XXL Nutrition

35 jaar abs

Bezoekers in dit topic

FatBasterd

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
933
Waardering
657
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
30%
Goedemorgen!

Op de een of andere manier zijn zichtbare buikspieren voor veel mensen het esthetisch hoogtepunt van een mannelijk fysiek. Nu is hier natuurlijk wat ruimte voor eigen mening en inzicht, maar dit lijkt toch wel de tendens te zijn.

Nu is mijn vraag eigenlijk of dit ook op latere leeftijd goed haalbaar is wanneer je dit nooit hebt gehad en voor het eerst een keer wilt "proberen" dan wel bereiken.
Uiteraard middels training en met een calorietekort.

Bedankt!
 
Ja hoor, dat kan. Op 35 is het al helemaal nog goed haalbaar.
 
Dat is goed om te lezen. Dit is niet mijn primaire doel (kracht is veel belangrijker), maar aangezien mijn buik inmiddels richting "plat" loopt, vroeg ik me dat af.
 
Zeker haalbaar, al wordt het voor de meesten na hun 35e wel steeds moeilijker.
 
Dat is goed om te lezen. Dit is niet mijn primaire doel (kracht is veel belangrijker), maar aangezien mijn buik inmiddels richting "plat" loopt, vroeg ik me dat af.

Ik ben op mijn 40ste met dezelfde race bezig! ;) Is in mijn ogen best haalbaar, maar kost veel moeite. Ik vraag me af of een calorietekort per se nodig is, of dat door flink doortrainen je niet automatisch droger wordt. Ben dat calorietekort nu wel een keer zat :D

Zeker haalbaar, al wordt het voor de meesten na hun 35e wel steeds moeilijker.

Sssssttt.... :grumble:
 
Zeker haalbaar, al wordt het voor de meesten na hun 35e wel steeds moeilijker.

+ welke motivatie is er om op je 35ste dat te halen? Op je 20ste gaat het idd fysiek gemakkelijker + heb je er meer motivatie voor. Die motivatie bestaat dan vaak eenvoudig uit pronken met je lichaam en chicks versieren.

Merk bij mezelf dat ik nog steeds graag train maar dedicated met voeding bezig zijn wordt steeds moeilijker. Ik heb een 4pack op dit moment, onderste 2 blokjes zitten onder een klein laagje vet. Voor die 4pack moet ik niet veel doen (behalve regelmatig trainen) en ik leef liever zo dan dat ik 100% dedicated mijn voeding moet gaan tracken om die 6pack te behalen.
 
Die motivatie bestaat dan vaak eenvoudig uit pronken met je lichaam en chicks versieren.

Ik wil mijn eigen vrouw kunnen blijven versieren ;)

Sommige mensen hebben volgens mij niet eens een sixpack, hoe droog ze ook zijn...Daar zit altijd een 4-pack. Daar zou ik overigens al een moord voor doen ;)
 
Ik ben op mijn 40ste met dezelfde race bezig! ;) Is in mijn ogen best haalbaar, maar kost veel moeite. Ik vraag me af of een calorietekort per se nodig is, of dat door flink doortrainen je niet automatisch droger wordt. Ben dat calorietekort nu wel een keer zat :D



Sssssttt.... :grumble:

Das nodig ja.
 
Ik wil mijn eigen vrouw kunnen blijven versieren ;)

Sommige mensen hebben volgens mij niet eens een sixpack, hoe droog ze ook zijn...Daar zit altijd een 4-pack. Daar zou ik overigens al een moord voor doen ;)

Dat vind ik een mooie motivatie en ook de reden waarom ikzelf geen bierbuik wil, ook mijn vrouw blijft bezig met haar lichaam voor mij. Dat is enerzijds respect voor jezelf, voor elkaar en voor je relatie.

Maar je begrijpt me wel als ik zeg dat de motivatie voor een knetterharde sixpack er niet meer is bij me. Op mijn 20ste was dat anders.
 
Das nodig ja.

Kudt!

Dat vind ik een mooie motivatie en ook de reden waarom ikzelf geen bierbuik wil, ook mijn vrouw blijft bezig met haar lichaam voor mij. Dat is enerzijds respect voor jezelf, voor elkaar en voor je relatie.

Maar je begrijpt me wel als ik zeg dat de motivatie voor een knetterharde sixpack er niet meer is bij me. Op mijn 20ste was dat anders.

Ja dat begrijp ik zeker...ik heb van m'n leven nog geen sixpack gehad, dus dat wil ik in ieder geval 1x in mijn leven meemaken :o
 
Het is heel simpel. Ik heb een mooie vrouw (al jaren) en is eerlijk gezegd een beetje "out of my league". Zeker op het moment dat wij bij elkaar kwamen. Natuurlijk is de natuur vrouwen (uitzonderingen daargelaten) niet altijd even genadig wanneer er kinderen komen. Ik vind stiekem dat ik het een beetje aan mijn vrouw verplicht ben om er op mijn allerbest op te staan.

Ik ben nu behoorlijk aan het opdrogen terwijl ik wel in gewicht aan kom. Wat dat betreft gaat het dus de goede kant op. Ik heb een vrij redelijke spier definitie op dit moment, maar in de buikstreek alleen de buitenste lijnen. Geen definieerbare buikspieren dus. Dat lijkt me wel een keer wat en dat mag nog best een jaar duren.

Terugkomend: Met de juiste lichtinval kan ik dus niks mee :P:P
 
Bij sommige mensen staan de buikspieren meer naar buiten, ookal hebben ze een hoger vet percentage zie je ze nog,
Bij anderen staan ze wat meer naar binnen, kan je nog zo laag vet % hebben zie je bijna nog niks.
Heeft iets met binnenbuik te maken schijnt het , correct me if im wrong.
Andere ding is behandel ze als elke spiergroep, zwaar aanpakken en gewone sets, 4x8/12 niet al dat 100x , als ze groeien zie je ze duidelijker.
Ik zelf heb de strijd al opgegeven helaas om 6 pack te hebben, leeftijd, te veel dingen moeten laten en hernia, maar vind het niet erg omdat ik train voor me plezier en een beetje fit te blijven.
 
Voor mij hoef dat niet een sixpack ik ben nu 42 jaar je ziet mijn buikspieren wel goed als ik redelijk droog ben waarschijnlijk door dat ik veel op de loopband sta en veel bergop loop
Ik heb trouwens een redelijke flinke vrouw die wat 7 avonden achter bufet staat wij hebben een eigen café en zijn al 20 jaar gelukkig
Bij ons op de sportschool zie ik vaker mannen van rond de 50/60 die zelfs nog buikspieren hebben door ze te trainen dus het kan makelijk
 
Back
Naar boven