XXL Nutrition

3x6-8 full body schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Markdeberg

Cool Novice
Lid geworden
10 aug 2020
Berichten
55
Waardering
14
Lengte
1m82
Massa
75kg
Hoi allen,

Hebben jullie tips voor dit om de dag (dus 3,5x per week) full body 3x6-8 schema? Ik kom er zelf niet helemaal uit.

Doel: spieropbouw. Ik train nu ongeveer een half jaar, maar ben zoekende met trainingsschema's.

Ik train thuis, en heb de volgende apparaten: Bench press, dumbells, squat rack, barebell & EZ-curl stang.

Ik wissel de 2 dagen dus af, bijv: ma (dag 1), Woe (dag 2), Vrij (dag 3).

PS: Graag alleen reageren met welke oefeningen in plaats van welke oefeningen, en waarom. Ik wil er graag van leren :)

Geen discussie topic over of je thuis of in de gym moet trainen dus ;)

Dag 1:Dag 2:
SquatSquat
Bench pressOverhead Press
Barebell RowDeadlift
Dumbbell LungeDumbell Fly
SkullcrusherCalf Raise
CrunchBarebell Curl
 
Zou de oefeningen anders dan de grootste compounds voor nog veel meer reps doen, omdat die oefeningen zich meer op groei en volume voor specifieke spieren richten en minder op zwaar gewicht verplaatsen.

Lunges in plaats van squats op dag 2 zodat die spiergroep zich meer van het zware gewicht in die lagere reprange kan herstellen, en na deadlifts omdat ik die niet zo vermoeid zou willen doen. En lunges liever vervangen met een andere unilaterale oefening, omdat het erg moeilijk en gevoelig is terwijl er veel effectievere opties zijn.

Kun je trouwens geen pullups in je squat rack? Zou dan curls bij rows doen en pullups/chinups op de andere dag.
 
Zou de oefeningen anders dan de grootste compounds voor nog veel meer reps doen, omdat die oefeningen zich meer op groei en volume voor specifieke spieren richten en minder op zwaar gewicht verplaatsen.

Lunges in plaats van squats op dag 2 zodat die spiergroep zich meer van het zware gewicht in die lagere reprange kan herstellen, en na deadlifts omdat ik die niet zo vermoeid zou willen doen. En lunges liever vervangen met een andere unilaterale oefening, omdat het erg moeilijk en gevoelig is terwijl er veel effectievere opties zijn.

Kun je trouwens geen pullups in je squat rack? Zou dan curls bij rows doen en pullups/chinups op de andere dag.
Hoeveel reps is aan te raden? 3x12 beter voor de specifieke oefeningen?

En welke oefening zou je aanraden i.p.v. lunges? Is Bulgarian split squat een goede optie?

Dank voor de feedback!
 
Hoeveel reps is aan te raden? 3x12 beter voor de specifieke oefeningen?
Ja en sommige oefeningen misschien nog wel meer, 15, 20+ kunnen ook prima werken. Moet je zelf een beetje uitproberen wat bij elke oefening het meest effectief is.

Voor mij gaan flys, skullcrushers, en curls meestal vanaf 12 richting 20 reps. Calf raises en crunches nog veel meer.

Maar dat je geen verplichting hoeft te voelen om flys of crunches met je 6-8RM te gaan doen.

En welke oefening zou je aanraden i.p.v. lunges? Is Bulgarian split squat een goede optie?
Ja is zeker een goede, in elk geval iets waarbij je stilstaat.
 
Back
Naar boven