AndroidHealthClinic

3X per week elke spiergroep trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Oom Oli
Ik wil je wel tips geven, maar wat betekent nou precies CNS?
De tijd die je moet herstellen heeft verband met in welke mate je je spieren uitput, maar als ik ze MAXIMAAL uitput blijkt 48 uur voor mij dus voldoende te zijn... (OK als ik meerdere malen per dag gesjord heb mijn polsen soms iets meer)

hoezo, weet jij niet wat CNS is? nou ja ik dacht dat je toch geen genie hoefde te zijn om te weten dat ik doelde naar het centrale zenuwstelsel? weet je niet hoe dat in zijn werking gaan? denk je niet dat je best wel zou uitleggen HOE je je spieren maximaal uitput? waarom niet met 1 set van 5 reps met 5kg? of waarom niet met 2 sets van 250reps met 2kg? hoe definieer je dus 'maximaal'? en wil je zeggen dat je polsen, die eigenlijk voornamelijk bestaan uit pezen, kraakbeen en bot, dat die spiergroei vertonen wanneer jij vaak sjort?


Originally posted by Oom Oli
uiteraard is alles afhankelijk van de persoon, maar je word hier wetenschappelijk en dat ligt me niet, dat geef ik eerlijk toe, maar ik wil hier aangeven wat voor mij (en voor anderen in mijn sportschool) het beste werkt in de praktijk.....

Hoezo? je zegt dat alles afhankelijk is per persoon, doch ik dacht dat je hier alles veralgemeende naar 48 uur, ongeacht training of eender andere factor? spreek je jezelf niet tegen dan? en is praktijk eigenlijk geen weerspiegeling van de wetenschap? of denk je dat die twee eigenlijk los van mekaar staan?
wat zijn jouw ideeë, hierover?
 
Ik snap je niet goed, Spike. Na het lezen van deze thread heb ik een beetje de indruk naar een politieker te hebben geluisterd... Er is enorm veel gezegd, maar eigenlijk ook niks...
 
Originally posted by Oom Oli
Ik snap je niet goed, Spike. Na het lezen van deze thread heb ik een beetje de indruk naar een politieker te hebben geluisterd... Er is enorm veel gezegd, maar eigenlijk ook niks...

hoezo? ik heb toch enkel om wat verduidelijking gevraagd? wil dit zeggen dat je mij niet kan verklaren waarom? of is het omdat je misschien zelf niets te zeggen had in't begin? ik vroeg mij wel af waarom ik geen antwoorden kreeg op mijn vragen?
 
Ok, maar stel dan ff duidelijk je vraag in gewone taal en niet in powerliftersjargon zodat iedereen ze begrijpt, dan zal ik proberen te antwoorden...
 
Originally posted by Oom Oli
Ok, maar stel dan ff duidelijk je vraag in gewone taal en niet in powerliftersjargon zodat iedereen ze begrijpt, dan zal ik proberen te antwoorden...

heb ik dan geen duidelijke vragen gesteld? was het te moeilijk voor jou? wat is voor jou poweriftersjargon?
 
Originally posted by Spike


heb ik dan geen duidelijke vragen gesteld? was het te moeilijk voor jou?



Eerste antwoord is nee en het tweede antwoord is ja....
:p
 
Originally posted by Spike

denk je niet dat je best wel zou uitleggen HOE je je spieren maximaal uitput? waarom niet met 1 set van 5 reps met 5kg? of waarom niet met 2 sets van 250reps met 2kg? hoe definieer je dus 'maximaal'?



Als je het hierover hebt: uiteraard bedoelde ik dus hetgeen ik op een correcte wijze net kan heffen met tussen de 6 en de 8 reps, maar dat sprak wel voor zich denk ik. Ik had het immers over BB en normaal gezien ga je dan geen sets van 1 rep doen.... :rolleyes:

Als je wil weten waarom tussen de 6-8 reps en niet 1 of 250, nou dan moet je maar ff de zoekfunctie gebruiken....
 
dus een slotje?? :rolleyes:

Ow je hebt die post al gedeleted....:p
 
Originally posted by Oom Oli




Als je het hierover hebt: uiteraard bedoelde ik dus hetgeen ik op een correcte wijze net kan heffen met tussen de 6 en de 8 reps, maar dat sprak wel voor zich denk ik. Ik had het immers over BB en normaal gezien ga je dan geen sets van 1 rep doen.... :rolleyes:

Als je wil weten waarom tussen de 6-8 reps en niet 1 of 250, nou dan moet je maar ff de zoekfunctie gebruiken....

hoe kan iedereen dat weten als je het niet zegt? waarom zou dit voor zich spreken? zijn er geen bodybuilders die lager of hoger in reps gaan? is er maar 1 universele manier om je spieren te belasten?

waarom zou ik willen weten waarom, heb ik dat dan gevraagd?
 
Originally posted by Spike


hoe kan iedereen dat weten als je het niet zegt?


Dat had ik wel gezegd, ga maar eens terug kijken....
 
Originally posted by Spike

zijn er geen bodybuilders die lager of hoger in reps gaan? is er maar 1 universele manier om je spieren te belasten?


Uiteraard zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, doch dat is off-topic, ter zake blijven dus....
 
Originally posted by Oom Oli



Uiteraard zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden, doch dat is off-topic, ter zake blijven dus....

waarom zou dit niet ter zake zijn? hadden we het niet over een trainingsmethode? is dit niet te qualificeren als trainingsmethode? waarom zou dit nu off-topic zijn, moeten we niet alle factoren die te maken met supercompensatie behandelen? want je zij uiteraard, dus je neemt het aan als een vaste waarheid, maar zoals je al zelf zei en je eigen tegensprak, zijn er verschillende wegen naar rome. dus is het niet even relevant als de rest?
 
Originally posted by Spike


waarom zou dit niet ter zake zijn? hadden we het niet over een trainingsmethode? is dit niet te qualificeren als trainingsmethode? waarom zou dit nu off-topic zijn, moeten we niet alle factoren die te maken met supercompensatie behandelen? want je zij uiteraard, dus je neemt het aan als een vaste waarheid, maar zoals je al zelf zei en je eigen tegensprak, zijn er verschillende wegen naar rome. dus is het niet even relevant als de rest?


Je overtreft jezelf...
hahaha :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vindt/ denk dat dit alleen kan als je beginner bent en anders pleuriszooitje hier in mijn kamer niet
 
Back
Naar boven