AndroidHealthClinic

35 jaar abs (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Voor mij hoef dat niet een sixpack ik ben nu 42 jaar je ziet mijn buikspieren wel goed als ik redelijk droog ben waarschijnlijk door dat ik veel op de loopband sta en veel bergop loop
Ik heb trouwens een redelijke flinke vrouw die wat 7 avonden achter bufet staat wij hebben een eigen café en zijn al 20 jaar gelukkig
Bij ons op de sportschool zie ik vaker mannen van rond de 50/60 die zelfs nog buikspieren hebben door ze te trainen dus het kan makelijk

Ik ken er maar weinig van die leeftijd die de blokken er duidelijk op hebben staan. Zelfs bij mannen die op t podium staan zie je het amper of gewoon niet... maw, makkelijk is het niet
 
Echte blokken niet maar je ziet toch redelijk goed hun buikspieren
 
Goedemorgen!

Op de een of andere manier zijn zichtbare buikspieren voor veel mensen het esthetisch hoogtepunt van een mannelijk fysiek. Nu is hier natuurlijk wat ruimte voor eigen mening en inzicht, maar dit lijkt toch wel de tendens te zijn.

Nu is mijn vraag eigenlijk of dit ook op latere leeftijd goed haalbaar is wanneer je dit nooit hebt gehad en voor het eerst een keer wilt "proberen" dan wel bereiken.
Uiteraard middels training en met een calorietekort.

Bedankt!

Gaat niemand kunnen zeggen, misschien wel maar misschien ook niet. Als ik droog begin te trainen liggen ze er dik op (40e levensjaar), nu had ik ze in mijn jeugd er ook al dik opliggen: wellicht dat ze daarom nog steeds goed te zien zijn als mijn vetpercentage zakt. Maar nooit geschoten is altijd mis, dus ga ervoor zou ik zeggen!
 
Laatst bewerkt:
dank
 
Voor mij hoef dat niet een sixpack ik ben nu 42 jaar je ziet mijn buikspieren wel goed als ik redelijk droog ben waarschijnlijk door dat ik veel op de loopband sta en veel bergop loop
Ik heb trouwens een redelijke flinke vrouw die wat 7 avonden achter bufet staat wij hebben een eigen café en zijn al 20 jaar gelukkig

Dit heb ik dus ook, maar ik vind het vrij hypocriet om haar, nadat ik zelf ook 20 jaar te dik ben geweest, aan te sporen om (meer) te gaan sporten en heel belangrijk, minder te gaan eten...omdat ik nu toevallig gezond leef en veel sport. Ik vind het heel moeilijk om dat gesprek aan te gaan, zonder haar te beledigen. Trouwens ook al 20 jaar gelukkig samen.
 
Ik vraag me af of jullie het zelfde bedoelen met flinke vrouw.
 
Ik vraag me af of jullie het zelfde bedoelen met flinke vrouw.

Aangezien hij zegt "7 avonden per week achter een buffet staan", ging ik uit van een grote/forse vrouw :o Dat is in ieder geval wel wat ik bedoelde. Mijn vrouw heeft flink overgewicht en ondervindt er ook klachten door. Heeft een lage weerstand, waardoor ze vaak ziek/verkouden is en ze is van nature al erg ontstekingsgevoelig. Dit wordt er door een slechte levensstijl niet beter op.

Probleem wat ik dus heb, is dat ik zelf ook flink overgewicht hebt gehad en het lastig vind om haar op haar levensstijl aan te spreken, omdat ik nu toevallig weer zo goed bezig ben. Begrijp je?
 
Ik snap het helemaal. Gewoon lekker doordoen en eens zien wat je vrouw er van meepakt :)
 
Ik snap het helemaal. Gewoon lekker doordoen en eens zien wat je vrouw er van meepakt :)

Heb haar gisteren toevallig mee gekregen naar de sportschool, maar ze vindt het vreselijk. Ze ziet echter wel dat het moet hoor. Gelukkig...

Bijkomend probleem is dat ze, zoals ik al zei, heel ontstekingsgevoelig is en meerdere keren per jaar ontstoken schouders (slijmbeurzen) en andere over het lichaam verspreide ontstekingen heeft. Dit maakt sporten voor haar heel lastig en pijnlijk. Ze kan bijvoorbeeld geen enkele beweging boven haar hoofd maken.

Maar anders eten en minder drinken zou al heel veel verschil maken. En dan lekkerder in je vel houd je ook gemotiveerd. Ik blijf in ieder geval lekker doorgaan en hopelijk kan ik haar enthousiast maken, door zelf enthousiast te blijven.
 
Nou mooi toch? En dat ontstekingsgevoeilig... Wellicht dat je eens naar de voeding kunt kijken. Het is natuurlijk een bekend gegeven dat dat een belangrijke invloed heeft. Maar dat zei je zelf al...
 
is dat ik zelf ook flink overgewicht hebt gehad en het lastig vind om haar op haar levensstijl aan te spreken, omdat ik nu toevallig weer zo goed bezig ben.

leven en laten leven ;)
 
Eerlijk gezegd denk ik dat het meer te maken met hoe (en hoelang) dik je bent geweest dan per sé met leeftijd... Tuurlijk, als je wat ouder bent is je metabolisme wat trager en bouw je wat langzamer spier (al is dat best te compenseren met middelen, maar soit), maar ik geloof niet dat het onmogelijk is. De reden dat ouderen vaak (minder) abs hebben, is denk ik omdat ze vaak wel ergens voor een X periode wat dikker zijn geweest EN de huid zich minder goed aanpast. Heb het hier vaak met Sanca Saxon over gehad. Als dit voor jou geld, is denk ik het enige wat je kunt doen nog groter worden aan eenzelfde vet%, zodat je je huid "opvult" met spier en je dus alsnog abs hebt...
 
Voor mij hoef dat niet een sixpack ik ben nu 42 jaar je ziet mijn buikspieren wel goed als ik redelijk droog ben waarschijnlijk door dat ik veel op de loopband sta en veel bergop loop
Ik heb trouwens een redelijke flinke vrouw die wat 7 avonden achter bufet staat wij hebben een eigen café en zijn al 20 jaar gelukkig
Bij ons op de sportschool zie ik vaker mannen van rond de 50/60 die zelfs nog buikspieren hebben door ze te trainen dus het kan makelijk
Ja ik zie ze ook, maar die trainen al jaren.
 
Ik ben 50,maar merk wel dat het steeds lastig wordt om zo laag in vp te gaan.
Profielfoto is van 7 weken geleden.
 
Heb haar gisteren toevallig mee gekregen naar de sportschool, maar ze vindt het vreselijk. Ze ziet echter wel dat het moet hoor. Gelukkig...

Bijkomend probleem is dat ze, zoals ik al zei, heel ontstekingsgevoelig is en meerdere keren per jaar ontstoken schouders (slijmbeurzen) en andere over het lichaam verspreide ontstekingen heeft. Dit maakt sporten voor haar heel lastig en pijnlijk. Ze kan bijvoorbeeld geen enkele beweging boven haar hoofd maken.

Maar anders eten en minder drinken zou al heel veel verschil maken. En dan lekkerder in je vel houd je ook gemotiveerd. Ik blijf in ieder geval lekker doorgaan en hopelijk kan ik haar enthousiast maken, door zelf enthousiast te blijven.

Zwemmen dan ? Aqua-robics ? Het bewegen in het water is rustiger voor de gewrichten, en het beweegt wat gemakkelijker in het water.
 
Ik ben voor het eerst na 20 jaar trainen een keer bewust aan het minderen met calorieën.
Heb altijd gegeten wat ik wil en daar flink gebruik van gemaakt. 2-3 keer per week junkfood en bijna dagelijks een chocolade reep.

Mijn buik is rond de navel altijd bedekt met wat vet, maar deze staat wel recht dus er steekt geen buikje naar voren, vandaar dat het lang acceptabel was maar maar ben nu een maand bezig met de ommekeer in voeding.
Het vet bij de navel is wel zo stevig dat dit met een huidplooimeter niet eens echt vast te pakken is, in de flanken is dit wel goed te doen. Die zone bij de navel zal nog wel vet blijven terwijl ik als starvin marvin rond loop.
 
Geloven jullie trouwens in de termen stille/laaggradige ontstekingen?

Ik zit nu een maandje op de gezonde toer, geen suiker, caffeine en junkfood en slik nu ook braaf de belangrijkste supplementen als vit d3, omega 3 etc.
Merk echter nog helemaal niks qua fitheid in vergelijking met mijn bouwvakkers dieet. Ervaringsdeskundigen die ook overgestapt zijn naar gezond eten en hier echt wat van gemerkt hebben?
 
Ben 41 en is me afgelopen zomer gelukt. Wel een jaar enorm veel cardio gedaan,schoon gegeten en gestopt met alcohol.
 
Geloven jullie trouwens in de termen stille/laaggradige ontstekingen?

Ik zit nu een maandje op de gezonde toer, geen suiker, caffeine en junkfood en slik nu ook braaf de belangrijkste supplementen als vit d3, omega 3 etc.
Merk echter nog helemaal niks qua fitheid in vergelijking met mijn bouwvakkers dieet. Ervaringsdeskundigen die ook overgestapt zijn naar gezond eten en hier echt wat van gemerkt hebben?

Ik merk dit helaas ook... hooguit 1 cheat meal per week, 0 frisdrank, etc... merk weinig tbh
 
Goeie bump na 2 jaar. Zou TS al abs hebben?

On topic. Ik ben nu 41 en ben er klaar mee. heb het wel eens geprobeerd na 35, maar heb het idee dat het niet voor mij is weggelegd. Keurig eten. niets snoepen, geen alcohol, etc. Ik woog minder dan 70 kilo en had nog geen goeie abs. Toen mensen zeiden dat ik een ingevallen bek kreeg en ik vond dat er niets meer van me overbleef was ik er klaar mee. Mensen zeiden ook dat mijn armen voller waren toen ik wat zwaarder was. 75 is mijn sweetspot. Voor powerliften richting de 80 gegaan, maar dan voel ik me niet meer comfortabel. Had mijn buik vrij gelaten van tattoo's, maar over anderhalve week is dat ook klaar :P
 
Back
Naar boven