Fitness Seller

33 LOG

Bezoekers in dit topic

10/06/2021

Paused OHP:
20kg x 12
30kg x 8
40kg x 8

50kg x 5 x 5

60kg x 1
70kg x 1

Side raises:
3 sets 15 reps 7kg

Rear delt dumbell raises:
4kg x 12 megasqueeze
10kg x 12
14kg x 8
16kg x 8

Benchpress: Paused
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 1
100kg x 1

60kg x 5

Barbell curls: squeeze and hold on top
15kg x 8
20kg x 8
25kg x 6
 
10/06/2021

Paused OHP:
20kg x 12
30kg x 8
40kg x 8

50kg x 5 x 5

60kg x 1
70kg x 1

Side raises:
3 sets 15 reps 7kg

Rear delt dumbell raises:
4kg x 12 megasqueeze
10kg x 12
14kg x 8
16kg x 8

Benchpress: Paused
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 1
100kg x 1

60kg x 5

Barbell curls: squeeze and hold on top
15kg x 8
20kg x 8
25kg x 6
Megasqueeze? :p
 
tenor.gif
 
12/06/2021

Een off day. Kracht zat er wel, maar de topset viel me dik tegen gewoon. Energieverlies vrij hard aanwezig.

Squat:
20kg x 5
60kg x 5
80kg x 5

Werksets:
102,5kg x 5
117.5kg x 5
135kg x 11

Vanaf rep 4 had ik al zoiets van fuck dit is het niet. Connectie met mijn benen viel me ook tegen en het unracken bleef ik wat haken. Deze keer na lange tijd weer in de basic fit met bumpers. Vind het toch maar niks.

Jokersets:
100kg x 5
60kg x 5

Trage negatieve en paused uitgevoerd zonder belt. Wel heftig nog.

Met de Leg curl en extension geëindigd. Lekker licht, benen waren er al doorheen zonder enige moeite. Goed traag alles uitgevoerd en de trap afgelopen met enige moeite haha.
 
Laatst bewerkt:
12/06/2021

Een off day. Kracht zat er wel, maar de topset viel me dik tegen gewoon. Energieverlies vrij hard aanwezig.

Squat:
20kg x 5
60kg x 5
80kg x 5

Werksets:
102,5kg x 5
117.5kg x 5
135kg x 11

Vanaf rep 4 had ik al zoiets van fuck dit is het niet.
Toch wel sterke werkset als je bij rep 4 er al doorheen zit mentaal
 
Toch wel sterke werkset als je bij rep 4 er al doorheen zit mentaal
Ja doorheen is een groot woord, maar ik dacht in mezelf al dit haal ik niet. Had mijn zinnen op 12 reps gezet, maar dat voelde absurd. Had ook geen voldaan gevoel na de set. Maar het werk is gedaan, dus nu gewoon rusten haha. Deadlifts van deze week voelde daarentegen wel enorm goed.
 
12/06/2021

Een off day. Kracht zat er wel, maar de topset viel me dik tegen gewoon. Energieverlies vrij hard aanwezig.

Squat:
20kg x 5
60kg x 5
80kg x 5

Werksets:
102,5kg x 5
117.5kg x 5
135kg x 11

Vanaf rep 4 had ik al zoiets van fuck dit is het niet. Connectie met mijn benen viel me ook tegen en het unracken bleef ik wat haken. Deze keer na lange tijd weer in de basic fit met bumpers. Vind het toch maar niks.

Jokersets:
100kg x 5
60kg x 5

Trage negatieve en paused uitgevoerd zonder belt. Wel heftig nog.

Met de Leg curl en extension geëindigd. Lekker licht, benen waren er al doorheen zonder enige moeite. Goed traag alles uitgevoerd en de trap afgelopen met enige moeite haha.
Nadeel van de langere sets, je hebt meer tijd van nadenken :p
Maargoed, wel erg knap dat je het nog hebt weten te trekken tot 11 dan inderdaad.
 
Nadeel van de langere sets, je hebt meer tijd van nadenken :p
Maargoed, wel erg knap dat je het nog hebt weten te trekken tot 11 dan inderdaad.
Het nadenken is vaak het tellen alleen bij die lange sets ahha.
 
13/06/2021

Barbell
benchpress paused:
20kg x 5
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 4
was goed zo, al meer kg dan ik al die laatste weken heb gedaan

60kg x 19
Paused was wel eens leuk om te doen. Misschien dat ik het hier wel even mee ga doen.

Incline dumbell bench:
10kg x 12 x 3

Rope pushdowns: squeeze bottom
10kg x 12 x 3

Cable flyes:
3 sets 12 reps 10kg elke kant

Hammer curls:
8kg x 8
10kg x 8
12kg x 8

EZ curls:
20kg x 8
30kg x 8
40kg x 8
Het voelt alsof ik biceps heb nu. One step for myself, one big step for the biceps ofzoiets.

Lekkere training wel. Dumbell flyes ging nu wel niet voor de arm
 
Laatst bewerkt:
16/06/2021

Laatste week slaap ik best slecht, enkel deze nacht was véél beter. Word vaak wakker en dan ben ik moe, maar echt terug vast slapen lukt me niet. Het gevoel al 12 uren in bed te liggen, maar is het niet. Misschien door de hooikoorts die dwaze kop, samen met die warmte. In ieder geval het werk vandaag gedaan naar wat ik zag zitten en kon haha :p.

deadlift:
20kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1

Werksets:
130kg x 3 strapless
145kg x 3
167.5kg x 5

ugh het zat er vandaag niet in. De laatste dagen ook weinig fut met die warmte :p

Pendlay rows:
60kg x 8
80kg x 8

Pull ups:
BW x 8 paused bottom
BW + 6kg x 7 paused bottom
BW x 8 snellere reps

Close grip lat pulldown:
Lichte setjes
 
Buiten de logische shit (letten op je vocht/zouten) kan ik je hier een tip over geven, maar be ware, het lijkt misschien wat "zweverig":

Probeer het letterlijk, niet bijna maar letterlijk, 0x per dag over warmte te hebben. Het is er, shit happens, maar randfactoren gaan er altijd zijn. Niet aan denken is makkelijk gezegd maar lukt vaak niet. Maar er niet over praten helpt hier enorm aan mee en daar heb je wel controle over. Niet over klagen tegen familie/collega's/trainingspartners. Niet hardop over klagen tegen jezelf. Zelfs niet in non-verbale communicatie er te veel aandacht aan schenken. Neem je voorzorgsmaatregelen (kleding, vocht, zouten, goed eten) en klaar. Zo min mogelijk aandacht aan schenken!

Dit helpt serieus vaak. Ik coach judoka's ook zo. Die hebben altijd allerlei shit aan de hand (examens/relatieproblemen/warme weer/kleine pijntjes/etc.). Niet dat ik een harteloze klootzak ben; als ze iets serieus aangeven houd ik hier ook wel rekening mee. Maar als we de keuze maken om er tijdens trainingen/wedstrijden voor te gaan, kunnen we er geen rekening mee houden. Dan is het einde zoek. Het is er niet.
 
Buiten de logische shit (letten op je vocht/zouten) kan ik je hier een tip over geven, maar be ware, het lijkt misschien wat "zweverig":

Probeer het letterlijk, niet bijna maar letterlijk, 0x per dag over warmte te hebben. Het is er, shit happens, maar randfactoren gaan er altijd zijn. Niet aan denken is makkelijk gezegd maar lukt vaak niet. Maar er niet over praten helpt hier enorm aan mee en daar heb je wel controle over. Niet over klagen tegen familie/collega's/trainingspartners. Niet hardop over klagen tegen jezelf. Zelfs niet in non-verbale communicatie er te veel aandacht aan schenken. Neem je voorzorgsmaatregelen (kleding, vocht, zouten, goed eten) en klaar. Zo min mogelijk aandacht aan schenken!

Dit helpt serieus vaak. Ik coach judoka's ook zo. Die hebben altijd allerlei shit aan de hand (examens/relatieproblemen/warme weer/kleine pijntjes/etc.). Niet dat ik een harteloze klootzak ben; als ze iets serieus aangeven houd ik hier ook wel rekening mee. Maar als we de keuze maken om er tijdens trainingen/wedstrijden voor te gaan, kunnen we er geen rekening mee houden. Dan is het einde zoek. Het is er niet.

Ja het zat er niet in, maar dat is goed zo. Loop de voorbije dagen al loom te wezen. Heb gedaan wat ik vandaag kon. Had er wel zin in, mede omdat ik zo goed had geslapen. Enkel was het er nog niet. Ja die zouten kan ik wel rekening mee houden. Merk dat de benen nog stijver zijn dan anders na 4 dagen na squats. Heb met de warmte soms ook verkrampte kuiten.
 
Buiten de logische shit (letten op je vocht/zouten) kan ik je hier een tip over geven, maar be ware, het lijkt misschien wat "zweverig":

Probeer het letterlijk, niet bijna maar letterlijk, 0x per dag over warmte te hebben. Het is er, shit happens, maar randfactoren gaan er altijd zijn. Niet aan denken is makkelijk gezegd maar lukt vaak niet. Maar er niet over praten helpt hier enorm aan mee en daar heb je wel controle over. Niet over klagen tegen familie/collega's/trainingspartners. Niet hardop over klagen tegen jezelf. Zelfs niet in non-verbale communicatie er te veel aandacht aan schenken. Neem je voorzorgsmaatregelen (kleding, vocht, zouten, goed eten) en klaar. Zo min mogelijk aandacht aan schenken!

Dit helpt serieus vaak. Ik coach judoka's ook zo. Die hebben altijd allerlei shit aan de hand (examens/relatieproblemen/warme weer/kleine pijntjes/etc.). Niet dat ik een harteloze klootzak ben; als ze iets serieus aangeven houd ik hier ook wel rekening mee. Maar als we de keuze maken om er tijdens trainingen/wedstrijden voor te gaan, kunnen we er geen rekening mee houden. Dan is het einde zoek. Het is er niet.
Ik ben de hardste man die ik ooit ben tegengekomen, maar klaag wel weer de hele dag over van alles en nog wat.
 
Stijneke : zeker wanneer je clean eet (of iig vrij clean) zijn zouten enorm belangrijk. Stan Efferding besteed hier veel aandacht aan. Iedereen denkt bij warm weer alleen maar aan vocht, maar niemand denkt aan zouten. Dit is niet handig. Als je zweet als een malle, verlies je niet alleen vocht, maar ook vooral zouten. Als je je vocht alleen maar bijvult met gewoon water, krijg je een enorm te kort aan mineralen, met alle gevolgen van dien. Extreme voorbeelden zijn sporters die "waterloaden" om een gewicht te halen of duursporters die extreem veel water drinken tijdens een marathon. Die krijgen soms letterlijk "watervergiftiging". Dit lijkt omdat ze te veel water drinken, maar wat letterlijk gebeurd is dat door een te kort aan mineralen, het overload aan vocht je cellen laat opzwellen. Dit kan zelfs epilepsie of hersenfalen tot gevolg hebben in extreme gevallen.

Dat zul jij niet snel krijgen maar feit is dat, wanneer je vooral veel kip/groenten/rijst etc. eet, je vaak echt wel wat extra zout kan gebruiken. Dit hoeft niet per sé in pure vorm, een beetje soja saus/maggie/etc. extra helpt ook enorm. En ja, te veel zout is ook weer niet goed, het moet in verhouding staan met wat je drinkt.

Schwarzeneggertje : ik noem jou ook geen pussy hoor. Er zijn zat mensen die constant klagen en toch wanneer puntje bij paaltje komt, gewoon knallen. Echter, in mijn judo's geval zetten ze wel een sfeer neer waarin anderen, die die knop niet zo makkelijk omzetten, minder presteren. In het geval van Stijneke geeft hij zelf aan er minder door te presteren, dus kan het nooit kwaad hier mentaal mee bezig te zijn.
 
Prima training toch Stijn. MEt deze warme dagen idd beetje naar de vorm van de dag trainen. Als het te warm is doe je het minimale. Die 3 maanden per jaar dat we er last van hebben weegt niet op tegen die 8/9 maanden waarop je volle bak door kunt knallen.
 
Prima training toch Stijn. MEt deze warme dagen idd beetje naar de vorm van de dag trainen. Als het te warm is doe je het minimale. Die 3 maanden per jaar dat we er last van hebben weegt niet op tegen die 8/9 maanden waarop je volle bak door kunt knallen.
Ja hoor ben tevreden. Het werk zit erin dus dat is weer door naar de volgende training.


snowke90 ja die zouten kan ik misschien wel opletten. Momenteel merk het niet aan mijn kuiten, maar daaraan merk ik het soms wel zoals eerdere warme dagen.
 
17/06/2021

Paused overheadpress:

20kg x 12
30kg x 12
40kg x 8

Werkset:
50kg x 5
52.5kg x 5 x 4 sets

1ste set vergeten dat ik 52.5kg ging doen. Ging allemaal vrij goed. Pas op het werk mijn elleboog zo pijn gedaan, dat ik van de rest van de arm maar weinig voel. Alles voelde wel goed haha.

60kg x 1
70kg x 1

Dumbell side raises:
7kg x 12
8kg x 12
10kg x 12

Ja lekker man, lekker de pomp erin. Wat gelet op mijn houding. Dacht eraan terug hoe vroeger alles veel simpeler verliep, maar nu je meer die MMC hebt met alles.

Rear delt raises:
10kg x 10
10kg x 10
12kg x 10

Seated dumbell shrugs:
12kg x 12
22kg x 12
32kg x 12
40kg x 12 standing, halters botste tegen de bench

Rear delt fly machine:
3 setjes licht

Al bij al mooie sets, zweten als een buffel. Nu gewoon rustig aan opbouwen met die 5 x 5 en zullen wel zien. Op het werk ben ik iemand aan het opleren aan een job, dus hopelijk rendeert dat snel en kan ik de luie balk uithangen en gewoon een weekje een controlefunctie uitoefenen.
 
Back
Naar boven