AndroidHealthClinic

33 LOG (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Via Spotify kan je ook je playlist downloaden zodat je die offline kan luisteren
Ja had een niet légale versie waar ik ook geen reclame had en ook kon verder zappen zoveel ik wou. Enkel downloaden gaat niet. Dus nu even zien wat ik wil doen. Neig eerder naar YT app omdat ik Spotify te beperkt vind soms qua muziek.
Jammer van de muziek. Dat zijn sterke rear delt raises!
Ja die doe ik graag zwaar met momentum. In de gym deed ik deze seated met ik geloof 20kg dumbells wel eens. Maar dat is dan eigenlijk kapot gaan en momentum pakken. En daarna 6kg pakken en afmaken haha.
 
Als je spotify muziek aanzet gwn in een lijst gooien, dan afspelen. Als je reclame krijgt snel tabblad sluiten en dan weer openen, is de reclame ook weg
 
Als je spotify muziek aanzet gwn in een lijst gooien, dan afspelen. Als je reclame krijgt snel tabblad sluiten en dan weer openen, is de reclame ook weg
Ja reclame heb ik niet en verder spoelen kan ik onbeperkt. Ja maar ik kan niet downloaden of je bedoelt WiFi of 4g op die afspeellijst speelt dan af. Heb het even getest nu snel voor werk in de auto. Volgende song speelt wel af, maar kan wel niet terug lijkt me. Thanks probeer het straks nog wel eens
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Vandaag toch maar even een aankoopje gedaan. Ik ben jaren verknocht geweest aan Olimp wrist wraps. Dus heb ik met de vorige coronagolf nieuwe gekocht. Deze waren me veel te zacht, maar ging uiteindelijk wel. Nu vorige keer bij zware ohp liet de klittenband los.

Maar even nieuwe Sbd wrist wraps gekocht. De flexibles. Ben benieuwd. De stiff heb ik al, maar die zijn niet voor reppers te maken.
 
20/02/2021

Andere locatie. Het voelde retezwaar vandaar al bij set 3 gefilmd om te zien naar mijn techniek. Nu filmde ik langs achter en viel me op dat de barbell rechts lager hing. Is een gekend probleem bij me. Nu ik ergens ander train ook niet gezien of gelet op mijn barbell(dit deed ik onder de carport wel). Vanaf set 4 en 5 toch rekening mee gehouden. Feel good was allesbehalve en voelde me niet goed. Set 3 was zo zwaar dat set 4 ineens een openbaring leek en dus ook de beste set bleek te zijn :p. Had vooraf aan de training al enorm veel gegeten en ook Burger King blehh.. Nu het was ook gewoon weer 5 kilo zwaarder dus het zal sowieso een samenspel zijn :p.

Squats:
20kg x ? x 2
60kg x 8
80kg x 5
100kg x 5
110kg x 1
120kg x 1

Werkset:
145kg x 5
145kg x 5
145kg x 4 VID 1
145kg x 5 VID 2
145kg x 5 VPR!!! +12.5kg alsnog lekker, had er geen goede hoop op na set 3 (VID 3)

Ook onmiddellijk gestopt na mijn werksets en uitgebold zittend op het bankje met een frisse ice tea :p.
 

Bijlagen

  • VID_20210220_155848_672x378.mp4
    9,2 MB
  • VID_20210220_155921_672x378.mp4
    9,5 MB
  • VID_20210220_155949_576x324.mp4
    9,7 MB
Laatst bewerkt:
De bar ligt idd wel flink scheef
Squat university op instagram heeft geregeld filmpjes over dit soort problemen, geen idee of je insta hebt maar miss kan je daar een oplossing vinden
 
Ik denk dat je je ellenbogen beter onder de bar moet krijgen. Dat daardoor je rug wat los is.
Ik probeer ze altijd echt onder de bar te forceren en dan de bar echt in je rug trekken.
 
Dat de bar scheef ligt komt gewoon omdat je lichaam niet symmetrisch is. Hij
Ligt duidelijk op de achterste schouderkop.
 
De bar ligt idd wel flink scheef
Squat university op instagram heeft geregeld filmpjes over dit soort problemen, geen idee of je insta hebt maar miss kan je daar een oplossing vinden
De oplossing is bij mij vooral ofwel een spiegel of voor ik start even links en rechts kijken.
Ik denk dat je je ellenbogen beter onder de bar moet krijgen. Dat daardoor je rug wat los is.
Ik probeer ze altijd echt onder de bar te forceren en dan de bar echt in je rug trekken.
Ja het recht leggen van de barbell is iets wat enkel terugkomt als ik geen spiegel heb of er echt niet oplet. Maar van die ellebogen, is een hoek maken niet beter?
Dat de bar scheef ligt komt gewoon omdat je lichaam niet symmetrisch is. Hij
Ligt duidelijk op de achterste schouderkop.
Onmiddelijk nog eens kijken. Nu ja mijn rechterarm is allesbehalve flexibel door ik vermoed 2 breuken in de arm van vroeger haha. Nu zoals hierboven vermeld krijg ik het wel voor elkaar om de barbell rechter te leggen :p
 
  • Like
Waarderingen: Apw
De oplossing is bij mij vooral ofwel een spiegel of voor ik start even links en rechts kijken.

Ja het recht leggen van de barbell is iets wat enkel terugkomt als ik geen spiegel heb of er echt niet oplet. Maar van die ellebogen, is een hoek maken niet beter?

Onmiddelijk nog eens kijken. Nu ja mijn rechterarm is allesbehalve flexibel door ik vermoed 2 breuken in de arm van vroeger haha. Nu zoals hierboven vermeld krijg ik het wel voor elkaar om de barbell rechter te leggen :p

Als je bedoelt naar achter steken niet nee, dan verlies je spanning in je bovenrug.
Ellebogen naar achter gaat je de neiging geven naar voor te vallen.
 
Als je bedoelt naar achter steken niet nee, dan verlies je spanning in je bovenrug.
Ellebogen naar achter gaat je de neiging geven naar voor te vallen.
Oke thanks. Ja dat had ik vandaag wel. Vandaag was het technisch voor de eerste 3 sets niks bijzonders :p volgende keer zeker weer opletten. Thanks man!
 
Waarom squat je niet naar de andere kant? Nu sta je zo dicht op je garage. Heb je ook niet echt een punt om te kijken ofzo?
 
Waarom squat je niet naar de andere kant? Nu sta je zo dicht op je garage. Heb je ook niet echt een punt om te kijken ofzo?
1ste keer squatten hier en ik vond ook dat het geen uitweg bied op deze manier. Volgende keer eens omdraaien dan. Aanvankelijk duw ik mezelf met de barbell in de rek waardoor het rack lichtjes moved en dit vond ik dan ideaal. Nu maar omdraaien dan haha want bij het racken zit ik ook met mijn neus op de lichtknop bijna :p
 
24/02/2021

Laatste weekend niet gebencht. Was goed weer en wou eerst die 130kg proberen, maar toch niet gedaan en nu klaar voor die 5 3 1.

Vermoeidheid kickt in. Lichtjes merkbaar aan mijn werksets, maar alsnog een VPR en rep PR eruit kunnen knallen. Had gedacht dat ik het net ging rondkrijgen, dit op basis van vorige squatsessie, maar op de 4de set een te twijfelachtige negatieve en bij de deadstop onderaan ook te lang gewacht om aan te zetten. Laatste set was het wel mooi geweest. Technisch zat alles best wel oké, enkel een felle leegloop van energie :p. Zat er natuurlijk ook wel aan te komen.

152.5kg x 5 5 sets op 28/07 --> 16/12 152.5kg x 5 x 3 + x 4 + x 1 (beltless + overhands grip/combo straps)
162.5kg x 3 5 sets op 07/08
172.5kg x 3 x 3 op 30/08

Deadlift:
20kg x ? x 2
60kg x 8
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1

Werkset:
165kg x 5 x 3 sets REP PR!!
165kg x 4
165kg x 3 VPR!

Ook géén extra oefeningen meer gedaan en nu maar bekijken ook wat ik nu ga doen. Denk vooral weer aan volume droppen, want het begint me echt te killen :p of een deload erin en herproberen.
Bedoeling was om deze zaterdag 150kg te knallen op squats, maar ook dat moet ik even bekijken op basis van deze training.

Post straks misschien nog de vid van werkset 3.
 

Bijlagen

  • VID_20210224_110258_640x360.mp4
    9,6 MB
26/02/2021

Enorm moe. Kortademig, mondmasker dat me enorm irriteert op die manier. Rug is in 4 maanden niet zo stijf geweest denk ik. Ook in ongeveer die tijd niks boven de 160kg gedraaid. Wel aan het denken om binnenkort minder volume te draaien op 80 a 90% van mij 1RM.

Vandaag toch nog schouders gedaan op 10 minuten. Niks zwaar, maar toch een beetje effort.

Paused overheadpress:
20kg x 12
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 5
60kg x 5
 
27/02/2021

Vandaag maatje gevraagd of die niet bij mijn squats wou zijn. Vooral bij de opwarming heeft hij gekeken hoe het zat met mijn barbell en wat recht lag. Deed toch veel. Dan gefocused op het aanspannen van de bovenrug wat enorm super verliep. Alles voelde héél solide en dat was buiten de REP PR nog wel het meest lekkere. Verder niet in het rood moeten gaan en ook op tijd gestopt. Diepte begon wel te breken volgens de VID, alhoewel het een veel slechtere angle is dan een tijd terug onder de carport. Ook eens wrist wraps aangedaan bij de squat en die medium SBDs zijn ook echt de moeite. Normaal doe ik géén wrist wraps aan.

Squats:
20kg x ? x 2
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1

End set:
150kg x 6 REP PR! VID
( zit zeker nog meer in qua gevoel op korte tijd, nu goed rusten en een week deload :p )

Back off set:
90kg x 8
 

Bijlagen

  • VID_20210227_151203_672x378.mp4
    8,8 MB
Laatst bewerkt:
27/02/2021

Vandaag maatje gevraagd of die niet bij mijn squats wou zijn. Vooral bij de opwarming heeft hij gekeken hoe het zat met mijn barbell en wat recht lag. Deed toch veel. Dan gefocused op het aanspannen van de bovenrug wat enorm super verliep. Alles voelde héél solide en dat was buiten de REP PR nog wel het meest lekkere. Verder niet in het rood moeten gaan en ook op tijd gestopt. Diepte begon wel te breken volgens de VID, alhoewel het een veel slechtere angle is dan een tijd terug onder de carport. Ook eens wrist wraps aangedaan bij de squat en die medium SBDs zijn ook echt de moeite. Normaal doe ik géén wrist wraps aan.

Squats:
20kg x ? x 2
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
120kg x 1
130kg x 1

End set:
150kg x 6 REP PR! VID
( zit zeker nog meer in qua gevoel op korte tijd, nu goed rusten en een week deload :p )

Back off set:
90kg x 8
Netjes hoor, lekker diep ook.
 
Nice man!
 
Back
Naar boven