XXL Nutrition

3x per dag eten

Bezoekers in dit topic

Timster82

Cool Novice
Lid geworden
9 mrt 2015
Berichten
32
Waardering
4
Lengte
1m87
Massa
87kg
Vetpercentage
19%
Hoi,

Zoals de titel aangeeft kan ik slechts 3 a 4 keer per dag eten. Dit komt omdat ik een beugel heb van Invisalign. Elke keer als ik eet moet ik mijn tanden poetsen. Dit mag dus max 3 a 4 x per dag. Nu wil ik daarnaast gaan trainen, want de kilo`s mogen er wel vanaf voor de zomer. Ik zit nu op ongeveer 92 kilo ben 1.87 vetpercentage 24% +-.

Ik wil nu weer opnieuw de sportschool in, maar weet niet goed hoe ik mij qua eten hier op voor kan bereiden. Volgens mij zit ik nu om en nabij de 1700 calorieën per dag. Kom wel aan mijn vetten, maar niet aan mijn eiwitten en Koolhydraten. Moet ik dit dan in 3 a 4 maaltijden proppen?

Mijn doel voornamelijk is om af te vallen, maar ik wil niet teveel spiermassa verliezen en een dun iel manneke worden.
 
1700 calorieën per dag
:eek:

Dat is echt veel te weinig. Hieronder een oude post van mij met de richtlijnen. Aantal keren eten per dag maakt niet uit. Je propt alles in die aantal keren.

Als je vet kwijt wilt (cutten) moet je eerst weten wat je onderhoud is. Dus je BMR (genoeg calculators online) + beweging/training. Dat reken je eerst uit. Dan ga je een tijdje dat aantal kcal eten (weekje of 1/2). Kom je aan, dan verlaag je met 200/300kcal en kijk je het weer even aan. Probeer ongeveer een halve kilo per week af te vallen, niet meer. In het begin kan het wat meer zijn (vocht), maar dat stadium ben jij met je 1700kcal al wel voorbij denk ik.
Ga voor de macro's uit van rond de 2 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht en voor de vetten van 1 gram per kilo lichaamsgewicht. De rest vul je aan met koolhydraten.
 
Kort antwoord op de vraag: ja, je propt het in 3 maaltijden.
 
Oke, dat zal geen probleem zijn. Ik was altijd in de veronderstelling dat je 7 a 8 maaltijden per dag nodig had voor een goede vetverbranding.
 
@ Racecookie. Knappe voortgang. Respect hoor!
 
Oke, dat zal geen probleem zijn. Ik was altijd in de veronderstelling dat je 7 a 8 maaltijden per dag nodig had voor een goede vetverbranding.
Zijn verschillende studies die dit ontkrachten.
 
Mag ik hier mijn voedingsschema posten om er eens naar te kijken?

Schema_1.jpg


Schema_2.jpg



image hosting
 
Mag ik hier mijn voedingsschema posten om er eens naar te kijken?
Eerst vragen en dan gewoon doen hè. ;)

Gebruik je de whey ook om te zoeten en smaak toe te voegen? Prima hoor.
Gebakken aardappels zou je soms nog kunnen vervangen door bataat, dat is een betere koolhydraat bron.
 
Goed he haha:p

Ik heb altijd naturel Whey. Als er een smaakje aan zit krijg ik het echt niet weg.

Ik zit s`avonds een beetje vast aan de standaard Hollandse pot i.v.m. mijn 2 kinderen. (eten wat de pot schaft dus).
 
Ik zit s`avonds een beetje vast aan de standaard Hollandse pot i.v.m. mijn 2 kinderen. (eten wat de pot schaft dus).
Dat ken ik, mijn vrouw en ik koken altijd apart voor de kinderen (knettergek :rolleyes:, ik weet het). Soms eten ze mee omdat ze het lekker vinden, maar ik ga ze het niet aandoen om 3x per week broccoli te gaan eten. ;)
 
Die van mij zijn 4 en 6 dus allang blij dat ze eten wat er op tafel staat haha.

Maar schema kan er zo mee door? Dan ga ik nu eens even verder met een goed trainingsschema. Zag in jouw post al wat mooi dingen staan. Deed je nooit cardio na een work out? Altijd op een aparte dag?
 
Die van mij zijn 4 en 6 dus allang blij dat ze eten wat er op tafel staat haha.

Maar schema kan er zo mee door? Dan ga ik nu eens even verder met een goed trainingsschema. Zag in jouw post al wat mooi dingen staan. Deed je nooit cardio na een work out? Altijd op een aparte dag?
Die van mij 7 en 11. Die zijn al wat kieskeuriger. :)
Schema is verder prima, niet echt hardcore maar dat hoeft ook niet. Als je de eiwitten en vetten (macro's) maar binnen krijgt.
Ik deed vroeger wel cardio na de krachttraining (veel zelfs, tot aan halve marathon aan toe). Kan ook wel, maar ik geef de voorkeur aan los van elkaar.
 
Thanx voor je hulp! Daar gaan we de komende tijd maar eens even mee aan de slag!
 
Vetten mogen wel iets meer denk ik. Ik zit op telefoon, ik weet niet hoeveel je weegt, maar probeer 1gram vet per kilogram lichaamsgewicht
 
Vetten mogen wel iets meer denk ik. Ik zit op telefoon, ik weet niet hoeveel je weegt, maar probeer 1gram vet per kilogram lichaamsgewicht
Staat allemaal al bovenin gepost. 2gr P, 1gr V per kilo lichaamsgewicht.
 
vetten mogen inderdaad wat hoger.
Gewoon wat meer cashewnoten pakken.
 
Back
Naar boven