MuscleMeat

4 dagen schema samenstellen

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo, ik probeer een trainingsschema samen te stellen voor 4 dagen.
Ik train voornamelijk om sterker te worden. Mijn triceps vragen momenteel wat extra aandacht.
Het liefste werk ik met vrije gewichten i.p.v. machines.

Ik had aan het volgende gedacht:
Ma: benen, armen
Wo: borst, rug, schouders
Vr: benen, armen
Za: borst, rug, schouders

Dan heb ik elke spiergroep 2x / week.
Wat denken jullie?
 
Redelijk omslachtig. Bij het samenstellen van een schema start ik liever met een eenvoudig overzicht van de spiergroepen en dan onderverdelen in oefeningen.
 
Dat is bij dit schema al gebeurd, is uitgebalanceerd en een bewezen goed schema.

Iets zegt me dat het jou helemaal niet uitmaakt wat wij denken, klopt dat ?
En zo ja, waarom dan dit "retorische topic" ?
 
Gewoon een UB/LB gaan volgen alsje 4 keer gaat trainen. Schema hierboven heb ik zelf een tijd gevolgd en kan het enkel aanraden!
 
UB/LB of PPL + FB. In beide schema's heb je elke spiergroep 2 keer.

Nog een optie --> e5d PPL doen, zo train je ook ongeveer 4 keer per week. Dit is wel een manier waarop je trainingen steeds op andere dagen vallen.
 
Ik heb nooit begrepen waarom mensen schema's volgen, echt niet. (Het waardoor wel, maar niet het waartoe.) We zijn geen koekjes aan het bakken volgens een recept.
 
Voor kracht 4x per week full body en anders upper/lower. Als je sterker wil worden op specifieke lifts zal je deze en varianten vaker moeten trainen.
 
Dankjewel voor jullie reacties.
Misschien ga ik het aanbevolen schema volgen. Ik wil het nog wat verder bestuderen.
 
Voor kracht 4x per week full body en anders upper/lower. Als je sterker wil worden op specifieke lifts zal je deze en varianten vaker moeten trainen.

Dankjewel. Dat is zeer goede informatie.
 
Ik volg nu een tijdje het aanbevolen schema en vind het goed. Ik vind het enkel een beetje vreemd dat voor enkele oefeningen 3 tot 4 minuten rust wordt aanbevolen. Meestal doe ik minder. Ongeveer 2 minuten rust.
 
Hallo, ik probeer een trainingsschema samen te stellen voor 4 dagen.
Ik train voornamelijk om sterker te worden. Mijn triceps vragen momenteel wat extra aandacht.
Het liefste werk ik met vrije gewichten i.p.v. machines.

Ik had aan het volgende gedacht:
Ma: benen, armen
Wo: borst, rug, schouders
Vr: benen, armen
Za: borst, rug, schouders

Dan heb ik elke spiergroep 2x / week.
Wat denken jullie?
Borst en of rug direct na armen trainen is kut. Gaat m niet worden
 
Back
Naar boven