Fitness Seller

3x wekelijkse fulbody

Bezoekers in dit topic

Danny Dizz

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 aug 2010
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
73kg
Hallo allemaal,

Ben nu 3 maanden begonnen met trainen en ben sinds het begin bezig met het 4 maal split schema ging allemaal lekker alleen een 3 maal wekelijkse fullbody komt mij een stuk beter uit.

op de maandag - woensdag - vrijdag wil ik gaan fullbody trainen en op dinsdag - donderdag ga ik wielrennen.

10min cardio warmingup
squats 3*15
leg curls 3*15
calve raises 3*15
deadlift 3*15
benchpress 3*15
dumbbellshrugs 3*15
closegrip benchpress 3*15
dumbbell curl 3*15
wrist curl 3*15
ab-crunch machine 3*20
10 min cardio coolingdown

wil beginnen met alles 3*15 en dit langzaam opbouwen met minder reps en zwaardere gewichten na een aantal weken.

Ik hoor graag jullie bevindingen over dit schema.

met vriendelijke groet,

Danny Diz
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________

Hallo allemaal,

Heb nu gekozen voor de rippetoe training method.

En aangeziende oefeningen met een losse bankdruk voor de benchpress en een halterrek voor de squats en press.

En nu beschikt mijn sportschool over geen van beide. wel is er een losse halter waarmee ik kan deadliften en BORen.

wat we wel hebben is een smithmachine dat is er een met een stang die vast zit aan een schuifmechanisme.
Ik heb gister alle oefeningen gedaan op dit apparaat en dat ging niet erg prettig(Benchpress en squats, press moet ook lukken) en een losse stang veel leuker en moeilijker is waarschijnlijk.

waar deze sportschool wel overbeschikt zijn dumbbells nu wil is dus de benchpress en de militairy press gaan doen met dumbbells dus worden het dumbbell benchpress en dumbbell shoulderpress.

-Nu is mijn vraag kan dit kwaad want wil strict volgens de methode trainen of komt het eigenlijk op het zelfde neer als met een halter?

De squats zal ik dus nog wel moeten uit voeren op die shitmachine.

en de rest kan ik doen met een losse halter.

Ik zal zo snel mogelijk een hardcore gym joinen alleen is het probleem dat al mijn maten hier ook trainen en niet ergens anders heen willen omdat je hier goedkoop kunt trainen. Mijn gym is nu F4F onder het DH stadion. Dus wil waarschijnlijk naar knetesgym ( of weet iemand nog een andere hardcore gym in den haag?) maar moet dan wel een trainingsmaatje hebben anders word he trainen lastig.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Danny Disseldorp
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet wat je doel is. ben je een wielrenner? dit is geen schema om groot van te worden in elk geval. Je verbrand echt heel erg veel per training op deze manier. veel zware oefeningen en veel herhalingen
 
lees de stickies
 
Het is wel de bedoeling om ´´groot´´ te worden inderdaad, wielren omdat ik het leuk vind en binnen in de sportschool cardio vind ik niks vandaar dat ik wielren.

zit het hem in de herhalingen of juist in de oefeningen hoe moet ik mijn schema aanpassen zodat ik wel groot word en massa kweek?

met vriendelijke groet,

Danny
 
Het zit hem zowel in de herhalingen als in de oefeningen. Als ik jou was zou ik eerst gewoon Rippetoe schema volgen dat is ideaal voor beginners.
 
Ja, als je al enig ervaring hebt met squats,deadlifts en BP dan zou ik rippetoe pakken ;)
 
A:
Squat
Bench press
Chin-up

Isolatie voor: zijkantschouder, biceps, triceps, kuiten)

B:
Deadlift
Bench press
BOR

Isolatie voor: zijkantschouder, biceps, triceps, kuiten)

2 a 3 setjes per spiergroep en tussen de 80% - 90% van 1RM trainen.
 
Daarnaast zou voeding ook erg veel helpen :P
 
Bedankt voor alles respons iedereen :)

een degelijk voedingsschema word ook aan gewerkt is het voor een beginner aan de rippetoe methode echt zo dat hij aan de 4000kcal moet zitten? :eek:
ben 185 lang en weeg 73 kilo. met niet veel vet en niet veel spier:p

Ik ga voor het rippetoe schema/methode, het schema spreekt me erg aan en de indeling er van is het zelfde als een 3 maal welkelijks fullbody schema.

Ik ga het precies zo uitvoeren zoals hij beschreven word dus volgens alle aspecten zoals hij hier op het forum beschreven word en op de andere site's.

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent over Rows
2x8 Chin -ups

Cleans wil ik nog even mee wachten dit lijkt me een vrij heftige oefening.

Kan ik bij dit schema nog 1 extra triceps en 1 extra biceps oefening en wat buikspier oefeningen toevoegen of gaat dan de effectiviteit van deze methode achter uit?

en wanneer kan ik iets veranderen aan de hoeveelheid sets en reps of is dat met deze methode niet nodig?

alvast bedankt,

Danny
 
je kan eventueel aan einde van de workout een isolatie oefening voor biceps/triceps doen.
hoeft niks te veranderen aan sets/reps met dit schema.
 
Hallo allemaal,

Ben inmiddels aan rippetoe begonnen heb er nog een aantal specifieke vragen over die heb ik boven aan het topic geplaats onder mijn oorspronkelijke schema.

Hoop dat jullie hier op kunnen antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Danny
 
Lees de stickies en denk daarna snel aan iets anders.
Een broodje kroket of zo.
 
de stickies zijn heb ik al uitgebreid door gelezen.

en een broodje kroket daar kan ik helaas niet aan denken staat niet in het voedingsschema.

Groeten,

Danny
 
Herstel, een saucijzenbroodje.
Excuus voor dit misverstand.
 
Back
Naar boven