MuscleMeat

3xl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
6.329
Waardering
26
je had het tegen mij al verschillende keren over het feit dat spreken in termen van FT en ST alleen een beetje achterhaalf is en dat je moet rekening houden met oxidative, oxidative glycotlytic etc... je gaf er ook steeds een pdf link naar...

well die blijkt weggehaald te zijn. op de site zelf kon ik enkel dit terugvinden : http://www.hhp.ufl.edu/classes/ess/Spring/PET4381dc/notes.htm

Ik heb niet de indruk dat de uitleg uit de desbetreffende PFD tussen staat. anyway, misschien tijd om je favorieten eens te updaten :D
 
verder snap ik het nog niet helemaal hoor... ik zal snel even quoten wat jij hier hebt :

bij mensen spreken we ook van IIb. Eigenlijk zijn dit alle maal achterhaalde begrippen en spreken we nu van

- Oxidative (oude slow)
- Fast-twich oxidative glycolytic (oude IIa, dus met oxidative en glycolitische eigenschappen (vandaar de omvormings mogenlijkheden)
- Fast-twich glycolytic

Als je bij de slow/fast benaming bliijft worden de hybride vezels IIc genoemd en er zijn onderzoekers die uit gaan van een IId type als overgang van IIa naar IIb en omgekeerd (jouw IIx)

"B. All transformations appear to follow a specific pattern.
- Type I <>Type IIa <> Type IId <>« Type IIb
- Note: Type IId myosin is also called Type IIx
- Also note that there is no Type IIc myosin. Type IIc muscle fibers are fibers that express more than one Type II isoform (i.e. transitional fibers)."


dus zoals we het over hadden dat je de concentratie vezeltypes konden veranderen...

enkel de FT Oxidative Glycolytic (die valt onder de Type II vezels) kan veranderen, naar ofwel Oxidative vezels (ofte Type I) ofwel Glycolytic vezelf.

bij dit laatste snap ik het niet meer, want iets later spreek je van Type IIx/d vezels... wat komen die eigenlijk in het plaatje doen?

is dat dan een soort spiervezel met dezelfde eigenschappen als de Type IIb, maar die ervoor zorgt dat er vezelfs terug naar IIa veranderen??

als ik het goed begrijp...

I (oxidative) en IIb (glycolytic) zijn onveranderlijke spiervezels, die zijn er en blijven. dit is je genetische aanleg, minder dan wat je al hebt kan niet.

verder heb je dan de veranderlijke spiervezels, allebij behorend tot de type II vezels (oxidative/glycolytic). dit zijn de IIa en de IIx/d

de IIa verandert dus naar de I vezels, en de IIx naar de IIb vezels ? ? ? ? ? ?

dat is wat ik ervan kan uitmaken verder kunnen de IIa en IIx ook onderling veranderen... het zijn beiden oxidative/glycolytic vezels, dus de IIx kunnen ook veranderen naar IIa, en IIa naar IIx.

nou ja, zeg me gewoon of ik het gesnopen heb :D
 
en btw, zou je me de PDF file in kwestie eens kunnen doormailen, moest je het op je harde schijf terugvinden :D
 
Of zet het op de server ofzo... (of ergens anders). Het lijkt me zeker interessant. :thumb:
 
ok nu ben ik effe de kluts kwijt ???

Type I zijn de oxidative, met de zuivere ST eigenschappen
Type IIa zijn de oxidative/glycolytic, met eigenschappen tussen ST en zuivere FT
Type IIb zijn de zuivere glycolytic, met de zuivere FT eigenschappen

zijn de Type IIc dan de transitionele vezels? die veranderen van I naar II ?

en Type IIx dan?

"It has been shown that with a change in training work load from continuous to intermittent paralleled a decrease in the Type I fibres with a proportional increase in Type IIc or transitional fibres (Jansson et al, 1978). Further to this a possible conversion of Type IIb to Type IIa has been demonstrated with intensive endurance training (Andersen & Henriksson, 1977a), through the intermediate high frequency, intermediate fatique resistant Type IIx fibres (Thompson, 1994). "

IIx zijn dat dan de vezels met de eigenschappen tussen de IIa en IIb ?
 
B. All transformations appear to follow a specific pattern.
- Type I <>Type IIa <> Type IId <>« Type IIb

- Note: Type IId myosin is also called Type IIx

- Also note that there is no Type IIc myosin. Type IIc muscle fibers are fibers that express more than one Type II isoform (i.e. transitional fibers)."
 
ja ok, maar wat doet dat?? is dat dus zoals ik zei een myosine type tussen IIa en IIb.

ooow... wacht,

there is no type IIc myosin, type IIc muscle fibers are fibers that express more than one Type II isoform. Is dat dan een soort verzamelnaam voor type IIa en IIx myosin?
 
Myoblast beweerd een nieuwe formule te hebben uitgevonden waarmee je je (genetisch bepaald) aantal spiervezels kan vergroten.
Hierdoor zouden er geen grenzen meer zijn om zo groot te worden "als je maar wilt"!


link naar de site


Kan het persoonlijk moeilijk geloven maarja...

toch maar ff aan bod brengen.
 
kijk, jouw post hoort in de supplementen sectie.

onze discussie gaat daar niet over, het gaat gewoon over de verschillende soorten spiervezels etc.

trouwnes dat is al redelijk oud nieuws, gotta see it to believe it.
 
Originally posted by Spike
kijk, jouw post hoort in de supplementen sectie.

onze discussie gaat daar niet over, het gaat gewoon over de verschillende soorten spiervezels etc.

trouwnes dat is al redelijk oud nieuws, gotta see it to believe it.

idd khad je 2e post verkeerd geïnterpreteerd.

;)
 
ok, back on topic :

wat is het verschil tussen bvb Type IIa myosin and Type IIa muscle fiber ?

want als ik wat lees over spiervezelfs, zie je dus zoals 3xl ad nauseam herhaalde

oxidative
oxidative/glycolytic
glycolytic

de laatste twee behoren tot de Type II (of Fast Twitch spiervezels), maar er is dus nog een extra type spiervezel, zijnde

undifferentiated (type IIc lees ik vaak) dat zijn dan de vezels die beiden kanten kunnen uitgaan, IIa of IIb, naargelang de training...(1)

maar iets verder lees ik dan : "The fact that we can shift a muscle from 98% type I to better than 50% type II indicates that some fibers are shifting from type I to type II. The conversion probably proceeds from type IIb to type IIa to type IIx then type I."

kijk dat werd ook al uitgelegd... maar volgens 3xl is de volgorde anders, zijnde IIb dan IIx dan IIa en uiteindelijk I. Dit was dacht ik de volgorde volgens Fred Hatfield.

maar dit is allemaal zeer verwarrend. want ik weet nu niet wat het verschil is tussen myosin type en fiber type



(1)http://members.shaw.ca/bodybuilding/Muscles/structure.html
 
Is idd verwarrend. Als ik dit bv lees http://www.physique-engineering.com/articles01/Article45.shtml

"Type IIC fibers are "freak type" of fibers. They are formed when satellite cells chemically bind with the Type IIB fibers. When such an event happens, this event is called hypertrophy. So by now you have probably guessed that these fibers are the ones that bodybuilders have the most. (Note: Satellite cells are cells that abound in muscle tissue but have no contractile ability. Scientists are not sure about their function but they add bulk and structural support to the muscle)."

"If the stimulus is a bodybuilding type of stimulus, then the body will go ahead and start turning its II B fibers into II C fibers."



Btw ik heb dat andere art uitgeprint bewaard. Ik zal het vdw inscannen en posten naar je.
 
ja dat artikel had ik ook net gelezen...


argh :p
 
Je zou dan stellen dat Type IIc een FT vezels is waarvan de aanvuursnelheid hetzelfde is gebleven, maar waardoor aangroei van satelietcellen de doorsnede/omvang is toegenomen

Terwijl type IId (of x) een FT vezel is vaan de aanvuursnelheid is veranderd
 
euh....

dit wil zeggen dat de Type IIc neigenlijk niet veranderen, maar enkel in omvang vermeerderen,

terwijl de type IId/x WEL kan veranderen naar IIb of IIa naargelang de training

is that it?
 
dus I, IIa, IId/x, IIb => hebben omvormingseigeschappen

IIc => kan niet veranderen, maar enkel in omvang vermeerderen of verminderen.


???

:D (ik probeer het gewoon wat door te hebben, i hope i'm not annoying ya)
 
Zit toch wel een hoop verschil.

Ik kom artikelen tegen die IIc niet als de vorm beschrijven zoals boven (dus niet verdikking dmv sateliet cellen) maar als tussen type (tussen IIa en IIb) wat hierboven juist als IId benoemd word.

Er worden wat dat aangaat verschillende opvattingen/begrippen gehanteerd
 
ja kladedder, dat maakt het voor mij dus niet simpel :(


kijk, Hatfiel beweert dat de IIb eerst naar IIc verandert, vooraleer naar IIa te gaan.

daaruit kun je concluderen dat IIc = IIx/d

maar op de site van Biomed wordt er gesproken van IIx

dus ja.. ofwel is dit hetzelfde, ofwel is er een degelijk verschil en zijn de mensen het niet eens over wat wat is...

andere onderzoeken spreken idd van IIc als tussen type (tussen IIa een IIb) en suggereren dat er nog méér subtypes zijn, zoals IIac en IIbc.
 
Back
Naar boven