XXL Nutrition

3350 Calorieen overkill? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wasbeer

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2010
Berichten
149
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
67kg
Vetpercentage
17%
Kort vraagje, ik ben van plan om mijn calorieen aantal flink omhoog te gooien naar 3350 Kcal (35/45/20). Ik weeg 72, 18 jaar, 178cm en train vier keer per week (twee daags split). Verder beweeg ik eigenlijk totaal niet, behalve ~10 uur vakkenvullen (wat nog best intensief kan zijn).

Zal ik het verminderen naar wat lager? Of kan zoveel geen kwaad?
 
Goed voor je als je wilt groeien. Wel uitkijken dat je niet té dik wordt, dat je bodyfat gaat gainen en weinig spier.
Vriend van mij is 80kg op 185cm en gaat binnenkort trainen op 4,000 cal...ikzelf vind het aan de hoge kant maar moet toegeven dat ik nog nooit serieus gebulked heb behalve de m'n hele (dikke) jeugd >.>
 
Is ongeveer zoals mij (1m78 en 72.5kg) en ik eet voor te groeien ook een 3250 kcal. Verlaag je kcal wat op niet-trainingsdagen. Zo doe ik het toch. En beperk je inname wat als je teveel begint bij te komen (vb 2 kilo op een week).
 
Dit is per persoon anders.. de een groeit op 3000 Kcal, de ander pas op 4000.
Gewoon kijken wat het met je doet.. als je te hard groeit (in vet) dan gewoon je Kcal omlaag brengen ^_^.

BB is voor een groot deel een kwestie van gevoel naast alle wiskundige berekeningen.
 
Heb je dit berekend voor jouw lichaam, zo ja dan ja 3350kcal is goed.
Heb je zo maar wat bedacht qua kcal dan ... nee.
 
Inderdaad eerst berekenen wat je behoefte daadwerkelijk is. Dan verder kijken en elke 2 weken je kcals verhogen als je niet aankomt, of niet sterker wordt.

Want sterker worden = groeien.
 
Ik zit op 4500..
 
Dit is per persoon anders.. de een groeit op 3000 Kcal, de ander pas op 4000.
Gewoon kijken wat het met je doet.. als je te hard groeit (in vet) dan gewoon je Kcal omlaag brengen ^_^.

BB is voor een groot deel een kwestie van gevoel naast alle wiskundige berekeningen.

+1

Ieders metabolisme en bijkomstige activiteiten die weinig of veel cal verbruiken verschillen. Veel formules om calverbruik te berekenen zijn louter richtlijnen en gelden voor het gros van de bevolking (met een marge waardoor je meer of minder kan verbruiken dan de formule beweert).
 
Back
Naar boven