MuscleMeat

4 maaltijden ipv 6 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DeltaL

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 jan 2007
Berichten
10
Waardering
0
Hey ,
Heb een paar vragen :o , zijn miss stom voor jullie maar informatief voor mij :) dus begin aub niet te flamen :p

1)hoeveel eiwitten heb je nu nodig om massa bij te krijgen , de ene zegt je gewicht maal 2 de andere maal 3. Ik zie het bos niet meer door de bomen

2)Is het nodig om 6 maaltijden te eten (voor bulk)als je met 4 maaltijden ook aan je kcal/eiwitten geraakt? of hoe meer maaltijden hoe beter?

3)Is er een grens van kcal dat slecht voor je is want als ik me houd aan 6 maaltijden, dan kom ik soms aan 5000kcal :eek: , tenzij ik elke maaltijd wat minder eet maar ik zit er sneller aan dan ik dacht.
Moet wel serieus bijkomen maar toch? Heb dikwijls gelezen hier dat je 3600kcal ong moet eten om bij te komen dus 5000 lijkt me wat te veel.

4)vetten , hoeveel heb je er van nodig en waarom zijn ze nodig?


Enige hulp zou fijn zijn . Thx in advance
mvg
 
Aller eerst welkom
Wat zijn je stats?
En typ eens wat je eet op een dag..
 
Ben 1m77 , 65kg , 27j .
M'n schema kan ik moeilijk helemaal overtypen dus zal 1 dag beschrijven,

10u : shake , banaan , appel
12u : 4 sneetjes bruin brood met kip curry , 1/2l appelsiensap
14u : 1bord zelfgemaakte groentensoep met balletjes+ 4 sneetjes bruin brood
16u : trainen en druivensuiker + shake
18u : 200gr pasta + 300gr bolognese saus
20u : 4 sneetjes bruin brood met kip curry , 1/2l appelsiensap
22u : prinsessebonen in tomaat , 300-400gr puree met dikke klont boter en 200gr vlees , 1l melk

en 1L water per 1000kcal
 
Das niet veel.

Probeer bij elke maaltijd zo'n 30 gr eiwitten binnen te krijgen. Wanneer je dit eenmaal onder controle hebt kun je gaan verhogen.

Beter 6 maaltijden om zo de stofwisseling hoog te houden
 
Ik zou een steviger ontbijt nemen alvast.
Je bent een beginnend, dus moet je niet zo nauw tellen met grammetjes. Jouw regels zijn gewoon:
- kwantitatief en kwalitatief eten
- trainen
- rusten en naar je lichaam luisteren

Wat deze dingen inhoudt, valt op dit forum zeker te leren!
Veel succes
Bert

Ohja, lees vooral de stickies. Die zijn objectiever dan de gewone topics.
 
Weet er niet al te veel van, maar is dat niet wat veel wat je momenteel eet om 10 uur s'avonds?
 
Das niet veel.

Probeer bij elke maaltijd zo'n 30 gr eiwitten binnen te krijgen. Wanneer je dit eenmaal onder controle hebt kun je gaan verhogen.

Beter 6 maaltijden om zo de stofwisseling hoog te houden

Dat er geen verband is tussen maaltijd frequentie en metabolisme is al lang aangetoond in wetenschappelijk onderzoek. De beruchte 'spaarstand' is pas na dagen lang geen voeding krijgen iets om rekening mee te houden. Tom Venuto van BFFM heeft inmiddels ZELF ook enige afstand genomen van het feit dat je perse 6x per dag moet eten..

@ TS: 4 ipv 6 maaltijden is prima. Het gaat om het totale plaatje, daarbij moet je genoeg binnen krijgen in de juiste verhoudingen..

Goede vetten haal je uit vis, tonijn, noten, olijfolie, enz. enz.
 
Back
Naar boven