AndroidHealthClinic

3500cal bulk student

Bezoekers in dit topic

400 kcal voor een avondmaaltijd is wel erg karig .. je zit al redelijk makkelijk op 750 kcal ..

Ligt eraan wat je eet.. met pasta/rijst en een lading saus ga je er makkelijk komen indd.
Aardappelen zitten echter veel minder calorieën in en kip is ook vrij lean. Groente is verwaarloosbaar.
Met een normale avondmaaltijd aardappelen/groente zit ik ook maar rond 4-500 maar komt omdat ik het niet lekker vind xd
300 gram aardappelen is nog geen eens 250 kcals. Kipburgertje erbij en je zit indd miss op 450.
 
Krentenbollen zitten relatief wat cal in en ook 5 gr eiwit per stuk en vreet makkelijk weg en kost ook niks.

Gr
 
Ik maak in de ochtend een shake met havermout 150 gr, banaan, whey en melk.
Bijna 1050 cal.
Dit in de blender en dan heb je een drinkontbijt wat makkelijk weg drinkt.
In ieder geval al een betere start dan een boterham pindakaas
 
Okee even update voor degene die het interesseert.
Sinds de carnaval alweer aan het bulken en heeft eindelijk zn vruchten afgewerpt, ben momenteel circa 71 kg, en was voor de carnaval circa 65,66 kg.
Ik ben dus alleen maar mn ontbijt gaan vervangen door groot bord havermout pap en banaan en mn lunch iets minder boterhammen maar wel een bak 140gr pasta pesto en wat meer avondeten.
Zit verder prima nu qua kh,vt,ew, en ben blij met het tot nu toe geboekte resultaat.
Nu in quarantaine dus ideale tijd om richting die 75 te gaan :)
Ik houd jullie nog op de hoogte, bedankt alvast voor de behulpzaamheid!

groetjes
 
Het jaar is bijna voorbij, dus ik dacht laten we nog een update geven.
Terugkijkend op mn laatste post: 8 april 2020 (71kg), ga ik nu tegen het eind van het jaar met wat ups en downs richting 74,5 / 75, waarvan klein percentage vet.
Voor mijzelf een mooie milestone, aangezien ik 3,5 jaar terug nog onder de 50kg begon en vreselijk slecht in mn vel zat.
In ieder geval bedankt allen voor de nuttige tips, en wellicht zien ik jullie volgend jaar nog wel eens!

Groet
 
Even een update! Nu iets meer dan 2 jaar geleden vgm sinds mn laatste post. Het 1e jaar na mijn laatste post ben ik eigenlijk niet consistent genoeg geweest in zowel de bulk als training. Uiteindelijk rond de 73kg blijven hangen (wel wat droger dan eerst). Echter ben ik het laatste jaar vanwege wat meer vrije tijd van school nu erg mooie stappen aan het maken.

Kennelijk was met mijn lichaamsbouw en stofwisseling, 3500kcal per dag niet genoeg om aan te komen (icm met 4x push/pull. Ben dat ene jaar dus eigenlijk alleen maar droger en iets sterker geworden, maar niet zozeer echt “aangekomen”. Iets minder dan n jaar geleden heb ik daar dus weer de knop omgedraaid, en ben van 3500 naar 3800 naar 4000 en nu uiteindelijk op trainingsdagen 4200 kcal aan het eten. Dit heeft icm met 5x zware krachttraining gezorgd voor relatief veel strength gains en ook aardig wat massa (uiteraard ook wat vet maar ik wilde gewoon eens uittesten wat een kcal overschot met mn lichaam zou doen. Inmiddels dus paar maandjes rond de 4200kcal en ga nu richting de 79/80kg. Erg mooi resultaat (al zeg ik het zelf), gezien het feit dat ik 4jaar geleden ongeveer 28kg lichter was. Deze 4200 kcal geven me echt enorm veel energie de gehele dag en de pomp in de gym is echt nog nooit op dit level geweest (komt wellicht ook door de creatine :) voeding bestaat ongeveer uit 440g kh 195g vt 160g eiwit. Dus iets meer dan 2g eiwit/kg lichaamsgewicht, wat vgm meer dan genoeg is. Mijn lengte is 186 en ben 22, weeg nu circa 79kg met ong 13/14% vet.Verder heb ik ook het idee dat sinds deze bulk mijn libido door het dak is gegaan😅 ik had ergens gelezen dat dit kan komen door het eten van “veel” plantaardige vetten die “goede” cholesterol hebben om testosteron uit te maken, maar kan ook onzin zijn😅

4200kcal student bulk is nu het volgende:

7:00 ontbijtshake
70g havermout
350ml volle melk
30g pindakaas
Halve scoop whey protein (vanille)

11:30 lunch 1
4 bruine boterhammen met bona boter, 2 grote plakken kaas en in totaal 20g pindakaas
1banaan

14:30 lunch 2
150g penne
60g groene pesto

18:30 avondeten
Wat ons mam maakt, met wat mayo en appelmoes erbij ;)

21:00 bulkshake
500ml volle melk
150g havermout
50g pindakaas
1 banaan
Halve scoop whey vanille
1-2el olijfolie

(440k 195v 160e) circa 4200kcal

Hoor graag van jullie wat feedback!! :)

Even ter vergelijking hier 4 fotos van de progressie,
B2F921FC-61F6-4B8C-840E-D6D0095574F7.png
06CE8F9B-BA6B-4F31-AE49-E3B282CBB8F3.jpeg
9244F0AF-8BD4-42DA-BD80-419BC9A7CEAF.jpeg
EB4CF7CE-2070-487C-8C12-17A9F9696165.jpeg
 
Ben overigens ook begonnen nu 2 maandjes geleden met nektraining, aangezien in echt een hele lange en dunne nek heb. Dit oogt in een tshirt echt alsof ik 15kg lichter ben dan dat ik daadwerkelijk ben. 2x in de week doe ik 5 rondes van een circuitje van 3 nekoefeningeb achter elkaar, en merk al wel wat verschil. Nu heel voorzichtig het gewicht verhogen, en kijken of we dit jaar nog wat leuke nekgains kunnen maken! Daarnaast pak ik op push dag ook nog shrugs mee, wat ook wel zijn vruchten begint af te werpen.

IK HOUD JULLIE OP DE HOOGTE! hopelijk sluiten we 2023 af met een mike tyson nek en nog wat extra massa! Ben van plan richting de 82kg door te bulken tot dit jaar, en vanaf daar te maingainen om vervolgens volgend jaar zomer voor het eerst een cut te doen.
 
Even een update! Nu iets meer dan 2 jaar geleden vgm sinds mn laatste post. Het 1e jaar na mijn laatste post ben ik eigenlijk niet consistent genoeg geweest in zowel de bulk als training. Uiteindelijk rond de 73kg blijven hangen (wel wat droger dan eerst). Echter ben ik het laatste jaar vanwege wat meer vrije tijd van school nu erg mooie stappen aan het maken.

Kennelijk was met mijn lichaamsbouw en stofwisseling, 3500kcal per dag niet genoeg om aan te komen (icm met 4x push/pull. Ben dat ene jaar dus eigenlijk alleen maar droger en iets sterker geworden, maar niet zozeer echt “aangekomen”. Iets minder dan n jaar geleden heb ik daar dus weer de knop omgedraaid, en ben van 3500 naar 3800 naar 4000 en nu uiteindelijk op trainingsdagen 4200 kcal aan het eten. Dit heeft icm met 5x zware krachttraining gezorgd voor relatief veel strength gains en ook aardig wat massa (uiteraard ook wat vet maar ik wilde gewoon eens uittesten wat een kcal overschot met mn lichaam zou doen. Inmiddels dus paar maandjes rond de 4200kcal en ga nu richting de 79/80kg. Erg mooi resultaat (al zeg ik het zelf), gezien het feit dat ik 4jaar geleden ongeveer 28kg lichter was. Deze 4200 kcal geven me echt enorm veel energie de gehele dag en de pomp in de gym is echt nog nooit op dit level geweest (komt wellicht ook door de creatine :) voeding bestaat ongeveer uit 440g kh 195g vt 160g eiwit. Dus iets meer dan 2g eiwit/kg lichaamsgewicht, wat vgm meer dan genoeg is. Mijn lengte is 186 en ben 22, weeg nu circa 79kg met ong 13/14% vet.Verder heb ik ook het idee dat sinds deze bulk mijn libido door het dak is gegaan😅 ik had ergens gelezen dat dit kan komen door het eten van “veel” plantaardige vetten die “goede” cholesterol hebben om testosteron uit te maken, maar kan ook onzin zijn😅

4200kcal student bulk is nu het volgende:

7:00 ontbijtshake
70g havermout
350ml volle melk
30g pindakaas
Halve scoop whey protein (vanille)

11:30 lunch 1
4 bruine boterhammen met bona boter, 2 grote plakken kaas en in totaal 20g pindakaas
1banaan

14:30 lunch 2
150g penne
60g groene pesto

18:30 avondeten
Wat ons mam maakt, met wat mayo en appelmoes erbij ;)

21:00 bulkshake
500ml volle melk
150g havermout
50g pindakaas
1 banaan
Halve scoop whey vanille
1-2el olijfolie

(440k 195v 160e) circa 4200kcal

Hoor graag van jullie wat feedback!! :)

Even ter vergelijking hier 4 fotos van de progressie, Bekijk bijlage 581214Bekijk bijlage 581215Bekijk bijlage 581216Bekijk bijlage 581217
Ziet er stuk gezonder en beter uit dan voorheen. Je vet% is ook niet belachelijk hoog opgelopen.

Keep it up 👏
 
Je kunt ook zoiets kopen om je nek beter te trainen. Ziet er raar uit maar werkt goed.
 
Je kunt ook zoiets kopen om je nek beter te trainen. Ziet er raar uit maar werkt goed.
Ja gebruik die inderdaad al. Ik doe 3 oefeningen in een circuitje dat ik 5x achter elkaar doe en 2x per week, alle 3 de oefeningen 20 slow reps. 1e is dat nekharnas, 2e is op mn rug ligge op een verhoging en dan neck-raises, en 3e is zijkanten. Merk ook echt dat als ik dan een “nek-pomp” heb, ik gelijk wat atletischer oog in shirt. Heb die video van joe fazer op youtube gezien over zijn nek progressie, en dat zag er echt leip uit. Hij had ongeveer dezelfde begin fysiek als ik had.
 
Ziet er stuk gezonder en beter uit dan voorheen. Je vet% is ook niet belachelijk hoog opgelopen.

Keep it up 👏
Thanks man!💪🏼
 
  • Like
Waarderingen: ak
Back
Naar boven