XXL Nutrition

4 daags splitschema beoordeling + enkele vragen.

Bezoekers in dit topic

Timmy111

Novice
Lid geworden
31 mei 2012
Berichten
26
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
92kg
Vetpercentage
> 50%
Hi!, Ik heb voor een vriend een 4 daagse split samengesteld. Hij heeft eerst 5x5 stronglifts 12 maanden gedaan en wil nu iets anders gaan doen. (Ik heb ook UB/LB aangeraden en andere schemas maar hij wilt persee een split).Hij wilt dus absoluut een splitschema volgen en had aan mij gevraagd als ik die dus zou willen maken. Dat heb ik dus gedaan, maar ik had toch nog enkele vragen erover. Ik weet dat je voor de grote spiergroepen 5 oefeningen moet doen (Benen,schouders,borst,rug) en voor de kleine (biceps, triceps,kuiten 3a4 oefeningen moet doen. Nu had ik toch enkele vragen waarvan:

- Als je bvb gaat dippen/push ups doet train je je triceps maar dus ook borst ondanks je de bedoeling hebt om enkel je triceps te trainen met die oefening. Tellen deze dips dan ook als een borst oefening of moet ik dan alsnog 5 oefeningen voor de borst doen?. Ik heb enkele compound oefeningen in zijn schema verwerkt aangezien deze ALTIJD beter zijn.
- Als je bvb rug of borst gaat trainen moet je er dan voor zorgen dat je aantal oefeningen voor bvb: de onderrug overeen komen met de middenrug en de bovenrug?. Niet dat je bovenrug enorm sterk staat en je onderrug niets voorsteld zegmaar? Zelfde voor borst, moet je evenveel bovenborst oefeningen als gewone borstoefeningen doen zodat die zich ook compenseren?. En zo verder voor triceps,benen qauds etc.
- Is het beter om eerst je compound oefeningen te doen en achteraf pas de isolatie oefeningen?.

- Ik laat hem 3x11 herhalingen doen, is dit oke?. Ik weet dat je zo hard mogelijk moet trainen en weinig reps met een hoog gewicht altijd aangeraden worden , maar ik weet niet als dit in een split hetzelfde geval is?.
- Na hoeveel maanden is het beter om je oefeningen te varieren om je lichaam er niet aan te laten wennen?.
- Klopt het dat je verschillende tricep koppen hebt en je ze allemaal moet trainen?

Het schema :
eebaeef4eda342f48290a1916302c620.png

Ik hoor het graag , alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Doe je altijd alles 2x?
 
Waarom moet je voor de grote spiergroepen 5 oefeningen doen?
 
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je hem 3 triceps extensions en ook nog skull crushers laat doen.
 
Ik ben wel nieuwsgierig waarom je hem 3 triceps extensions en ook nog skull crushers laat doen.
Ik heb gewoon wat willekeurige tricep oefeningen genomen. Is het erg dat het zoveel extentions zijn?
 
Wat vindt jij voor de rest van het schema?
Ik ben totaal geen voorstander van splitschema's dus wat betreft kan je het beter aan een ander vragen.Ik zelf verdeel liever mijn oefeningen in meerdere dagen per week zoals in een UB/LB en ik doe maar 2 isolatieoefeningen (1 biceps en 1 triceps oefening) per training
 
Back
Naar boven