XXL Nutrition

30mm of 50mm dumbbells

Bezoekers in dit topic

bios

Cool Novice
Lid geworden
22 mrt 2015
Berichten
78
Waardering
4
Lengte
1m84
Massa
85kg
Ga alles opnieuw aanschaffen en valt me op dat bij aanschaf van zowel 30mm als 50mm materiaal voor dumbbells de prijs elkaar niet veel ontloopt ...
Twijfel alleen nog of ik voor 30mm of 50mm dumbbells ga ;

* voordeel 30mm , compacter dus handiger met diverse oefeningen. Nadeel, heb dan 2 verschillende maten en kan de 30mm uiteraard niet gebruiken voor de 50mm barbell

* voordeel 50mm, het enigste voordeel wat ik kan bedenken is dat ik toch ook al 50mm barbell en schijven heb en dus gelijk wat meer gewicht tot mijn beschiking heb voor de barbell. En je hebt dus roterende sleeves voor zover dat interessant is.

Dus wat zou je kiezen bij een gelijke prijs tussen deze 2 ?
 
50's, wat voor sluitingen zou je op de 30's zetten?
op die 50's kun je atx pro collars zetten, welke toch iets veiliger zijn voor bvb: overhead tricep extension oid

maar mijn 50's vond ik idd ook wel wat te lang en daarom heb ik nu de quicklock dumbbells van ironmaster
 
30mm met schroefsluitingen
waarom ze de 50mm de sleeves moeten roteren?
 
30mm voor dumbels, de rom met 50mm dumbells is echt te beperkt. Bekijk maar eens hoe diverse oefeningen gaan met dumbell stangen van een halve meter en 50mm dik.

Dan komen er ook nog schijven op met een grotere diameter door de 50 boorgat. Vooral waardeloos met benchpress en shoulderpress.
 
Back
Naar boven