AndroidHealthClinic

3x PW FB schema. Zijn dit teveel oefeningen?

Bezoekers in dit topic

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
2.724
Waardering
5
Waarschijnlijk wil ik teveel van het goede. Woensdag is op zich geen probleem om wat langer in de sportschool te zijn, maar maandag en vrijdag heb ik max 1,5 uur de tijd. Nu lijkt het me echter dat ik die dagen iets te ruim heb ingeplanned.

Ziet dit schema er zo goed uit, of wil ik er veel te veel in proppen?




Maandag

pushpress
squat full
optrekken 30 reps
bankdrukken plat dumbbell
deadlift
kuiten
zijkant schouder
bicep barbell curl
tricep dips
buik (crunches recht en schuin)


Woensdag

Standing militairy press
squat parallel
optrekken 30 reps
barbell rows
hamstring
deadlift
bankdrukken plat barbell
kuiten
zijkant schouders + shrugs
bicep incline dumbbell curl
tricep close bench
buik (crunches + suitecase deadlift)


Vrijdag

pushpress
squat full
hamstring
optrekken 30 reps
dumbbell BOR
bankdrukken schuin dumbbell
deadlift
shrugs
kuiten
bicep/tricep superset hammercurl/dips
buik (crunches + sidebends)
 
Teveel vind ik. Doe paar basis oefeningen, meer heb je niet nodig.

Wil je perse meer doen doe die andere oefeningen er in circuit vorm bij ofzo.
 
Lol veeeels te veel

Maandag:

Squat
OH press
Rows


Woensdag:

Deadlift
Bench
Chin ups

Donderdag:

Squat
OH press
Rows

Maandag:

Deadlift
Bench
Chin ups

...


Zou bv al veel beter zijn.
 
een basis schema wat bij me opkomt zou bijvoorbeeld zijn

pushpress
squat
deadlift
bench
BOR
zijkant schouders
buik


zoiets?
 
calibre zei:
Lol veeeels te veel

Maandag:

Squat
OH press
Rows


Woensdag:

Deadlift
Bench
Chin ups

Donderdag:

Squat
OH press
Rows


Zou bv al veel beter zijn.

3x per week fullbody is niet per training maar 3 oefeningen doen imo. Ik moet er wel van groeien he ;)
 
haha kerel doe eens 5 werksets + 2 opwarmsetjes van elk met een deftige insiteit, vreet daar goed genoeg bij en kijk of je groeit.
 
idd hou het basic 3 of 4 compounds en wat isolatie evt.
ik zou wel chins/pulldowns in een dag met overhead werk combineren en bench met rows
 
calibre zei:
haha kerel doe eens 5 werksets + 2 opwarmsetjes van elk met een deftige insiteit, vreet daar goed genoeg bij en kijk of je groeit.

kuiten, buik, hamstring, zijkant schouders komt geeneens in dat schema voor wat jij voorstelt. Imo dus een incompleet schema.
 
Idd kwestie van tegengestelde bewegingen te maken. Niet echt lang nagedacht over dat schema :p Gewoon kwestie dat je weet dat je veel minder oefeningen moeten nemen
 
Jopske zei:
kuiten, buik, hamstring, zijkant schouders komt geeneens in dat schema voor wat jij voorstelt. Imo dus een incompleet schema.

Met die mentaliteit gaat FB niet werken voor jou

Uiteraard komen er nog wat isolatie oefeningen bij. Maar neem dat die 3-4 compounds per training 80% van je trainingstijd in nemen.
 
Dus bijvoorbeeld

Pushpress
optrekken
BOR
bench
deadlift
zijkant schouders
buik

zou beter zijn?
 
Schema zoals voorgesteld door calibre is gewoon een degelijk schema. Ik zou zeggen, ga daar eens mee aan de slag.
 
Hangt er van af of je die training gaat afwisselen met een waarin geen DL zit maar wel een squat bijvoorbeeld, zoals calibre in zijn voorbeeld aangaf.
Naar mijn ervaring is 3 keer per week deadliften te veel van het goede, zeker als er ook 3 keer per week een squat bij zit (Dat kreeg ik in iedere geval zelfs in een HST-cyclus niet voor elkaar en dan deed ik nog maar 1 werkset per oefening ook).
 
Ik heb net een "test training :rolleyes: " gedaan met het volgende:

Pushpress 4x5
squat 4x6
optrekken 25 reps
BOR 4x6
Bench 4x6

hierna nog heel licht de armen getrained, maar was niets bijzonders. Ik was in ongeveer 1,5 uur klaar. Dit geeft al aan dat mijn allereerste schema dat ik had gemaakt inderdaad belachelijk was :D

Conclussie voorlopig van mijn kant:

Pushpress is een lekkere oefening :) Nadat ik squat en optrekken had gedaan was ik opzich al aardig moe en doorweekt van het zweet :p Zou dus inderdaad kunnen zijn dat calibre uitstekend advies heeft gegeven met zijn 3 oefeningen. Dit ga ik dus de volgende keer ook proberen ;) 3 compound oefeningen met 1 a 2 isolatie erbij.

Maandag

Pushpress
squat
optrekken
dips
buik


Woensdag

Standing militairy press
deadlift
BOR
bench
superset incline dumbbell curl + dumbbell kickback
buik


Vrijdag

Pushpress
squat
optrekken
superset shrugs + side raises
superset hamercurls + dips


Komt dit een beetje in de goede richting, of zit ik met me gekke kop nog steeds teveel erin te proppen :p
 
ik zie dat je nu redelijk laag in reps zit, misschien is bill starr iets voor jou
de basisoefeningen:

ma
squat
bench
row

wo
squat
deadlift
military press
chins/pullups

fri
squat
bench
row

nog wat isolatie bij voor je zwakke plekken en je hebt een goed schema,
het gaat om het progressieve element met betreffing tot de basisoefeningen.
Deze snel opbouwen met zware gewichten in combinatie met voldoende eten zullen je ook doen groeien. Nu spreek ik misschien te voorbarig want ik ga er vandaag mee beginnen :P Voor meer info zie:

http://www.geocities.com/elitemadcow1/5x5_Program/Periodized_5x5.htm
 
die reps ga ik misschien wat hoger doen 6-8 en sommige misschien wel 8-10.
 
Dag1:
benchpress 5x3
Conventional deadlift 5x3
Dippen 5x5
Chinnen minimum 30reps

Supplemental: side raises, rear raises

Dag2:
Powersquat 5x3
Push press triples singles triples
dumbbell row 5x5

Supplemental: tate press, bb curl, calf raises

Dag3:
Boxsquat singles op techniek
dumbbell press (incine/flat/decline) 4x6-10
Chinnen minimum 30reps
Goodmorning 5x3

Supplemental: shrugs, leg raises


Supplemental: 3sets 6-15reps



zo deed ik het, je kan andere oef en ook andere reps gebruiken.
 
Ik zou nog iets van cleans erin doen. Je kunt ook kijken wat achter loopt. Bij mij loopt me squat achter bijvoorbeeld. Squat nu 3 keer in de week en bouw daar wat oefeningen om heen. Werkt super. Niet alleen voor me squat maar ook voor meer werkcapaciteit.
 
18fitie zei:
Dag1:
benchpress 5x3
Conventional deadlift 5x3
Dippen 5x5
Chinnen minimum 30reps

Supplemental: side raises, rear raises

Dag2:
Powersquat 5x3
Push press triples singles triples
dumbbell row 5x5

Supplemental: tate press, bb curl, calf raises

Dag3:
Boxsquat singles op techniek
dumbbell press (incine/flat/decline) 4x6-10
Chinnen minimum 30reps
Goodmorning 5x3

Supplemental: shrugs, leg raises


Supplemental: 3sets 6-15reps



zo deed ik het, je kan andere oefening en ook andere reps gebruiken.

Bedankt, dat ziet er ook wel degelijk uit. Hoe vind je het laatste schema wat ik heb gepost? Ik wil gewoon flink wat OH erin hebben, en toch minstens wel 2x squaten. Mijn zijkant schouders lopen wat achter dus die wil ik er 2x in proberen te verwerken. Ik was inderdaad de GM vergeten in mijn schema te zetten, terwijl dat ook een lekkere oefening is.
 
prophet- zei:
Ik zou nog iets van cleans erin doen. Je kunt ook kijken wat achter loopt. Bij mij loopt me squat achter bijvoorbeeld. Squat nu 3 keer in de week en bouw daar wat oefeningen om heen. Werkt super. Niet alleen voor me squat maar ook voor meer werkcapaciteit.


Ik wil er zoveel in verwerken, onder andere ook cleans. Maar de lijst wordt dan weer zolang he :p Maar dumbbell cleans zou een optie zijn om toe te voegen. Al probeer ik bij pushpress de bar eerst te cleanen tot schouder hoogte. Ik ben er nog niet zo goed in, en die bar ligt niet zo lekker op me voorkant schouders. Mijn polsen werken ook niet echt mee af en toe, dus misschien dat de grip gewoon verkeerd is. Toch eens even inlezen ergens hoe dat beter moet :)
 
Back
Naar boven