Fabienneee
Novice
- Lid geworden
- 25 mei 2016
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 66kg
-
Laatst bewerkt:
Laat me raden: je studeert marketing, vrijetijdskunde of wat dan ook en hebt geen idee hoeveel werk het is om zoiets te programmeren.Hi! Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de mogelijkheden voor een mobiele applicatie voor personal trainers en hun klanten. Het doel van deze applicatie is dat de personal trainer een logisch en duidelijk overzicht heeft van de gegevens en voortgang van zijn klanten.
Nu ben ik bezig met het schrijven van mijn voorstel en hiervoor ben ik op zoek naar nog één iemand die werkzaam is in de gezondheids- of fitnessbranche. Mijn enige vraag is of ik in de toekomst eventueel contact met je op mag nemen om wat vragen te stellen over het onderwerp van mijn onderzoek.
Je zou mij er enorm mee helpen! Ik hoor het graag.
Dat zijn toch van die studies waar een van de hoofdvakken 'routebeschrijving naar het uwv' is?Laat me raden: je studeert marketing, vrijetijdskunde of wat dan ook en hebt geen idee hoeveel werk het is om zoiets te programmeren.
Laat me raden: je studeert marketing, vrijetijdskunde of wat dan ook en hebt geen idee hoeveel werk het is om zoiets te programmeren.
Valt wel mee hoor. Ligt voor een groot deel aan het eisenpakket maar in basis is het niet zo gecompliceerd als het alleen dataverwerking betreft.Laat me raden: je studeert marketing, vrijetijdskunde of wat dan ook en hebt geen idee hoeveel werk het is om zoiets te programmeren.
Jij hebt ook op een blauwe maandag een app gebouwd?Valt wel mee hoor. Ligt voor een groot deel aan het eisenpakket maar in basis is het niet zo gecompliceerd als het alleen dataverwerking betreft.
Ik studeer informatica.Jij hebt ook op een blauwe maandag een app gebouwd?
Je hebt dus nog nooit een commerciële app gebouwd?Ik studeer informatica.
ReallyJe hebt dus nog nooit een commerciële app gebouwd?
Wat bedoel je precies 'bij je eigen leest te blijven schoenmaker'?Really??
Als jij dat denkt mag dat. Misschien enig advies bij je eigen leest te blijven schoenmaker.
Data gedreven applicaties maken kost een hoop moeite met technieken uit de jaren 80. Maar tegenwoordig heb je massa's aan data driven development tools die je praktisch al het werk uit handen nemen.
Dat het echt hoogste tijd wordt om te gaan slapen want er komt vreemd gebrabbel uit mij.Wat bedoel je precies 'bij je eigen leest te blijven schoenmaker'?![]()
Wil net zeggen, ik doe dit al jaren om m'n brood mee te verdienen, veel dichter 'bij m'n eigen leest' blijven dan dit gaat een beetje lastig.Dat het echt hoogste tijd wordt om te gaan slapen want er komt vreemd gebrabbel uit mij.![]()
Hoezo kun je dan een opmerking in de richting dat data (Let wel, data) gedreven applicaties maken een hels karwei is?Wil net zeggen, ik doe dit al jaren om m'n brood mee te verdienen, veel dichter 'bij m'n eigen leest' blijven dan dit gaat een beetje lastig.
Really??
Als jij dat denkt mag dat. Misschien enig advies bij je eigen leest te blijven schoenmaker.
Data gedreven applicaties maken kost een hoop moeite met technieken uit de jaren 80. Maar tegenwoordig heb je massa's aan data driven development tools die je praktisch al het werk uit handen nemen.
So?![]()
Broeder, je hebt het tegen de enige echte GALEN. GA nu je mond maar spoelen.
Galen schoenmaker hihi
Het is geen hels karwei, het kost gewoon veel tijd om een commerciele app goed te maken.Hoezo kun je dan een opmerking in de richting dat data (Let wel, data) gedreven applicaties maken een hels karwei is?
Je kunt het hele RDBMS ontwikkelen met een aangepaste variant van UML. Formulieren, etcetera worden automatisch gegenereerd voor je.
Ik ben nog vrij recent afgestudeerd met een BSc informatica en een MSc software engineering en ben al enkele jaren werkzaam als freelancer voor middelgrote bedrijven. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik al achterloop. Ik gebruik ook gewoon de 'nieuwste' middelen om snel dingen voor elkaar te krijgen. Versiebeheer volgens het Driessen-model, dependency-afhandeling met composer, task running met grunt/prepros, code-ontwikkeling met een framework (vaak CakePHP, laatste versie), en mits onmogelijk, dan minstens met een ORM (Propel, laatste versie), HTML-prototyping met Jade, en netjes de requirements engineering, unit tests (ook met en unittest-framework uiteraard) en de codekwaliteit volgens de pijlers van de software improvement group. En ik droom alle shit van Martin Fowler, ik werk 'agile' zoals iedereen dat leuk noemt, en heb meer literatuur gelezen over de veelgebruikte softwaremethodieken (e.g. Scrum) dan me lief is. Last but not least, ik type m'n code met meer dan 800 aanslagen per minuut.So?
Ga je morgenmiddag nog eventjes bidden in zijn richting?
Niemand is alwetend. Of hij leest niet goed wat ik schrijf of hij gebruikt verouderde technieken.