Fitness Seller

318 kg deadlift 7 reps! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Denk ook echt dat Steve Macdonald de sterkste man van de Verenigde Staten, want dat is die man in het filmpje, zich erg druk maakt om de laatste 2 posts in dit draadje. Waarom moet er altijd "gehaat worden" ik heb beter gezien, jammer van die straps..bla bla bla wat zijn die gasten vet bla bla bla...320 kilo voor 7 reps is ****ing goed...in Nederland zijn dr mis een handje vol die het kunnen..Vind het niet zon probleem als je commentaar levert als je het zelf beter kan, maar kom op de gemiddelde poster hier trekt nog geen 275Dan denk ik dat het beter is om je alleen maar positief over zon prestatie uit te laten en kan je dat niet dan moet je gewoon je mond dichthouden meer eten en zwaarder tillen tot je beter kan.

So true.
 
Supervet! Door dit soort filmpjes krijg ik altijd meteen in om de gym in te duiken. Echt ****ing monster, supercool!
 
Denk ook echt dat Steve Macdonald de sterkste man van de Verenigde Staten, want dat is die man in het filmpje, zich erg druk maakt om de laatste 2 posts in dit draadje. Waarom moet er altijd "gehaat worden" ik heb beter gezien, jammer van die straps..bla bla bla wat zijn die gasten vet bla bla bla...320 kilo voor 7 reps is ****ing goed...in Nederland zijn dr mis een handje vol die het kunnen..Vind het niet zon probleem als je commentaar levert als je het zelf beter kan, maar kom op de gemiddelde poster hier trekt nog geen 275Dan denk ik dat het beter is om je alleen maar positief over zon prestatie uit te laten en kan je dat niet dan moet je gewoon je mond dichthouden meer eten en zwaarder tillen tot je beter kan.

Amen! Moest iedereen die commentaar heeft een filmpje posten waarop ze 8 reps met 318kg doen, of waarop ze 7x 318kg trekken zonder straps ... dan krijgen ze van mij gelijk. Zo niet, gebruik dit filmpje dan als motivatie om het ooit te halen, ipv Steve af te zeiken :rolleyes:
 
goeie post van Jan Pieter!
 
Denk ook echt dat Steve Macdonald de sterkste man van de Verenigde Staten, want dat is die man in het filmpje, zich erg druk maakt om de laatste 2 posts in dit draadje. Waarom moet er altijd "gehaat worden" ik heb beter gezien, jammer van die straps..bla bla bla wat zijn die gasten vet bla bla bla...320 kilo voor 7 reps is ****ing goed...in Nederland zijn dr mis een handje vol die het kunnen..Vind het niet zon probleem als je commentaar levert als je het zelf beter kan, maar kom op de gemiddelde poster hier trekt nog geen 275Dan denk ik dat het beter is om je alleen maar positief over zon prestatie uit te laten en kan je dat niet dan moet je gewoon je mond dichthouden meer eten en zwaarder tillen tot je beter kan.

waarom moet ik zelf meer kunnen tillen om commentaar op iemand te kunnen geven. Ik zeg ook dat het een topprestatie is en ja ik ben me ervan bewust dat bijna niemand hem nadoet maar TOCH blijf ik het jammer vinden dat ie niet zonder straps lift. Ik zou bijv. 290 7x zonder straps indrukwekkender vinden dan dit. Ben gewoon totaal geen voorstander van al die bullshit: belts,suits,wraps.. oprotten met die zooi en gewoon liften. Ik zie het als geoorloofd cheaten.
 
waarom moet ik zelf meer kunnen tillen om commentaar op iemand te kunnen geven. Ik zeg ook dat het een topprestatie is en ja ik ben me ervan bewust dat bijna niemand hem nadoet maar TOCH blijf ik het jammer vinden dat ie niet zonder straps lift. Ik zou bijv. 290 7x zonder straps indrukwekkender vinden dan dit. Ben gewoon totaal geen voorstander van al die bullshit: belts,suits,wraps.. oprotten met die zooi en gewoon liften. Ik zie het als geoorloofd cheaten.

kom op zeg wat een onzin, het doel is zo zwaar mogelijk tillen, je gebruikt straps om je te concentreren op je doel en dit doel dus niet te laten verpesten door wellicht falende grip.

Behalve het zwaarder liften zorgen veel van de dingen die jij noemt ook nog eens voor een verhoogde veiligheid, dus het verwijzen naar zooi lijkt me zeker niet gepast.

geoorloofd cheaten, zoals in ieder sport waarin accesoires en materiaal verbeteringen keer op keer zorgen voor een beter resultaat. Neem nou bijvoorbeeld de klapschaats? Ook afschaffen die zooi?
 
wanneer je stevig opwarmt en een juiste opbouw gebruikt (dus tijdens een training maar ook op langere termijn) heb je gewoon geen straps/belt of wat dan ook nodig. Ik zie die belts/straps en suits alleen maar obstakels die je ontwikkeling van je spieren op langere termijn selectief negatief beinvloeden. Want doordat je straps gebruikt tijdens het liften om het gewicht omhoog te krijgen die je normaal niet omhoog krijgt, gaat de kracht van je sterke spieren hoog, maar je zwakke spieren (onderarmen: grip) blijven stagneren. Dus imo ga je er nog steeds lichaamlijk gezien niet op vooruit. Ja oke, je kan meer liften, maar je bent dan wel afhankelijk van het gebruik van straps. Als je echt zo hardcore bent, doe je het imo gewoon RAW. Laat maar eens zien wat jouw lichaam kan t.o. zo'n gewicht ZONDER hulp van 'accesoires'. Dan zie je pas wie er ECHT lichaamlijk sterker is dan een ander, want er zit ook weer onderling verschil tussen de kwaliteit van die suits enz. waardoor je weer meer kunt tillen dan een ander omdat jij een duurder en stugger suit hebt dan een ander... ben je dan sterker dan de andere? Ik zou me dan niet voldaan voelen als ik beter zou presteren dan iemand anders, alleen vanwege het feit dat ik een beter pak heb die ik wel kan betalen maar een ander niet.

Hoe wil jij straks zwaarder kunnen liften als je elke keer beperkt wordt door je grip? Door straps te gebruiken zodat je meer kan liften? Maar dan lift je zonder straps toch nog steeds niet meer, want je onderarmen train je niet door straps te gebruiken. Ik vind het daarom dat die accesoires een bijdrage van niets hebben, het wordt imo gewoon gebruikt om nog meer te tillen dan dat ze normaal kunnen, waarom hangen we niet gewoon 1000 helium ballonnen aan de stang, zo kun je NOG meer tillen !! OF waarom gaan we gewoon niet op de maan met 10000 kg deadliften, een vermindering van zwaarte kracht is toch ook maar een onderdeel van de accesoires?

Wat ik zowiezo niet begrijp is dat op dit soort threads alleen maar "ohh, wauw" "wow wat goed" gezegd mag worden, zodra er maar een suggestie of een opmerking komt of een mening die negatief KAN opgevat worden, moet er meteen zo op worden gereageerd.

Voordat ik vertelde dat ik geen voorstander was van die straps heb ik nog duidelijk gezegd dat het een topprestatie is, maar daar leest iedereen weer overheen en begint te bashen alsof ik deze lift als nietig beschouw... een zeer objectieve en redelijke reactie :thumb:
 
Laatst bewerkt:
waarom moet ik zelf meer kunnen tillen om commentaar op iemand te kunnen geven. Ik zeg ook dat het een topprestatie is en ja ik ben me ervan bewust dat bijna niemand hem nadoet maar TOCH blijf ik het jammer vinden dat ie niet zonder straps lift. Ik zou bijv. 290 7x zonder straps indrukwekkender vinden dan dit. Ben gewoon totaal geen voorstander van al die bullshit: belts,suits,wraps.. oprotten met die zooi en gewoon liften. Ik zie het als geoorloofd cheaten.

ik vind dit een top prestatie met of zonder straps.
vind je niet dat je een beetje overreageerd?
ik was vroeger ook niet bepaald voorstander van gear maar het hoort er nu eenmaal bij.
net zoals er sommige atleten aas gebruiken zullen er altijd zijn die gear gebruiken.
en net zoals er niemand komt kijken naar een olympia met bbers van -100kg, komt er geen luis kijken naar top plers die 250kg liften ;)
 
ik vind dit een top prestatie met of zonder straps.
vind je niet dat je een beetje overreageerd?
ik was vroeger ook niet bepaald voorstander van gear maar het hoort er nu eenmaal bij.
net zoals er sommige atleten aas gebruiken zullen er altijd zijn die gear gebruiken.
en net zoals er niemand komt kijken naar een olympia met bodybuilders van -100kg, komt er geen luis kijken naar top plers die 250kg liften ;)

En je hebt ook PL-ers die AS én gear gebruiken... ;)

Ja ik snap natuurlijk wel dat het voor de show gebruikt wordt, maar als je zo hardcore bent, vind ik dat je het gewoon zonder gear moet doen.
Het hoort erbij? Wie bepaalt dat? Ik vind het er niet bijhoren, maar wat is mijn mening? :D
 
noppen onder de voetbalschoenen, zwempak en hoofdcap bij zwemmen, klapschaatsen, enz noem maar op.

olie op de lichamen van bb-ers enzovoorts. Allemaal spul om prestaties te bevorderen. Dat heeft niets met hardcore te maken.

Als je dat vind, snap je gewoon net niet waar het om draait.
 
noppen onder de voetbalschoenen, zwempak en hoofdcap bij zwemmen, klapschaatsen, enz noem maar op.

olie op de lichamen van bb-ers enzovoorts. Allemaal spul om prestaties te bevorderen. Dat heeft niets met hardcore te maken.

Als je dat vind, snap je gewoon net niet waar het om draait.

tja, zoals ik al zei snap ik best dat men dat gebruikt om beter te preseteren voor een meer spectaculairdere show maar ik vind dat de 'accesoires' bij pl-en door is geslagen.

Noppen onder je voetbalschoenen voor prestatieverbetering? het zijn gewoon schoenen voor de juiste situatie. Jij gaat toch ook niet in je casual schoenen hardlopen? Je kan dit vergelijken met van die speciale deadlift schoentjes die ze wel eens gebruiken, niet met straps en suits.

Olie op de lichamen smeren verbeterd niets, het accentueerd alleen maar. Je spieren worden echt niet ineens groter dan voorheen door de olie.
 
tja, zoals ik al zei snap ik best dat men dat gebruikt om beter te preseteren voor een meer spectaculairdere show maar ik vind dat de 'accesoires' bij pl-en door is geslagen.

Noppen onder je voetbalschoenen voor prestatieverbetering? het zijn gewoon schoenen voor de juiste situatie. Jij gaat toch ook niet in je casual schoenen hardlopen? Je kan dit vergelijken met van die speciale deadlift schoentjes die ze wel eens gebruiken, niet met straps en suits.

Olie op de lichamen smeren verbeterd niets, het accentueerd alleen maar. Je spieren worden echt niet ineens groter dan voorheen door de olie.


nee maar zonder zonnebank en olie komt er ook niemand naar kijken he.
ne koureur me ne velo van 500 euro gaat ook nie ver rijden he
 
Hehe laat em maar Chunky dit soort figuren heb je altijd kijk bv maar es in de pro fotos sectie.
Lui die een half jaar tra\nen zelf 60 kg zijn en commentaar geven op markus ruhl die net ff niet hard genoeg staat.
Of beginnende pros afkraken wegens gebrek aan massa etc etc..
Sommige mensen hebben nu eenmaal een zwaar verstoord zelfbeeld.
En ik snap ook niet wat de suits hiermee te maken hebben het ging om straps en straps hebben geen meerwaarde door een duurdere prijsklasse..
Op strongman wedstrijden is iedereen daardoor dus gewoon gelijk en doordat je meerdere reps moet maken krijg je weleens grip probs die nu geannuleerd worden.. Niks mis mee toch?
 
Hehe laat em maar Chunky dit soort figuren heb je altijd kijk bv maar es in de pro fotos sectie.
Lui die een half jaar tra\nen zelf 60 kg zijn en commentaar geven op markus ruhl die net ff niet hard genoeg staat.

dus om het even voor de duidelijkheid samen te vatten: als ik zelf niet minstens zo groot ben als Markus kan ik niet zien dat hij bijv. een pec tear gehad heeft of minder hard staan dan voorgaande jaren of ivm Dexter Jackson?
 
Hehe laat em maar Chunky dit soort figuren heb je altijd kijk bv maar es in de pro fotos sectie.
Lui die een half jaar tra\nen zelf 60 kg zijn en commentaar geven op markus ruhl die net ff niet hard genoeg staat.
Of beginnende pros afkraken wegens gebrek aan massa etc etc..
Sommige mensen hebben nu eenmaal een zwaar verstoord zelfbeeld.
En ik snap ook niet wat de suits hiermee te maken hebben het ging om straps en straps hebben geen meerwaarde door een duurdere prijsklasse..
Op strongman wedstrijden is iedereen daardoor dus gewoon gelijk en doordat je meerdere reps moet maken krijg je weleens grip probs die nu geannuleerd worden.. Niks mis mee toch?

moet het nu wel gezegd worden dat onze nederlandse vriend al heel wat jaren meedraaid op dit forum en op zijn fotos best een aardige fysiek opgebouwd heeft.

met de meeste andere punten van deze post ga ik akkoord;)
 
Die 60 kg was suggestief..
Ging om voorbeelden die ik tegenkom op het board en mij bevreemden..
 
ik had eerst ook zoiets van straps, niet nodig. Nu wil ik op termijn powershrugs gaan doen. No way dat ik optimaal mijn traps zal kunnen belasten zonder straps. Maar natuurlijk blijf ik ook gewoon liften zonder straps, zodra de gewichten daar ook mee stijgen is er niets aan de hand.

btw deze man lift voorhands, zou best kunnen dat hij het mixed prima vast kan houden.
 
Ik snap niet goed wat straps afdoen aan de prestatie. Het gewicht uit de grond trekken is toch echt het werk van benen en rug. Je kan de grip van een Orang Utan hebben, maar als je geen sterke benen en rug hebt, komt er geen milimeter beweging in de barbell. En verder komt een set van 318x7 waarschijnlijk neer op een 1RM van ca. 380 kilo. Het enige wat je dat nog kunt roepen/posten is: wow! onbeschoft bruut! of iets dergelijks. :p
 
Ik snap niet goed wat straps afdoen aan de prestatie. Het gewicht uit de grond trekken is toch echt het werk van benen en rug. Je kan de grip van een Orang Utan hebben, maar als je geen sterke benen en rug hebt, komt er geen milimeter beweging in de barbell. En verder komt een set van 318x7 waarschijnlijk neer op een 1RM van ca. 380 kilo. Het enige wat je dat nog kunt roepen/posten is: wow! onbeschoft bruut! of iets dergelijks. :p



Je kan de kracht van een Orang Utan in je benen en rug hebben, maar als je geen sterke grip hebt, komt er geen milimeter beweging in de barbell.
 
Back
Naar boven