MuscleMeat

-

Bezoekers in dit topic

markd1984

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
6 apr 2015
Weer een app erbij. Die apps worden ook uitgemolken.

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Zit zeker potentie in degelijke apps.

Overigens vind ik het erg vaag beschreven wat voor iemand je zoekt. Iemand die actief is in de gezondheids- of fitnessbranche. De vraag die ik hierbij krijg is: 'waar heb je deze persoon voor nodig' en 'hoeveel personen heb je al'. Puur stukje interesse van mijn kant.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Hi! Voor mijn afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar de mogelijkheden voor een mobiele applicatie voor personal trainers en hun klanten. Het doel van deze applicatie is dat de personal trainer een logisch en duidelijk overzicht heeft van de gegevens en voortgang van zijn klanten.

Nu ben ik bezig met het schrijven van mijn voorstel en hiervoor ben ik op zoek naar nog één iemand die werkzaam is in de gezondheids- of fitnessbranche. Mijn enige vraag is of ik in de toekomst eventueel contact met je op mag nemen om wat vragen te stellen over het onderwerp van mijn onderzoek.

Je zou mij er enorm mee helpen! Ik hoor het graag.
Laat me raden: je studeert marketing, vrijetijdskunde of wat dan ook en hebt geen idee hoeveel werk het is om zoiets te programmeren.

fiezefur

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
20 okt 2008
Lengte
1m87
Massa
91kg
Vetpercentage
7%
Laat me raden: je studeert marketing, vrijetijdskunde of wat dan ook en hebt geen idee hoeveel werk het is om zoiets te programmeren.
Dat zijn toch van die studies waar een van de hoofdvakken 'routebeschrijving naar het uwv' is?

Pillz

Colossal Veteran
Elite Member
Lid geworden
9 feb 2015
Lengte
1m84
Massa
96kg
Vetpercentage
8%

Duurt het net zolang als een boek schrijven?
Want dat schiet ook niet op! :p

Calyptus

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
28 aug 2005
Lengte
1m97
Massa
134kg
Vetpercentage
25%
@skinnie lijkt me iets voor jouw gnegne

C0R3

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 dec 2013
Valt wel mee hoor. Ligt voor een groot deel aan het eisenpakket maar in basis is het niet zo gecompliceerd als het alleen dataverwerking betreft.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Valt wel mee hoor. Ligt voor een groot deel aan het eisenpakket maar in basis is het niet zo gecompliceerd als het alleen dataverwerking betreft.
Jij hebt ook op een blauwe maandag een app gebouwd?

Spanning Tree

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
27 jan 2015
Lengte
1m83
Massa
83kg
Nog niemand die om pics heeft gevraagd?

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%

C0R3

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 dec 2013
Je hebt dus nog nooit een commerciële app gebouwd?
Really?????

Als jij dat denkt mag dat. Misschien enig advies bij je eigen leest te blijven schoenmaker.

Data gedreven applicaties maken kost een hoop moeite met technieken uit de jaren 80. Maar tegenwoordig heb je massa's aan data driven development tools die je praktisch al het werk uit handen nemen.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Really?????

Als jij dat denkt mag dat. Misschien enig advies bij je eigen leest te blijven schoenmaker.

Data gedreven applicaties maken kost een hoop moeite met technieken uit de jaren 80. Maar tegenwoordig heb je massa's aan data driven development tools die je praktisch al het werk uit handen nemen.
Wat bedoel je precies 'bij je eigen leest te blijven schoenmaker'? :roflol:

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Dat het echt hoogste tijd wordt om te gaan slapen want er komt vreemd gebrabbel uit mij. :D
Wil net zeggen, ik doe dit al jaren om m'n brood mee te verdienen, veel dichter 'bij m'n eigen leest' blijven dan dit gaat een beetje lastig.

C0R3

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 dec 2013
Wil net zeggen, ik doe dit al jaren om m'n brood mee te verdienen, veel dichter 'bij m'n eigen leest' blijven dan dit gaat een beetje lastig.
Hoezo kun je dan een opmerking in de richting dat data (Let wel, data) gedreven applicaties maken een hels karwei is?

Je kunt het hele RDBMS ontwikkelen met een aangepaste variant van UML. Formulieren, etcetera worden automatisch gegenereerd voor je.

euphorea

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
16 feb 2010
Lengte
1m83
Really?????

:roflol: :roflol: Broeder, je hebt het tegen de enige echte GALEN. GA nu je mond maar spoelen.

Galen schoenmaker hihi

C0R3

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 dec 2013
:roflol: :roflol: Broeder, je hebt het tegen de enige echte GALEN. GA nu je mond maar spoelen.

Galen schoenmaker hihi
So?

Ga je morgenmiddag nog eventjes bidden in zijn richting?

Niemand is alwetend. Of hij leest niet goed wat ik schrijf of hij gebruikt verouderde technieken.

Galen

Peter Bond
Super Mod
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
8 okt 2010
Lengte
1m96
Massa
102kg
Vetpercentage
11%
Hoezo kun je dan een opmerking in de richting dat data (Let wel, data) gedreven applicaties maken een hels karwei is?

Je kunt het hele RDBMS ontwikkelen met een aangepaste variant van UML. Formulieren, etcetera worden automatisch gegenereerd voor je.
Het is geen hels karwei, het kost gewoon veel tijd om een commerciele app goed te maken.

Sure, ik stel ook gewoon m'n database op ik tik 'cake bake' en hij poept de standaard CRUD-controllers, -models en -views uit (je zult ongetwijfeld iets soortgelijks hebben voor Android of OSX). Maar dan ben je er nog niet. Soms wil je data van verschillende modellen in dezelfde view verwerkt hebben, of soms wil je voor de ene gebruiker wel data zichtbaar hebben en voor de ander niet, soms kan data wel voldoen aan de bijbehorende datastructuur of datatype, maar dit betekent niet dat alle data van dat soort ook daadwerkelijk de database in moet gaan; je moet domeinen afkaderen. Soms heb je je database op een dergelijke manier genormaliseerd dat automatisch gegenereerde views niet gebruikersvriendelijk zijn, soms wil je dat bepaalde data alleen ingevoerd kan worden als wordt voldaan aan bepaalde condities (die je niet kunt definieren op databaseniveau), etc. Wordt er data gecached client-sided of wordt alle data steeds opnieuw uitgewisseld? En wil je zomaar al die data unencrypted in je database? En hoe laat je de communicatie verlopen met de API? Welk formaat wordt uitgewisseld, hoe wordt authenticatie uitgevoerd (JSON web tokens, andere vorm van authenticatie, zeg het maar)? Hoe springt de app om met foutmeldingen afkomstig van de API? Een app die voor 80-90% werkt is easy. Juist het verfijnen van een app (voor commerciele doeleinden) kost tijd. Veel tijd.

So?

Ga je morgenmiddag nog eventjes bidden in zijn richting?

Niemand is alwetend. Of hij leest niet goed wat ik schrijf of hij gebruikt verouderde technieken.
Ik ben nog vrij recent afgestudeerd met een BSc informatica en een MSc software engineering en ben al enkele jaren werkzaam als freelancer voor middelgrote bedrijven. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik al achterloop. Ik gebruik ook gewoon de 'nieuwste' middelen om snel dingen voor elkaar te krijgen. Versiebeheer volgens het Driessen-model, dependency-afhandeling met composer, task running met grunt/prepros, code-ontwikkeling met een framework (vaak CakePHP, laatste versie), en mits onmogelijk, dan minstens met een ORM (Propel, laatste versie), HTML-prototyping met Jade, en netjes de requirements engineering, unit tests (ook met en unittest-framework uiteraard) en de codekwaliteit volgens de pijlers van de software improvement group. En ik droom alle shit van Martin Fowler, ik werk 'agile' zoals iedereen dat leuk noemt, en heb meer literatuur gelezen over de veelgebruikte softwaremethodieken (e.g. Scrum) dan me lief is. Last but not least, ik type m'n code met meer dan 800 aanslagen per minuut.

Laatst bewerkt:
Naar boven