XXL Nutrition

33 LOG

Bezoekers in dit topic

16/01/2021

Squats:

20kg x ? x 2
60kg x 5 x 2
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 1

Werkset:
120kg x 5 x 5

Bijna alle reps paused. Voelde met dit gewicht ook zeker doenbaar en had er mijn zinnen opgezet. Laat ik gaandeweg wel wegvallen, wanneer het moeilijk word.
Laatste set op VID.

130kg x 1 bench squat
150kg x 1 bench squat
170kg x 1 negatieve squat. Deze keer goed op diepte gepakt en even een korte pauze onderaan en dat was het. Deze keer voelde hij met het unracken veel beter.

60kg x 12
 

Bijlagen

  • VID_20210116_153906_768x432.mp4
    8,8 MB
17/01/2021

Vandaag was een mooie off day. Had er zin in, maar technisch minder en het gevoel een beetje aangekloot te hebben :p.

Benchpress:
20kg x ? x 2
60kg x 5
80kg x 5
90kg x 1
90kg x 1
100kg x 1

Werkset: zonder elleboog sleeves
110kg x 3 x 5 sets


2de set helemaal off en de laatste set(VID) zou ik nog bijna de laatste rep gefaald hebben door het verliezen van arch en raken van de steun links :p. Ofja die arch was al weg bij het unracken :p. volgende keer beter :D

120kg x 1
130kg x 1F
Deze laatste was het de bedoeling gewoon een negatieve te doen, maar bij het naar beneden gaan anders besloten en eigenlijk had dit géén nut. Mezelf moe gemaakt voor niets vind ik zelf.

Slingshot bench:
140kg x 1 + 1 negatieve

CGBP:
112.5kg x 4 PR op gewicht!
 

Bijlagen

  • VID_20210117_142619_960x540.mp4
    8 MB
Laatst bewerkt:
Sterke training, maar die fail is ff dumb shit he broeder. Je CNS en mind gecrushed voor niks...

Vet dat je een slingshot hebt. Ik zou de slingshot vooral gebruiken voor 3+rm's met +- je 1rm zonder slingshot. Shit met overload (slingshot, reversed bands, high pin press) werkt naar mijn mening altijd het beste als je relatief close bij je 1rm op de main oefening blijft. Zelfde geldt ook voor deadlift (rackpull, blockpulls) en squat (quartersquats, high pin squats, yoke squats) varianten. Ver boven je normale 1rm gaan is onnodige burn op je cns (en pezen/gewrichten) EN mensen hebben heel erg de neiging om er juist goed in te willen zijn omdat meer kg lekker is voor het liften van je ego :roflol:

No offense verder, goed bezig :)
 
Sterke training, maar die fail is ff dumb shit he broeder. Je CNS en mind gecrushed voor niks...

Vet dat je een slingshot hebt. Ik zou de slingshot vooral gebruiken voor 3+rm's met +- je 1rm zonder slingshot. Shit met overload (slingshot, reversed bands, high pin press) werkt naar mijn mening altijd het beste als je relatief close bij je 1rm op de main oefening blijft. Zelfde geldt ook voor deadlift (rackpull, blockpulls) en squat (quartersquats, high pin squats, yoke squats) varianten. Ver boven je normale 1rm gaan is onnodige burn op je cns (en pezen/gewrichten) EN mensen hebben heel erg de neiging om er juist goed in te willen zijn omdat meer kg lekker is voor het liften van je ego :roflol:

No offense verder, goed bezig :)

Ja klopt vermoeid voor niks. Volgende keer gewoon mijn werksets en dan mss behouden reps met 130kg met de slingshot. Dit was ook mijn algemene conclusie. Onnodige CNS belasting. Heb een jaar mijn CNS te fel belast. Nooit meer haha. Die fysieke breakdown heeft me niks opgeleverd en ook niks krachtgains in verhouding. Ik wil de trap nog op kunnen zonder te hijgen muawhawha

En verder zit ik met schouders ook pittig in het rood momenteel.
 
Niet heel gek na 3 zware presses ook. Misschien wat meer high reps presses (8-12 range of nog veel hoger) op relatief lichte oefeningen (db presses, landmine presses, push ups/dips) doen om schouders goed te pompen en je pezen wat te doorbloeden.
 
Niet heel gek na 3 zware presses ook. Misschien wat meer high reps presses (8-12 range of nog veel hoger) op relatief lichte oefeningen (db presses, landmine presses, push ups/dips) doen om schouders goed te pompen en je pezen wat te doorbloeden.
Ik bedoelde dat mijn schouders momenteel weer op hun piekfase zijn aanbeland en dat ik dan met Bench liever dan nog wat submax blijf. Schouders hebben geen last bij Bench ofzo. Ik voel vrij weinig van mijn schouders bij Bench eigenlijk.

Ik warm schouders op door bands, voorlangs en rear delt stretches. Lats ook en stretchen van de pecks tegen mijn rack etc.
 
Goed bezig man. Ik heb gelukkig nooit zoveel pijn aan mijn schouders gehad. Heb zo'n beetje overal wel pijn gehad, maar aan de schouders vrij minimaal. Deels komt dit door mijn korte armen denk ik, maar ook deels door veel high rep rear delt/upperback werk.
 
Goed bezig man. Ik heb gelukkig nooit zoveel pijn aan mijn schouders gehad. Heb zo'n beetje overal wel pijn gehad, maar aan de schouders vrij minimaal. Deels komt dit door mijn korte armen denk ik, maar ook deels door veel high rep rear delt/upperback werk.
Echt pijn pijn ik gelukkig ook niet, maar wel de irritatie. Merk nu stilaan dat het beter en beter word. Enkel rotator cuff oefeningen doe ik al even niet meer. Wil ik ook trg gaan doen, aangezien dat eigenlijk weinig moeite is. En korte armen haha dat heb ik ook en zelfs voor mijn gestalte.
 
Rotator werk heb ik ook wel eens gedaan, maar leek mij weinig te helpen. Ik doe dan liever oefeningen als muscle snatch/1 arm db press/cable scarecrows/seated db cleans etc., waarbij je ook rotatie traint, maar niet isoleert. Ieder zn ding I guess :)
 
Rotator werk heb ik ook wel eens gedaan, maar leek mij weinig te helpen. Ik doe dan liever oefeningen als muscle snatch/1 arm db press/cable scarecrows/seated db cleans etc., waarbij je ook rotatie traint, maar niet isoleert. Ieder zn ding I guess :)
Ja tuurlijk. Alles is en blijft een proces van aanvoelen.
 
20/01/2021

Deadlift:

60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1 mixed grip

Werkset:
140kg x 5 x 5

Laatste set strapless

Bent over rows:
60kg x 8 x 3

Deze voelde enorm zwaar. Misschien toch maar eens terug wat uppen met deze rows. Is al maanden geleden dat ik deze nog uberhaupt met een deftig gewicht heb gedaan :p.

Pull ups:
BW x 6 + 2

Op het laatste was de kaars uit. Fysiek echt moe dus ook maar vroeger gestopt.

21/01/2021

Gevoel veel beter dan gisteren dus maar schouders geknald ook ! Ook de eerste keer een werksetje gedaan met 77.5kg op de OHP.

Overheadpress:
20kg x 12
30kg x 12
40kg x 8
50kg x 3
60kg x 1
65kg x 1
70kg x 1

Werkset:
77.5kg x 2 VID
77.5kg x 2
77.5kg x 2
PR omdat het de eerste keer is met dit gewicht! :p

1ste set was echt een ramp. Core niet goed aangespannen door ademhaling en mijn onderrug ging ineens vrij hol staan. Andere sets ging alles véél vlotter.

60kg x 11 VID
Had misschien nog 1tje in gezeten, maar het was wel goed zo.

Side raises:
5kg schijf x 20
5kg schijf x 20
10kg schijf x 20

Rear delt raises:
10kg schijf x 12 x 3
 

Bijlagen

  • VID_20210121_193753.mp4
    7,3 MB
  • VID_20210121_203734_1728x972.mp4
    8,1 MB
23/01/2021

Eindelijk terug het gevoel dat ik zocht tijdens de training. Was de hele week vrij vermoeid, maar deze training voelde zoals het moest.
Doe al een paar weken heupmobiliteit oefeningen en die zorgen wel voor meer flexibiliteit. Diepte pakken voelt veel vlotter en bij het archen bij bench voelt dit minder bekneld.

Squats: beltless
20kg x ? x 2 jumping squats
60kg x 5 jumping squats
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 1

Werksets: belt + paused
125kg x 5 x 5

Voelde enorm goed tegenover vorige week. Blij dat ik nog de pauses erin heb kunnen houden.
Laatste set op VID
 

Bijlagen

  • VID_20210123_174830_1440x810.mp4
    8,1 MB
23/01/2021

Eindelijk terug het gevoel dat ik zocht tijdens de training. Was de hele week vrij vermoeid, maar deze training voelde zoals het moest.
Doe al een paar weken heupmobiliteit oefeningen en die zorgen wel voor meer flexibiliteit. Diepte pakken voelt veel vlotter en bij het archen bij bench voelt dit minder bekneld.

Squats: beltless
20kg x ? x 2 jumping squats
60kg x 5 jumping squats
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 1

Werksets: belt + paused
125kg x 5 x 5

Voelde enorm goed tegenover vorige week. Blij dat ik nog de pauses erin heb kunnen houden.
Laatste set op VID
Ziet er wel best vlotjes uit voor zoon hoge gewichten (al ben ik niet echt een kenner :p)
 
Ziet er wel best vlotjes uit voor zoon hoge gewichten (al ben ik niet echt een kenner :p)

Ja squat gaat best goed. Aantal maanden geleden was mijn negatieve fase retesnel, maar dat is ook veranderd. Stance staat voor nu op punt en voor nu zeker wel tevreden met het paused stuk. Is weer iets nieuw om af te vinken. Heb wel de indruk dat de vorige cyclus zo zonder riem er wel voor heeft gezorgd dat ik mijn core meer gebruik o a door ademhaling. Nu nog hetzelfde gevoel met deads :p die doe ik tegenwoordig ook minder graag hahaha
 
Ja squat gaat best goed. Aantal maanden geleden was mijn negatieve fase retesnel, maar dat is ook veranderd. Stance staat voor nu op punt en voor nu zeker wel tevreden met het paused stuk. Is weer iets nieuw om af te vinken. Heb wel de indruk dat de vorige cyclus zo zonder riem er wel voor heeft gezorgd dat ik mijn core meer gebruik o a door ademhaling. Nu nog hetzelfde gevoel met deads :p die doe ik tegenwoordig ook minder graag hahaha
Deads zonder belt vind ik echt veel fijner, squatten zonder dan weer niet
 
Deads zonder belt vind ik echt veel fijner, squatten zonder dan weer niet
Ja ik opteer ook eerder de belt voor squats dan deads. Maar zo zonder belt squatten heeft mij technisch wel hard geholpen. Enkel de cijfers zijn lager dan haha en ik ging al dood bij 120kg op een 5 x 5. Nu merk ik wel dat mijn buikspieren hebben gewerkt ongeacht dat ik de riem aan had.
 
17/01/2021

Vandaag was een mooie off day. Had er zin in, maar technisch minder en het gevoel een beetje aangekloot te hebben :p.

130kg x 1F
Deze laatste was het de bedoeling gewoon een negatieve te doen, maar bij het naar beneden gaan anders besloten en eigenlijk had dit géén nut. Mezelf moe gemaakt voor niets vind ik zelf.

Volgens mij is het juist goed om zware gewichten te proberen. Ik kan me nog herinneren dat ik aan bodybuilding deed in een powerlift gym. Ik deed in die tijd setjes van 10 reps met 110kg op de bank. De coach (Wout van der Toorn) zei toen dat ik makkelijk 150kg zou kunnen als 1RM. Ik natuurlijk meteen proberen, maar zelf 130kg lukte niet. Toen ik ook een tijdje op de powerlift manier ging trainen, in die tijd waren dat triples, bleek het een kwestie van wennen te zijn geweest en lukte na korte tijd 155.
 
Schwarzeneggertje Ja dat was de redenatie die gewenning, omdat ik allang niet zo hoog was geweest. Ik moet nu wel toegeven n'a laatste week dat ik gewoon echt vermoeid was. Dus even bekijken wat ik morgen ga doen. Sowieso als werkset 115kg 3 reps 5 sets met sleeves en dan zal ik wel zien :p. Wil ook even 115kg op de cgbp hitten op een paar reps. Zie er al naar uit als dat gevoel van vandaag er weer is.

Als jij mooie tips hebt omtrent gewenning? Of iets intéressant om te doen na mijn werksets? Heb de slingshot ook om te gebruiken
 
Schwarzeneggertje Ja dat was de redenatie die gewenning, omdat ik allang niet zo hoog was geweest. Ik moet nu wel toegeven n'a laatste week dat ik gewoon echt vermoeid was. Dus even bekijken wat ik morgen ga doen. Sowieso als werkset 115kg 3 reps 5 sets met sleeves en dan zal ik wel zien :p. Wil ook even 115kg op de cgbp hitten op een paar reps. Zie er al naar uit als dat gevoel van vandaag er weer is.

Als jij mooie tips hebt omtrent gewenning? Of iets intéressant om te doen na mijn werksets? Heb de slingshot ook om te gebruiken
Ja, slingshot is een leuke en goede uitvinding. Vroeger (rond 1980) hadden we dat niet en deden we naast touch en go ook vaak 'bonken' met bankdrukken, vooral bij bodybuilding. We deden toen ook nog geen pin presses of trainen met safety bars. Ik lees me ff in in je log.
 
Back
Naar boven