MuscleMeat

3Doc: That sugar film (2014) 1 juni 2017, 21:05 NPO 3

Bezoekers in dit topic

Stephen Graham

.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
59.513
Waardering
22.606
Vanavond op tv - TVGids.nl

Damon Gameau laat als proefkonijn, omringd door de nodige artsen en wetenschappers, de effecten van suiker in het lichaam zien.



Wat begon als een zoektocht van één man om de bittere waarheid over suiker te ontdekken resulteerde in 'That Sugar Film'. Damon Gameau begon een uniek experiment om de effecten van een hoog suikerdieet op een gezond lichaam te documenten, waarbij alleen voedingsmiddelen worden gebruikt die gewoonlijk gezien worden als 'gezond'.
 
Op dit forum is iedereen zo verschrikkelijk met voeding bezig maar het valt me op dat er maar weinig zijn die weten wat gezond eten is.
 
Op dit forum is iedereen zo verschrikkelijk met voeding bezig maar het valt me op dat er maar weinig zijn die weten wat gezond eten is.
Waaruit leid je dat af?
 
Maar even kijken dan.
 
Was wel aardig, lijkt enorm op ''Fed up'' als ik me niet vergis.
 
Hij is in die 60 dagen 'high sugar' 8 kilo aangekomen, terwijl hij naar eigen zeggen evenveel is blijven eten (2300 KCal/dag). Ik heb hem echter nooit met een keukenweegschaaltje in de weer gezien...
 
Hij is in die 60 dagen 'high sugar' 8 kilo aangekomen, terwijl hij naar eigen zeggen evenveel is blijven eten (2300 KCal/dag). Ik heb hem echter nooit met een keukenweegschaaltje in de weer gezien...

Vanuit het artikel lijkt het alsof die 24/7 op de bank lag (is dat zo?) dan is z'n dagelijkse beweging ook een flink stuk afgenomen.
 
Er is meerdere malen gezegd dat hij voor het onderzoek dezelfde lichaamsbeweging moest aanhouden.
Maar eet allemaal zoveel mogelijk suiker, it's a free world wat dat betreft gelukkig. Nou ja voor sommigen niet omdat ze ongemerkt gemanipuleerd worden maar goed, dat is een andere discussie.
 
That Sugar Film is kijkersbedrog - Foodlog

Met een korreltje zout nemen dus.

''According to the latest research in heart disease it is inflammation and not a diet high in saturated fat that causes heart disease and heart attacks, some of whom say the inflammation is caused by high blood sugar.''

Bovenstaand toont wel aan dat teveel suiker niet gezond is, maar het is niet zo erg als de film schetst.
 
Het is ook knap lastig tegenwoordig wat te geloven. Gisteravond dacht ik dat het een goeie docu was. Na het lezen van dat artikel ben ik toch wel weer van mening veranderd.
 
Het is ook knap lastig tegenwoordig wat te geloven. Gisteravond dacht ik dat het een goeie docu was. Na het lezen van dat artikel ben ik toch wel weer van mening veranderd.

Kijk ''Fed Up'', die is beter. En ook cowspiracy meteen even als je toch bezig bent.
Het is inderdaad allemaal bijna niet te doen door de hoeveelheid aan tegenstrijdige informatie.
 
Kijk ''Fed Up'', die is beter. En ook cowspiracy meteen even als je toch bezig bent.
Het is inderdaad allemaal bijna niet te doen door de hoeveelheid aan tegenstrijdige informatie.
Wat maakt Fed Up dan beter? Beide docu's kunnen 100% bullshit zijn.

Waaruit leid je dat af?
Omdat 9 van de 10 IIFYM boys altijd zeggen "niets is ongezond, als je maar onder je kcal zit".
 
Suikers uit Chocomel zijn toch goed? Dat is de toverdrank van half dbb, ook van mij trouwens.
 
Fed up vind ik beter. Daar valt lastig over te discussiëren lijkt me, een mening.
 
Fed up vind ik beter. Daar valt lastig over te discussiëren lijkt me, een mening.
Wat valt daar lastig over te discussiëren? Ik zie je in dit topic redelijk wat meningen verkondigen zonder ook maar iets te onderbouwen.
 
Iets dat je beter, leuker, lekkerder vindt. Hoe kun je dat anders onderbouwen dan door te zeggen dat je het beter, leuker of lekkerder vindt?
 
Back
Naar boven