XXL Nutrition

38 en beginnen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ik mijn eigen reacties teruglees dan zie ik eigenlijk wel waar het probleem ligt. Grappig dat ik er zelf niet uit kwam maar doordat jullie de juiste vragen hebben gesteld zie ik het wel. Dat is precies waar een forum voor is! Ik heb me ingeschreven bij een gym, en ga er alles uithalen wat er aan groei te behalen valt met wat hulp en begeleiding want je ziet in je home gym bij jezelf niet alle valkuilen. Aas heb ik nooit gebruikt en daar was een reden voor; dat is niet veranderd. Laat ik liggen. Thanks voor alle feedback gasten!

Hou maar eens een tijdje een trainingslog bij, dat geeft ook goede inzichten, trainingsfrequentie, gewichten en reps en vooruitgang.
Succes
 
Ik ben veertig en kan je uit ervaring vertellen: put down the fork. Er is maar één manier. Dat is minder en beter eten. En daarnaast veel low intensity cardio, dus wandelen om het effect te versterken. Aas gaan je niet dunner maken, hoogstens maken ze je gespierder en sterker.

Kort gezegd betekent het een jaar lang of iets korter 500kcal on de onder Onderhoud eten. Of zoveel dat je 0,5 kilo per week afvalt. Dat is 2 kilo per maand en dus 24 in een jaar. Daarbij vee bewegen.

ik heb dit anderhalf jaar gedaan en 35 kilo Vet eraf. Inmiddels we tien kilo spieren erbij oid. Als je een eind op weg bent ga je intensievere cardio toevoegen. Je bent dan fit en gewend aan het werk. Zodra je op een goed vet percentage uitkomt ga je meer eten, langzaam langzaam. En dan harder trainen. Zodat je ook weer wat opbouwt. Ik ben begonnen met veel
Minder eten. En ben steeds meer beweging en intensiteit gaan toevoegen.

Voor mij geen aas of ped’s. Maar ik heb daadwerkelijk een wasbordje gekregen. En begin nu echt spieren op te bouwen zonder echt te bulken. 102 kilo met vetpercentage ergens rond de 13?
 
Ik ben veertig en kan je uit ervaring vertellen: put down the fork. Er is maar één manier. Dat is minder en beter eten. En daarnaast veel low intensity cardio, dus wandelen om het effect te versterken. Aas gaan je niet dunner maken, hoogstens maken ze je gespierder en sterker.

Kort gezegd betekent het een jaar lang of iets korter 500kcal on de onder Onderhoud eten. Of zoveel dat je 0,5 kilo per week afvalt. Dat is 2 kilo per maand en dus 24 in een jaar. Daarbij vee bewegen.

ik heb dit anderhalf jaar gedaan en 35 kilo Vet eraf. Inmiddels we tien kilo spieren erbij oid. Als je een eind op weg bent ga je intensievere cardio toevoegen. Je bent dan fit en gewend aan het werk. Zodra je op een goed vet percentage uitkomt ga je meer eten, langzaam langzaam. En dan harder trainen. Zodat je ook weer wat opbouwt. Ik ben begonnen met veel
Minder eten. En ben steeds meer beweging en intensiteit gaan toevoegen.

Voor mij geen aas of ped’s. Maar ik heb daadwerkelijk een wasbordje gekregen. En begin nu echt spieren op te bouwen zonder echt te bulken. 102 kilo met vetpercentage ergens rond de 13?
Ik kwam er afgelopen weken in Italië achter hoe slecht mijn cardio is geworden. Ik heb daar n tiny house in berggebied, en ik kon niet eens fatsoenlijk naar 't dorp beneden voor boodschappen lopen. Tenminste heen ging wel maar terug, berg op... Tong op de vloer.
Flinke bergwandelingen gemaakt, maar oudjes van in de 80 (letterlijk) haalden me in en kwamen verder. Waarom? Ze waren zoals je zegt het werk gewend. Dus dit zijn hele waardevolle tips.
Minder eten vind ik echt moeilijk omdat ik ook 'n zwaar fysiek beroep heb. (Stuc)
Hoe dan ook geeft dat me juist wel een window, intermittent fasting werkt voor mij niet want daarmee verlies ik teveel energie die ik tijdens zware inspanning nodig heb. Maar sochtens een whey shake, neem alleen een tonijnsalade mee en water, dan kan ik die 8 uur iig niet meer snaaien dan dat. Ben nu 2 dagen bezig en al 2 kilo lichter, (maar met mijn gewicht zegt dat niet veel)
 
Ik zou niet veel te weinig eten. In het begin kan dat. Als je veel te dik bent dan lukt dat nog. Maar uiteindelijk wil je niet meer dan 0,5kilo per week afvallen. Je moet het namelijk heel lang volhouden. De eerst 5 kilo zijn water, darmvulling en glycogeen.

Met een zwaar beroep is het prima om wat meer te eten. Weeg je een tijdje elke dag en zorg dat als je te hard afvalt iets meer gaat eten. Gaat het te langzaam... minder eten. En misschien wat meer sporten, maar als je een actief beroep hebt zoals jij is eten nog belangrijker.

Overigens zou ik afraden vloeibare calorieën te nemen. Zorg dat je die moet kauwen. Liefst producten met veel volume voor weinig kcal. Dan zit je toch enigszins vol en heb je minder honger. Ik eet veel groenten en fruit overdag. Een zakje van 500g wortels is qua kcals bijna niets. Maar je zit wel vol. En voor de eiwitten zijn gerookte kipfilet (liefst de hele, die zijn vrijwel onbewerkt), warmgerookte zalm, tonijn. Een beetje pittige saus, tabasco pod is wel lekker. Maar een beetje light Mayo wil ook helpen.
Nouja. Succes!
 
Gewoon de spuit erin en alles zo groot maken dat je buikje niet meer opvalt.
Bulk-life 4-ever!!

Zonder gekheid. Alles is al gezegd.
Anavar gaat je niet helpen met je buikje bij 30+ %, maar echt leverschade zal het niet geven.

Maar met goede voeding, goede training met wat verhoogde cardio zie je binnen no-time wel resultaat.
Tenminste bij mij wel.
 
Back
Naar boven