzo vind ik zelf
 
Roeitrainer lijkt me wel goed ja. Ook easy op de gewrichten en pezen etc... 32km wandelen is best lang ja. Zeker in een stadssetting ofzo vind ik zelf
Ja over pezen gesproken. Gevoel onder de schouder houdt aan. Enkel geen pijn. Toch nu stilaan een dokter gaan raadplegen als het nu aanhoudt.

Geen stadssetting. Het is een wandeling naar Scherpenheuvel, maar een heel stuk langs het kanaal en dan gaat we het bos in.
 
Even rustig aan de komende dagen. 32km gewandeld met 1 blaar dat is vrij goed. Enkel nu wandelen als een oud mannetje. Rechtervoet enorm verkrampt.

Verdict 3 heer van Zichem, averbode bier en la chouffe om de wandeling te eindigen.
 
1 blaar maar das netjes ja :p zal je wss wel nog even voelen aan je voeten, enkels als je dit niet gewend bent
 
1 blaar maar das netjes ja :p zal je wss wel nog even voelen aan je voeten, enkels als je dit niet gewend bent
Toch een 2de blaar ontdekt. Enkel mijn voetkussens deden al 2 dagen voor de wandeling wat pijn. Goede keuze van schoenen haha, gewoon mijn werkschoenen. Dit zijn ook zelf gekochte schoenen en een vrij lichte en goede schoen.
 
15/05/2021

Gisteren nog schouders gedaan. Wel duidelijk dat schouder movements en bench misschien de komende weken wat minder gaat worden voor mijn herstel.

Overheadpress:

20kg x 8
30kg x 8
40kg x 1

45kg x 5 x 5

En wat gespeeld met 5kg plates voor gecombineerde side, front en seated rear delt raises. Wel een mooie pomp. Alles 12 à 20 reps.

Deze ochtend op de weegschaal gaan staan en woog 79.2kg. Ik kook nu sinds een week voor mezelf en dat is ja wel iets beter propere voeding. Junk is beperkter. Even kijken of we nog een lichte gewichtsdrop kunnen realiseren die als niks gaat, of weinig moeite mentaal.
 
Laatst bewerkt:
Ja doel nu nog voor dit jaar op wat mooie cijfers :p

95kg ohp
140kg bench
180kg sq
200kg dl

Enorm veel zin al in om daarnaartoe te werken

In

Je kracht / bw ratio is veruit een van de sterkste die ik zover al gezien heb. Zeker die ohp. Ik kan geen 45 kg uitvoeren zonder mijn form goed aan te houden. (Buig achterover).

Hoe vaak pak je deloads? Train je enkel op kracht?
 
In

Je kracht / bw ratio is veruit een van de sterkste die ik zover al gezien heb. Zeker die ohp. Ik kan geen 45 kg uitvoeren zonder mijn form goed aan te houden. (Buig achterover).

Hoe vaak pak je deloads? Train je enkel op kracht?

Technisch zijn er wel een aantal keypoints die ik ook heel recent beter onder de knie heb gekregen. Dankzij feedback van snowke90 en IronBorn vooral.

Bepaal een beetje waar je het zwaar krijgt en doe dan pas een riem aan. Je kern is bij de OHP zeer belangrijk. Ook niet te smal gaan staan zoals ik altijd deed. En je hoofd onder de barbell krijgen wanneer dit kan. In mijn log vind je wrs nog wel feedback van de heren hierboven.

Heb tot vanaf mijn 21 tot 26 a 27 recreatief getraind en eigenlijk weinig winst gemaakt. Dan uiteindelijk geïnteresseerd geraakt in kracht vooral maar verkeerd aangepakt. Nu sinds ik op het forum zit rustig begonnen met programmering en idd kracht opbouwen vooral. Massa aanzetten heb ik 3 jaar terug vooral gedaan.

BW krachtratio is de bedoeling mijn bw nog te verlagen. Vermoed dat ik op 75kg nog hetzelfde kan presteren. Sta nu nog best hoog in VP dus nog wel mogelijkheden.

En deloads vooral als ik op het einde zit van een trainingscyclus zit en dus vastloop. Eindigt soms met een max 1rm. Nu met 531 schema gebeurd dat elke 4 weken bij squat en deadlift. Bench heb ik dat niet gedaan, maar moet je aanvoelen denk ik. Heb er zelf nog veel van te leren. Vroeger deed ik nooit deloads en trainde ik altijd in het rood. Heeft me niks gebracht.

Mss wat veel uitleg, maar als je nog vragen hebt altijd welkom. Welkom in mijn log.
 
15/05/2021

2 dagen terug 32km gewandeld. Niks ervaring mee dus had zoiets van zou ik mijn schema hervatten of rustig aan doen..

Opwarming: roeitrainer
11 min 29
Afstand 2.5km
Medium intensiteit

Squat:
3 sets 20kg
60kg x 5
80kg x 5

Werksets: 1rm 153kg 531
100kg x 5
115kg x 5
130kg x 13 PR! VID

Ik schatte mijn kansen aanvankelijk laag in, maar kwam in de flow dat ik mijn eerste idee van 8 reps en behouden te zijn van de baan had gegooid. Dus enorme boost voor de laatste set. 1 rep winst met 2.5kg meer.

Mooie van de werksets was het onmiddelijk bepalen van de voeten stance en de spanning van de bovenrug.

Jokerset: beltless
100kg x 5

Fsq:
60kg x 5
 
Laatst bewerkt:
32km is flink man
 
32km is flink man
Ja ter ere van een beste vriend zijn overleden vader. Goed hersteld op 2 dagen wel. Mooie ervaring wel, maar zou er wel voor trainen als ik dit ooit nog doe :p
 
16/05/2021

Besloten om niks gek te doen voor bench en me in te houden.

Opwarming:
Hoofdzakelijk met de band wat schouders opgewarmd.

Band flyes:
Green band x 15
Green band x 8 contractie
Green band x 8 contractie

Benchpress:
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 5
40kg + 1 Green band x?
40kg + 2 Green band x 8 a 10?

De Green bands tussen de 2 ringen geplaats en onder de Bench door. Voelde enorm goed. Bij het uitduwen minder gewicht, waardoor ik eigenlijk geen rek ten midden van de bovenarm voelde. Geen idee om hoeveel gewicht het hier het bovenste stuk ging, maar voelde wel motiverend om toch nog een klein beetje zwaar te gaan.

Enkel ging de bench naar boven door de bands en moest ik een beetje zien hoe ik ging liggen. Wel tevreden met deze training.
 
19/05/2021

Roeitrainer:

5km medium intensiteit s ochtends op nuchtere maag

Deadlift:
20kg x? X 3 SETS
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5

Werksets:
120kg x 3
135kg x 3
157.5kg x 11 PR!! VID

Enkel de 8ste rap was minder een deadstop, maar verder voelde heel die set supersolide. Had mijn zinnen gezet op zeker 10 reps.

Bent over rows:
60kg x 8

Pull ups:
BW x 8

Behouden gebleven. Stretch in de arm voelt al beter!
 

Bijlagen

  • VID_20210519_111441_576x324.mp4
    9,1 MB
Sterk! Goed bezig as always!
 
Back
Naar boven