AndroidHealthClinic

30% of 20% eiwit

Bezoekers in dit topic

anosporter

Novice
Lid geworden
16 dec 2012
Berichten
16
Waardering
0
hey,

kom veel verschillende en tegenstrijdige berichten tegen over de percentages van je dagelijkse voeding.

50% koolhydraten
30% vetten
20% eiwit

maar ook

50% koolhydraten
20% vet
30% eiwit

Nu gebruik ik de app myfitnesspall, en eigenlijk in 99% van alle keren zit ik rond de 50 koolhydraten, 30 vet en 20 eiwit. En dit is zonder een echt voedselschema, over 3000cal. Dit is dus in principe met gewoon alledaags voedsel. ochtend's bij het ontbijt en avond's voor het slapen gaan een mass.p shake.

Wat is nu de beste verhouding voor het kweken van spiermassa?
Ik ben vrij licht en wil gewicht aankomen. Had een FP van rond de 5% dus ook die mocht wel wat omhoog. Met de 3000cal/dag kom ik prima aan.


dus 30% of 20% eiwit?
En klopt het dat je met normaal alledaags voedsel (dus eigenlijk wat ook niet-sporters eten) je redelijk aan deze verhoudingen komt?
 
tussen 2 en 2.5 gram per dag per kilo lichaamsgewicht. Percentages zeggen niks..
 
Als jij nu al vaak op 20% zit en dat vol houdt, vooral blijven doen. 30% gaat geen verschil maken. Gemiddeld in nl is dacht ik 50 gram eiwit per dag, dus daar zit je wel wat boven :)
 
tussen 2 en 2.5 gram per dag per kilo lichaamsgewicht. Percentages zeggen niks..

Dat is voor de cut, tijdens het bulken heb je aan 1,5 gram genoeg
 
gozer volgens mij heb je nou al 3 topics over dit onderwerp geopend onder steeds een andere naam. als je jezelf nou eens ingelezen had, had je in de tussentijd al 5x tot de conclusie kunnen komen dat het geen zin heeft meer dan 2.5g/kg (ook wetenschappelijk onderzocht trouwens) eiwit per dag te consumeren. tenzij je een spuit in je reet zet, dan is het raadzaam richting de 40-45% te gaan. dus 30% van de totale calorieinname hanteren in de meeste gevallen. gewoon ff berekenen voor jezelf. beter besteed je die calorieen aan kh zodat je genoeg/meer energie voor workouts hebt of vetten als je nog niet aan de 0,8g-1g/kg zit.

edit: hier nog een stukje van ergogenics

''De optimale dagelijkse eiwitinname voor naturel-atleten ligt rond de 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht. Hoewel sommige atleten baat hebben bij een hoger inname, kan teveel eiwit de musculatuur benadelen''
 
Laatst bewerkt:
edit: hier nog een stukje van ergogenics

''De optimale dagelijkse eiwitinname voor naturel-atleten ligt rond de 1.8 gram per kilo lichaamsgewicht. Hoewel sommige atleten baat hebben bij een hoger inname, kan teveel eiwit de musculatuur benadelen''

Link? kan me niet voorstellen dat teveel eiwit nadelig is. Een periode extreem veel eiwit kan zelfs voor spontane gains zorgen
 
Meerdere topicstarter onder meerdere namen? Toch niet. Misschien ben je vergeten hoeveel informatie er op dit forum en elders op internet staat? En besef je niet dat als beginner het "inlezen" juist meer vragen oproept?Aangezien je overal wat anders leest. voortaan dus ineminemutte doen om het juiste te vinden tussen de dingen die ik lees. toch bedankt voor de uitleg


Allen bedankt voor de reacties. Heb even snel uitgerekend en die 2-2,5 eiwit /kg komt redelijk overheen met de 20% die de app aangeeft. Maakt het verder uit dat het meer eiwit is dan nodig in een bulk?
 
Back
Naar boven