AndroidHealthClinic

4 kilo bijgekomen op 2 weken?

Bezoekers in dit topic

Slegers

Cool Novice
Lid geworden
4 jan 2014
Berichten
90
Waardering
0
Hallo iedereen

Ik ben sinds begin dit jaar begonnen met fitnessen en na wat stickies gelezen te hebben ben ik er achter gekomen dat ik moet bulken... ik ben dus nu zo'n 2 weken bezig met fitnessen en eet als "bulk" gewoon elke dag halve kilootje kwark veel halfvolle melk en veel fruit en dan nog grotere porties als anders. Ik ben 1m.83 en weeg nu 75 kilo wat ik zo raar vind is dat ik 2 weken geleden maar 71 kilo woog... ik denk niet dat deze 4 kilo puur "vet" kunnen zijn omdat wat ik ook eet ik meestal niet verdik maar het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat ik op 2 weken 4 kilo spiermassa kweek, weet iemand hier de reden van?

dankje
 
of je hebt voordat je ging wegen niet gekakt, of je hebt heel veel water gedronken voordat je ging wegen.
 
weeg je 's ochtens voor je gegeten of gedronken hebt en na dat je naar het toilet bent gegaan.
bij mij scheelt het +- gram na een toiletbezoek :D
 
weeg je 's ochtens voor je gegeten of gedronken hebt en na dat je naar het toilet bent gegaan.
bij mij scheelt het +- gram na een toiletbezoek :D

heb op hetzelfde moment op weegschaal gestaan als 2 weken geleden, of ik toen naar het toilet moest weet ik wel niet meer :p
 
Als je net begint zie je redelijk snel vooruitgang. Je lichaam houdt wat extra glycogeen vast met water waardoor je die eerste weken een redelijk grote vooruitgang in gewicht zult zien. Als het echter zo doorgaat zou ik maar eens heel goed oppassen dat het niet te veel vet is en even een stapje rustiger aan gaan doen.
 
Als je net begint zie je redelijk snel vooruitgang. Je lichaam houdt wat extra glycogeen vast met water waardoor je die eerste weken een redelijk grote vooruitgang in gewicht zult zien. Als het echter zo doorgaat zou ik maar eens heel goed oppassen dat het niet te veel vet is en even een stapje rustiger aan gaan doen.

ok dankjewel voor je reactie, maar zover ik naar m'n lichaam kijk zie ik wel geen verandering ten opzichte van 2 weken geleden is dit normaal dan als ik 4 kilo ben aangekomen?
 
Ik denk dat jou fruit de killer is.
Fruit word negatief gezien voor verbruik als koolhydraten terwijl het echter complexe koolhydraten zijn waardoor je lichaam het moeilijker kan verwerken.
Daarnaast bevat het ook veel water dat je lichaam tijdelijk vast zal gaan houden.

Je moet ook denken aan je spijsvertering.
Naast alle dikke mensen zijn er een hoop jongens die onbewust ondervoed zijn.

Je moet dan ook eens kijken wat je vroeger at en wat je nu eet om een duidelijk beeld te krijgen.
Aankomen hoef ook niet perse puur vet te zijn.
 
Ik denk dat jou fruit de killer is.
Fruit word negatief gezien voor verbruik als koolhydraten terwijl het echter complexe koolhydraten zijn waardoor je lichaam het moeilijker kan verwerken.
Daarnaast bevat het ook veel water dat je lichaam tijdelijk vast zal gaan houden.

Je moet ook denken aan je spijsvertering.
Naast alle dikke mensen zijn er een hoop jongens die onbewust ondervoed zijn.

Je moet dan ook eens kijken wat je vroeger at en wat je nu eet om een duidelijk beeld te krijgen.
Aankomen hoef ook niet perse puur vet te zijn.

dankje voor je bericht, ik denk dat het inderdaad aan het fruit ligt, vandaag nog geen fruit gegeten en mijn gewicht is weer "normaal" wist niet dat het hierdoor kwam, wel spijtig nu dacht ik even al wat spiermasse gekweekt te hebben op die 2 weken :D
 
ok dankjewel voor je reactie, maar zover ik naar m'n lichaam kijk zie ik wel geen verandering ten opzichte van 2 weken geleden is dit normaal dan als ik 4 kilo ben aangekomen?

Sommige mensen denken te kunnen zien als ze een halve kilo zijn aangekomen of afgevallen. Anderen zien het verschil met 5 kilo nog niet. Smeer je maar eens in met een paar kilo boter... zal tegenvallen hoe dun het laagje is en hoe goed je oog moet zijn om het te kunnen zien.
 
Altijd s'ochtends wegen
Tijdens de bulk zwel ik ook op.
Dat komt doordat je met al die koolhydraten meer vocht vasthoudt dacht ik.
Zeker als je creatine begint te gebruiken tijdens 't bulken, word je huge :D

Als ik dan een low-carb dieet erachtergooide , waren ongeveer 2 à 3 kilo 'spieren' (lees als: vocht) weer verdwenen in een week tijd ...

PS: meet je vet% en hou de spiegel in de gaten. Dan weet je of het al dan niet vet is.
 
Altijd s'ochtends wegen
Tijdens de bulk zwel ik ook op.
Dat komt doordat je met al die koolhydraten meer vocht vasthoudt dacht ik.
Zeker als je creatine begint te gebruiken tijdens 't bulken, word je huge :D

Als ik dan een low-carb dieet erachtergooide , waren ongeveer 2 à 3 kilo 'spieren' (lees als: vocht) weer verdwenen in een week tijd ...

PS: meet je vet% en hou de spiegel in de gaten. Dan weet je of het al dan niet vet is.

vetpercentage 12 procent, maar ik denk niet dat ik echt "dik " ga worden door te bulken, ik kom als ik alleen nog maar frieten eet zelfs niet bij :)
 
ik denk dat het vocht is, en iedereen kan alleen frieten eten en niet aankomen --''
 
Ik schoot de eerste 2 weken ook zoveel vooruit.
Hoop vocht door m'n 'nieuwe' eet en drink gewoontes.
 
Sommige mensen denken te kunnen zien als ze een halve kilo zijn aangekomen of afgevallen. Anderen zien het verschil met 5 kilo nog niet. Smeer je maar eens in met een paar kilo boter... zal tegenvallen hoe dun het laagje is en hoe goed je oog moet zijn om het te kunnen zien.

Ik denk ook niet dat je op die manier verschil ziet, lijkt mij dat je het verschil ziet doordat de spieren meer of minder zichtbaar worden. En een paar kilo scheelt soms al veel voor de zichtbaarheid van de spieren.
Of bedoelde je het niet zo?
 
Ik denk ook niet dat je op die manier verschil ziet, lijkt mij dat je het verschil ziet doordat de spieren meer of minder zichtbaar worden. En een paar kilo scheelt soms al veel voor de zichtbaarheid van de spieren.
Of bedoelde je het niet zo?

Als het 2 kilo spier zou zijn en 2 kilo vet, dan zie je wel iets meer spier, maar de definitie daarentegen wordt weer iets minder zodat je netto heel er goed moet kijken om iets te kunnen zien. Misschien dat mensen die je niet zo vaak zien het zelfs beter kunnen zien.
 
Als het 2 kilo spier zou zijn en 2 kilo vet, dan zie je wel iets meer spier, maar de definitie daarentegen wordt weer iets minder zodat je netto heel er goed moet kijken om iets te kunnen zien. Misschien dat mensen die je niet zo vaak zien het zelfs beter kunnen zien.

ach ja het was het fruit daar ben ik ondertussen al achter, maar ik heb toen ik begon al wat foto's genomen dus daar kan ik het wel mee vergelijken :)
 
Back
Naar boven