MuscleMeat

33 LOG (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

boksen 35 min + 25 min circuittraining Rug/biceps +core
 
05/05/2021

Mentaal helemaal het kopje op deloaden ingesteld. Nu stond er nog rug op de planning, maar wegens tijdsgebrek enkel vooral de deadlift gedaan.

Deadlift:
20kg x?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5

Werksets:
127.5kg x 5
145kg x 3
162.5kg x 9 PR!! VID

Boven verwachting die 9de rep eruit. Bij rep 8 merkte ik op dat het uitduwen echt lekker liep. Die 9de rep was net niet all out, enorm blij mee damm! Had me op 8 ingesteld, omdat mentaal al moeilijk genoeg zou zijn dacht ik dan. Die 9de rep aanvatten was dan echt nice!
 

Bijlagen

  • VID_20210505_123442_480x270.mp4
    8,4 MB
05/05/2021

Mentaal helemaal het kopje op deloaden ingesteld. Nu stond er nog rug op de planning, maar wegens tijdsgebrek enkel vooral de deadlift gedaan.

Deadlift:
20kg x?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5

Werksets:
127.5kg x 5
145kg x 3
162.5kg x 9 PR!! VID

Boven verwachting die 9de rep eruit. Bij rep 8 merkte ik op dat het uitduwen echt lekker liep. Die 9de rep was net niet all out, enorm blij mee damm! Had me op 8 ingesteld, omdat mentaal al moeilijk genoeg zou zijn dacht ik dan. Die 9de rep aanvatten was dan echt nice!
Pr na pr he :p
Lekker man
 
Pr na pr he :p
Lekker man
Helemaal ni verwacht man :p dan is dat enorm lekker. Ja op deze manier kan ik nog wel even blijven PRen denk ik. Gwn slim zijn in wanneer ik nu ga overladen. Bedoeling om nu een paar weken net een rep onder all out te zitten bij deads en squats. Bench word sowieso even lichter met de rek onder de schouder rechts. Ohp sowieso ook deload en trg 5 x 5 draaien en paused. Maar bij 45kg beginnen voor de schouder.
 
05/05/2021

Mentaal helemaal het kopje op deloaden ingesteld. Nu stond er nog rug op de planning, maar wegens tijdsgebrek enkel vooral de deadlift gedaan.

Deadlift:
20kg x?
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5

Werksets:
127.5kg x 5
145kg x 3
162.5kg x 9 PR!! VID

Boven verwachting die 9de rep eruit. Bij rep 8 merkte ik op dat het uitduwen echt lekker liep. Die 9de rep was net niet all out, enorm blij mee damm! Had me op 8 ingesteld, omdat mentaal al moeilijk genoeg zou zijn dacht ik dan. Die 9de rep aanvatten was dan echt nice!
Lekker bezig man. Afgelopen jaar flink wat pr’s gevestigd haha 👏🏼
 
Lekker bezig man. Afgelopen jaar flink wat pr’s gevestigd haha 👏🏼
Ja doel nu nog voor dit jaar op wat mooie cijfers :p

95kg ohp
140kg bench
180kg sq
200kg dl

Enorm veel zin al in om daarnaartoe te werken
 
Ja doel nu nog voor dit jaar op wat mooie cijfers :p

95kg ohp
140kg bench
180kg sq
200kg dl

Enorm veel zin al in om daarnaartoe te werken
Mooie doelen! Met dit tempo gaat je dat wel lukken haha :flexbiceps:
 
Mooie doelen! Met dit tempo gaat je dat wel lukken haha :flexbiceps:
Geloof wel dat er ergens een breekpunt moet zijn haha. Progressie is nooit lineair. Vooral de OHP heeft me verbaasd en ben benieuwd in hoeverre die progressie blijft komen. Lijken beginners gains 😁 100kg ohp zou wel epic zijn. Nog 10kg te gaan
 
Mooie doelen en dl repout. En eens niet volledig tot het gaatje lijkt me :p

100kg ohp zou fcking sick zijn man :p
 
Mooie doelen en dl repout. En eens niet volledig tot het gaatje lijkt me :p

100kg ohp zou fcking sick zijn man :p

Ja ik had me ingesteld op 8 reps(dus op niveau ongeveer) , omdat ik me mentaal iets minder voelde. Helemaal de focus op deload.

Die 9de rep was puur qua theoretische max winst. Maar idd een 10de had echt zeker nog gekund. Dus dat was echt nice! Niet tot het rood en een PR.

En 100kg ohp is puur wat dromen he. Maar nu ik die 90kg heb gehaald en eigenlijk het idee heb dat een 92.5kg ook mogelijk is als ik geen werksets vooraf doe. Ja dan is 100kg het volgende station he haha
 
Laatst bewerkt:
Ja ik had me ingesteld op 8 reps(dus op niveau ongeveer) , omdat ik me mentaal iets minder voelde. Helemaal de focus op deload.

Die 9de rep was puur qua theoretische max winst. Maar idd een 10de had echt zeker nog gekund. Dus dat was echt nice! Niet tot het rood en een PR.

En 100kg ohp is puur wat dromen he. Maar nu ik die 90kg heb gehaald en eigenlijk het idee heb dat een 92.5kg ook mogelijk is als ik geen werksets vooraf doe. Ja dan is 100kg het volgende station he haha
Denk wel dat die 100 haalbaar is voor jou. Misschien niet in de eerste maanden, want press gaat erg traag vind ik persoonlijk als je een bepaalde wall hit. Maar als je er voor gaat haal je die wel dit jaar vermoed ik?
 
Denk wel dat die 100 haalbaar is voor jou. Misschien niet in de eerste maanden, want press gaat erg traag vind ik persoonlijk als je een bepaalde wall hit. Maar als je er voor gaat haal je die wel dit jaar vermoed ik?
Heb voor nu nog geen muur geraakt met ohp. Ben destijds begonnen op 70kg als max 1rm. Zijn nu 1.5 jaar verder en heb 20kg gewonnen. Ik zou graag lineair denken, maar zo werkt het niet haha. Wel durf ik denken op basis van de laatste 4 maanden dat er nog zeker 1maal progressie valt te halen. Gaat ook snel duidelijk worden als ik toekom op een set met 65 à 75kg all out en daar reps op win dan. Ook het idee om nu ook de belt iets langer uit te laten.
 
Hoewel ik denk dat je doelen absoluut haalbaar zijn, ben ik geen fan van "lange termijn doelen". Niet dat je niet lange termijn moet denken, maar in het leven van een (amateur) sporter kunnen zooooveel dingen gebeuren (denk aan blessures, andere prioriteiten, ziekte, etc.etc.). Ik deadlifte in 2015 270 en had 300 als "doel". Dat leek best realistisch voor een 25 jarige die 270 deed. Nu, 6 jaar later, ben ik blij als ik uberhaupt ooit weer in de buurt van die 270 kom.

Als beginner gaat het lineair omdat je op een dusdanig laag percentage van je "potentie" zit, dat zelfs met tegenvallende "randfactoren" (slaap, voeding, kleine pijntjes, etc.) je nog vooruit gaat. Ik vergelijk het wel eens met het leren van een nieuwe taal. Als je niks weet van een taal leer je heel snel "iets". Zelfs de grootste mongool onthoud wel een paar woordjes als ie helemaal niets weet. Echter, als je de taal "echt" wil leren spreken of zelfs "masteren", zul je steeds meer en slimmer bezig moeten zijn. Zo is het met trainen ook.

Jij kan die 100 easy halen, ook wel 110, maar ik zou je echt richten op 2.5kg meer. Twee mooie (vrije vertaalde) citaten van Jim Wendler:
1) Toen ik eindelijk 300 pounds overhead presste, vroegen ze me naar mijn volgende doel. Ik antwoorde "305 pounds". Niemand heeft ooit 500 pounds op de bench press gedaan zonder eerst 400 te doen...
2) Mensen willen nooit een langzame oplossing. Een paar kilo per maand is niet genoeg, het moet minimaal 50kg per jaar zijn. Als ik ze dan vraag hoeveel hun bench het laatste jaar is gestegen, druipen ze af van schaamte.
 
snowke90
Ik heb het wel over 100kg, maar ik doel vooral voor de OHP ook voor deze trainingscyclus altijd eerst op 2.5kg meer hoor. Het is niet zo dat ik nu al werk naar 100kg want dat is niet. Lijkt wel zoals ik het eerder benoemde hahahaha.

Ben niet zo een overmoedige kerel.
Bench moet ik werken om nog vooruit te gaan haha. Overmoedig zijn werkt progressie niet echt in de hand ook niet.

En qua doelen stel ik deze gwn jaarlijks en als ik ze niet haal is dat zelfs niet zo erg. Dan schuiven die doelen op :p
 
ik vind je ook geen overmoedige kerel hoor. Alleen wil ik zeggen dat doelen op lange termijn waardeloos zijn. Je hebt meer aan letterlijke trainingsdoelen. Bijv. 1 rep meer (bij een wendler achtig systeem), 2.5kg meer (bij een conjugate systeem) of 1 set meer (bij een meer volume based systeem). Of je kan het "nog dieper" pakken en gaan voor iets meer snelheid, iets betere form of iets kortere rust. Progress is progress en als elke training een rep meer doet, wordt je vanzelf sterker, zonder echt met "doelen" bezig te zijn.

Zelfs voor wedstrijden geld dat. Ik heb zo vaak gehoord "ik wil deze wedstrijd 120 boom doen" of "ik wil dan 300 deadliften". Misschien schiet er wat in je rug tijdens de squat, ligt de boom je niet, is de vloer oneven, is er te weinig rust tussen je sets etc. Of juist andersom; de equipment voelt lichter aan, de 5kg meer die je nodig hebt voor de zege geeft je vleugels of de adrenaline zorgt voor nog meer power. Je hebt er echt veel meer aan om workout voor workout je doel te halen en jezelf te verbeteren. Dat betekent niet dat je elke training pr's moet zetten maar wel dat je altijd iets beter moet zijn/worden. Iets betere legdrive op je bench, iets betere lat spanning bij je press, etc.etc. Elke training iets beter worden, zowel qua resultaat (kilos, sets, reps, rust) als uitvoering (technique, snelheid), zorgt automatisch voor gainzzzz
 
snowke90 ja is ook het leukste om een overwinning ook te baseren op techniek. Laatste deadlift zat zo enorm lekker en vlot dat dat voor mij ook als winst voelde.
 
08/05/2021

Deload.had aanvankelijk weinig zin, maar toch maar begonnen aan squats en tussendoor wat rotator cuff oefeningen en ohp met 20kg. Zit nog steeds wat rek op die schouder. Meeste last na het opstaan en hwrs door met de rechterarm onder mijn kussen te liggen.

Squats:
20kg x 8
20kg x 8

Werksets: beltless
60kg x 5
80kg x 5
90kg x 5 VID

Hier toch aandacht geschonken aan de walk out en snel de juiste stance te vinden en de ligging van de barbell op de bovenrug en spanning van die bovenrug. Heb de indruk dat ik zoals vorige week net iets meer lowbar zit dan voordien.

Verder enorm diep gegaan. Dit gaat zonder belt ook veel beter natuurlijk.
 

Bijlagen

  • VID_20210508_221309_768x432.mp4
    9,1 MB
09/05/2021

Wat een off day. Nu ja heb wel wat biertjes gedronken en misschien ook wat minder gegeten. Energieverlies stond centraal deze training en dus ook enkel gebencht.

Benchpress:
20kg x? X 2
40kg x 5
60kg x 5

Werksets:
80kg x 5
92.5kg x 5 paused en laatste pin press
105kg x 8

Jokerset:
80kg x 9

Vooral bij die laatste 80kg wist ik van dit is hem vandaag niet. Normaal ga ik daar met gemak plus 12 reps.. 2de werkset met 92.5kg ook ineens over gegaan naar paused. Rek onder de schouder voelt wel oke. Had eigenlijk 9 reps gepland met 105kg, maar energie was er vrij snel door :p. Maar even bekijken voor volgende keer en misschien iets lager in reps gaan. Nu het waren wel lekkere biertjes le forte, la chouffe en cornet oaked(iets minder :p)
 

Bijlagen

  • VID_20210509_203500_640x360.mp4
    8,8 MB
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven