Fitness Seller

3X per week elke spiergroep trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
De waarheid is natuurlijk dat dit nog altijd een van de beste methoden is om een goede ontwikkeling te krijgen. Als je niet de vooruitgang boekt die je eigenlijk zou willen, is het de moeite waard om te proberen. In de praktijk gaat zo goed als iedereen goed op zulk schema...
Ok, soms is een vorm van splittraining noodzakelijk om meer intensiteit te kunnen opbouwen, maar 3 total body workouts en soms maar 2 per week is eigenlijk alles wat je nodig hebt om een goede fysiek te ontwikkelen!
Ikzelf ben 14 kg bijgekomen sinds ik op deze manier train!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar van die 14 kilo is er ook een gedeelte bij van de kuur he :D :D :D
 
Originally posted by avg
Ja maar van die 14 kilo is er ook een gedeelte bij van de kuur he :D :D :D

dat wel :D
 
3 keer per week elke spiergroep? Een bodybuilder heeft toch de tijd nodig om te recupereren, of zie ik dat verkeerd. Dit hou je toch nietlang vol Oli? Of heb ik dat nou verkeerd?
 
Originally posted by avg
Ja maar van die 14 kilo is er ook een gedeelte bij van de kuur he :D :D :D


Maar AVG, geef deze methode nou eens enkele maanden de kans, je zal zien dat je zelf ook gaat groeien....
 
Originally posted by munk
3 keer per week elke spiergroep? Een bodybuilder heeft toch de tijd nodig om te recupereren, of zie ik dat verkeerd. Dit hou je toch nietlang vol Oli? Of heb ik dat nou verkeerd?


Mits goede voeding en rust zal je hiervan niet overtraind raken, althans ik toch niet... Een echte bodybuilder moet de wilskracht hebben om dat een tijd te kunnen volhouden vind ik...
De waarheid is dat jou spieren 48 uur nodig hebben om te herstellen en te groeien.
 
bullshit imo

dus als je 1 set van 5 reps doet met 5 kg op de bumbell curl, zal je spier even lang moeten herstellen als van 5 sets van 8 reps met 25kg ??

nice...
 
Originally posted by Spike
bullshit imo
B]



Zullen we wel beleefd voor elkaar blijven, Spike? Als je er een gewoonte van maakt om de 2 dagen elke spiergroep te trainen dan gaat het herstel zich volgens mij aan dat tempo aanpassen, net zoals je stofwisseling dat doet aan meer eten....
 
Originally posted by Spike

dus als je 1 set van 5 reps doet met 5 kg op de bumbell curl, zal je spier even lang moeten herstellen als van 5 sets van 8 reps met 25kg ??

Je vertelt trouwens zelf bullshit, want ik heb nooit beweerd dat je met zulk licht setje van 1x5reps met 5kg 48 uur moet herstellen. Daar moet ik zelfs helemaal niet van herstellen, want dat is een licht opwarmingkje... :p
 
Maar Oli, hoe lang train jij dan op 1 dag? Ik neem aan dat je alle spiergroepen niet binnen 1 uurtje traint?
 
tussen 1,5 uur en 2 uur per training....
Daarna ben je wel bekaf, maar een jonge kerel die goed eet en rust kan daar tegen , we zijn geen mietjes toch?
Heb ooit in een radiatorenfabriek gewerkt waar gozers een hele dag met radiatoren van 80-100kg showen en die raken toch ook niet overtraind?
Zij slikken nog niet eens supplementen en zuipen zelfs....

Hier wordt ook veel gedweept met die Arnold Schwarzenegger, maar je mag er zeker van zijn dat hij die benen niet gekregen heeft van 1x per week 3 kwartier benentraining en kuurtjes alleen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is idd waar dat je een bepaalde gewenning krijgt. Ik heb een tijdje in het magazijn van Mediamarkt gewerkt en moest ook elke keer breedbeeld TV's, koelkasten, wasdrogers, wasmachines etc sjouwen. Bij het begin erge spierpijn, maar op een gegeven moment wen je eraan en heb je nergens last meer van.

Maar hoe zit het dan precies met de grens van 1 uur, die bijna overal op dit forum genoemd wordt? Jij zit daar ruim overheen; heeft dit geen invloed op je groei? En hoeveel oefeningen pak je per spiergroep Oli?
 
Originally posted by TongPo
En hoeveel oefeningen pak je per spiergroep Oli?


2, 3 of 4 oefeningen voor de grote spiergroepen (hangt er echt van af hoeveel tijd of zin ik heb)

2 of 3 oefeningen voor de kleinere spiergroepen


sets reps: Voor de meeste oefeningen tussen de 6 en de 8 reps in 3 of 4 sets....
 
Originally posted by TongPo
Jij zit daar ruim overheen; heeft dit geen invloed op je groei?


Niet als je voeding en rust in orde zijn...
 
Ik heb dit zelf ook een tijdje gedaan (eerst 3, later 2x in de week) Maar hoe zwaarder je gaat trainen, hoe moeilijker het vol te houden is, alhoewel je lichaam er wel aan gewend raakt, maar na een tijdje werd mijn lichaam gewoon moe.
Ik train nu ook nog maar alles omste beurt 2x per week.. en ik groei sindsdien wel beter.
 
Originally posted by TongPo
Het is idd waar dat je een bepaalde gewenning krijgt. Ik heb een tijdje in het magazijn van Mediamarkt gewerkt en moest ook elke keer breedbeeld TV's, koelkasten, wasdrogers, wasmachines etc sjouwen. Bij het begin erge spierpijn, maar op een gegeven moment wen je eraan en heb je nergens last meer van.

Maar hoe zit het dan precies met de grens van 1 uur, die bijna overal op dit forum genoemd wordt? Jij zit daar ruim overheen; heeft dit geen invloed op je groei? En hoeveel oefeningen pak je per spiergroep Oli?
Lijkt me sterk dat je gewenning krijgt met trainen.
Je pakt toch steeds zwaarder en zwaarder?
Waar moet je lichaam dan aan wennen?
Ik heb zelf ook zwaar werk, ben ik ook aan gewend.
Maar na een training voel ik me toch anders dan na een dag werken.
Je bent tenslotte veel intensiever bezig, steeds tegen je grenzen aan.
Ik mag hopen dat mijn lichaam er niet aan went, dan groei je volgens mij niks meer.
Maar als het voor jou werkt, prima toch?
 
Originally posted by Justifire

Lijkt me sterk dat je gewenning krijgt met trainen.
Je pakt toch steeds zwaarder en zwaarder?
Waar moet je lichaam dan aan wennen?
Ik heb zelf ook zwaar werk, ben ik ook aan gewend.
Maar na een training voel ik me toch anders dan na een dag werken.
Je bent tenslotte veel intensiever bezig, steeds tegen je grenzen aan.
Ik mag hopen dat mijn lichaam er niet aan went, dan groei je volgens mij niks meer.
Maar als het voor jou werkt, prima toch?

Ik bedoelde eigenlijk gewenning met sjouwen op het werk.
 
Originally posted by Oom Oli
Als je er een gewoonte van maakt om de 2 dagen elke spiergroep te trainen dan gaat het herstel zich volgens mij aan dat tempo aanpassen, net zoals je stofwisseling dat doet aan meer eten....

Dus hou jij geen rekening met het type training? Of ga je ervan uit dat het type training geen invloed heeft op de tijd dat je moet herstellen? ga je er ook van uit dat je CNS niet hoeft te herstellen?

ik vraag maar wat hoor. wat denk jij?


Originally posted by Oom Oli
Je vertelt trouwens zelf bullshit, want ik heb nooit beweerd dat je met zulk licht setje van 1x5reps met 5kg 48 uur moet herstellen. Daar moet ik zelfs helemaal niet van herstellen, want dat is een licht opwarmingkje...

waarom niet? zei je zelf niet dat je spieren slechts 48 uur nodig hadden om te herstellen? had je dan niet moeten specifiëren onder welke omstandigheden? en waarom zou je niet moeten herstellen van zoiets? er zijn wel mensen die 1 set to failure doen? waarom niet faliure op 5 reps? en waarom niet 5kg? is niet alles afhankelijk van de persoon zelf?
 
Originally posted by Spike

Dus hou jij geen rekening met het type training? Of ga je ervan uit dat het type training geen invloed heeft op de tijd dat je moet herstellen? ga je er ook van uit dat je CNS niet hoeft te herstellen?
ik vraag maar wat hoor. wat denk jij?


Ik wil je wel tips geven, maar wat betekent nou precies CNS?
De tijd die je moet herstellen heeft verband met in welke mate je je spieren uitput, maar als ik ze MAXIMAAL uitput blijkt 48 uur voor mij dus voldoende te zijn... (OK als ik meerdere malen per dag gesjord heb mijn polsen soms iets meer)




waarom niet? zei je zelf niet dat je spieren slechts 48 uur nodig hadden om te herstellen? had je dan niet moeten specifiëren onder welke omstandigheden? en waarom zou je niet moeten herstellen van zoiets? er zijn wel mensen die 1 set to failure doen? waarom niet faliure op 5 reps? en waarom niet 5kg? is niet alles afhankelijk van de persoon zelf?

uiteraard is alles afhankelijk van de persoon, maar je word hier wetenschappelijk en dat ligt me niet, dat geef ik eerlijk toe, maar ik wil hier aangeven wat voor mij (en voor anderen in mijn sportschool) het beste werkt in de praktijk.....
 
Back
Naar boven