MuscleMeat

4 maanden bezig - amper progressie - slappe armpjes - tips? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je valt af door minder te eten dan je verbruikt. Koolhydraat arm maakt dus niets uit in dat geval.
En zoiezo niet na 20.00 eten, anders komen de kcal dubbel zo hard aan heb ik gelezen. 😀
 
En zoiezo niet na 20.00 eten, anders komen de kcal dubbel zo hard aan heb ik gelezen. 😀
En pindakaas op je buik smeren en inwikkelen. Het vet smelt weg. Dat heeft menigeen op t forum al gedaan en die hebben allemaal een 6-pack.
En ik kan dat weer niet... klote pinda allergie :mad:
 
Ik denk dat mijn situatie vooral ingewikkeld is omdat het mij, en meerderen hier volgens mij, nou niet helemaal duidelijk is of het nou beter is om:
- Op onderhoud te eten
- Onder onderhoud te eten
- Boven onderhoud te eten

Vanwege het skinny-fat fysiek. Daarnaast kan een squat toevoegen aan het schema en / of ruilen met een bicep-isolatie denk ik zeker geen kwaad, maar denk dat het toch vooral in het eten zit. Veel tegenstrijdige adviezen te vinden online, niet alleen hier. Vandaar dat ik heb ingezet op de 'de middenweg' en dus eten rond onderhoud. Ik heb van nature gewoon een dun lichaam met een dunne bottenstructuur (15.7 cm polsen...) en de bovenarmen van een 14-jarig meisje. Een paar jaar geleden was het advies heel simpel geweest, gewoon vreten als een malle en trainen als een malle, maar door de jaren heen is er helaas wel een aardig buikje bijgekomen. Die moet niet veel groter worden want ik kan veel overhemden al niet meer aan zonder dat de knoopjes in iemand's oog schieten.

Dus 'bulken' staat me ook een beetje tegen. Tenzij dat toch echt het slimste blijkt te zijn en ik als beginner toch vet kan verliezen door hard te trainen i.c.m. boven onderhoud eten.

Het andere wat me nog niet helemaal duidelijk is is is of ik qua trainen goed bezig ben. Ik zou eventueel mijn schema's nog 3x per week kunnen doen i.p.v. 2 met 2x een korte isolatiesessie.
 
In jouw geval zou ik:
1. Ook LB oefeningen toevoegen;
2. Eerst je VP rustig omlaagbrengen, bulken met een hoog VP is vooral vet bijkomen. Als je VP onder de 15 is, dan weet je iig wat je al echt heb, dan kan je gaan bulken & cutten waarbij je tussen de 15 en laag in de 10 heen en weer blijft gaan;
3. Als massa belangrijk voor je is, dan zou ik een gewoon hypertrofie schema volgen. Zolang je hoog in VP zit en niet te snel gaat heb je al een soort calorie overschot;
4. Ophouden met zoveel mogelijk AMRAP sets, volg gewoon een basis schema, liever een paar sets extra dan helemaal leeg trainen op iedere set;
5. Kcal en macro's op orde brengen.

Succes!
 
Wat ik ook merk is dat mijn dunne armpjes echt het probleem zijn. Bij elke oefening is dat de limiterende factor. Het is altijd de reden dat ik de Bench Press niet meer omhoog krijg of de Barbell moet neerleggen bij de rows. Die verdomde dunne armpjes. Vandaar ook dat ik die goed aan bod laat komen in dit schema.

Denk je dat echt?

Ok, er zitten curls in en tricep extensie bewegingen.
Daar is niets mis mee, maar vooral als extra toevoeging.

Aan de basis bouw je grotere én sterkere armen op met compound bewegingen.
Wat ik specifiek mis in je schema, zijn oefeningen als chins/pullups, dips, close grip bench press e.d.

Eentje die het vooral heel goed doet voor de armflexoren is ring pullups met een bredere greep.
Misschien dat dit niet mogelijk is in jouw situatie, maar het is zeker de moeite waard daar eens naar te kijken.
 
Denk je dat echt?

Ok, er zitten curls in en tricep extensie bewegingen.
Daar is niets mis mee, maar vooral als extra toevoeging.

Aan de basis bouw je grotere én sterkere armen op met compound bewegingen.
Wat ik specifiek mis in je schema, zijn oefeningen als chins/pullups, dips, close grip bench press e.d.

Eentje die het vooral heel goed doet voor de armflexoren is ring pullups met een bredere greep.
Misschien dat dit niet mogelijk is in jouw situatie, maar het is zeker de moeite waard daar eens naar te kijken.

Dank voor je reactie.

Chins/pullups zitten er niet in omdat ik daar a) geen mogelijkheid voor heb hier thuis om die uit te voeren en b) ik mezelf absoluut niet omhoog getrokken krijg. Nog niet misschien.
In de Gym verving ik de pullups voor Lat Pulldowns maar ook daar heb ik thuis helaas geen mogelijkheid voor.

Close grip benchpress is wellicht wel een goede vervanger van tricep isolatie. Thanks!
 
In jouw geval zou ik:
1. Ook LB oefeningen toevoegen;
2. Eerst je VP rustig omlaagbrengen, bulken met een hoog VP is vooral vet bijkomen. Als je VP onder de 15 is, dan weet je iig wat je al echt heb, dan kan je gaan bulken & cutten waarbij je tussen de 15 en laag in de 10 heen en weer blijft gaan;
3. Als massa belangrijk voor je is, dan zou ik een gewoon hypertrofie schema volgen. Zolang je hoog in VP zit en niet te snel gaat heb je al een soort calorie overschot;
4. Ophouden met zoveel mogelijk AMRAP sets, volg gewoon een basis schema, liever een paar sets extra dan helemaal leeg trainen op iedere set;
5. Kcal en macro's op orde brengen.

Succes!

Dankjewel.

Je zegt 'een hypertrofie schema' volgen. Welke bijvoorbeeld? Bedoel je dan dat de oefeningen meer reps krijgen op lagere gewichten?

En wat bedoel je precies met de vetgedrukte zin? Die snap ik niet helemaal. Thanks!
 
Dankjewel.

Je zegt 'een hypertrofie schema' volgen. Welke bijvoorbeeld? Bedoel je dan dat de oefeningen meer reps krijgen op lagere gewichten?
Wat ik vooral bedoel is een bewezen schema gebruiken wat bij jou als beginner en beschikbare tijd past. Je zou aan het schema van A user B op deze site kunnen denken, dit staat ergens in de stickies. Je hoeft ook niet al je oefeningen (altijd) in dezelfde reprange te doen.

En wat bedoel je precies met de vetgedrukte zin? Die snap ik niet helemaal. Thanks!

Als ik het goed begrepen heb, kan je met de nodige vetreserves aan het begin best wat spieren bouwen zonder met voeding in een kcal overschot te zitten. De extra energie draag je al bij je. Wel heb je voldoende eiwitten, vetten en trainingsprikkels nodig en een niet te groot kcal tekort.
 
Wat ik vooral bedoel is een bewezen schema gebruiken wat bij jou als beginner en beschikbare tijd past. Je zou aan het schema van A user B op deze site kunnen denken, dit staat ergens in de stickies. Je hoeft ook niet al je oefeningen (altijd) in dezelfde reprange te doen.



Als ik het goed begrepen heb, kan je met de nodige vetreserves aan het begin best wat spieren bouwen zonder met voeding in een kcal overschot te zitten. De extra energie draag je al bij je. Wel heb je voldoende eiwitten, vetten en trainingsprikkels nodig en een niet te groot kcal tekort.

Oke dankje.

Dan denk ik dat ik qua eten betreft dus al best goed zit, aangezien ik niet ben aangekomen en dus ongeveer op onderhoud eet.

Het gebrek aan progressie zit hem dan dus waarschijnlijk in het schema. Daarnaast heb ik vast en zeker ook niet bepaald de optimale 'bouw' hiervoor, met mijn lange dunne armen en benen en huidig skinnyfat fysiek, maar we moeten het er mee doen. Ik ga eens kijken naar een ander schema. Thanks.
 
  • Haha
Waarderingen: ak
Oke dankje.

Dan denk ik dat ik qua eten betreft dus al best goed zit, aangezien ik niet ben aangekomen en dus ongeveer op onderhoud eet.

Het gebrek aan progressie zit hem dan dus waarschijnlijk in het schema. Daarnaast heb ik vast en zeker ook niet bepaald de optimale 'bouw' hiervoor, met mijn lange dunne armen en benen en huidig skinnyfat fysiek, maar we moeten het er mee doen. Ik ga eens kijken naar een ander schema. Thanks.
Drop dat vet nou eerst ff tot je onder de 15 zit.
 
Tot volgend jaar, weer geen gains.

Jou voeding is het probleem, denk je nou echt dat het wat uitmaakt hoe je traint indien je niet eens weet hoeveel kcal je eet of nodig hebt.

Of je nu 5 sets benchen doet of 3 sets, maakt weinig uit voor jou. Of je nu 500 kcal onder je onderhoud eet of boven je onderhoud, maakt heel veel uit.
 
Tot volgend jaar, weer geen gains.

Jou voeding is het probleem, denk je nou echt dat het wat uitmaakt hoe je traint indien je niet eens weet hoeveel kcal je eet of nodig hebt.

Of je nu 5 sets benchen doet of 3 sets, maakt weinig uit voor jou. Of je nu 500 kcal onder je onderhoud eet of boven je onderhoud, maakt heel veel uit.

Ik hoor wederom tegenstrijdige berichten, maar dan is het wellicht het verstandigst om eerst te cutten tot een BF % van rond de 15% en daarna flink boven onderhoud te gaan eten. Eens?
En hoe train ik dan in de tussentijd, dus tijdens het cutten tot 15%? Hetzelfde?
 
Dank voor je reactie.

Chins/pullups zitten er niet in omdat ik daar a) geen mogelijkheid voor heb hier thuis om die uit te voeren en b) ik mezelf absoluut niet omhoog getrokken krijg. Nog niet misschien.
In de Gym verving ik de pullups voor Lat Pulldowns maar ook daar heb ik thuis helaas geen mogelijkheid voor.

Close grip benchpress is wellicht wel een goede vervanger van tricep isolatie. Thanks!
Je kan inverse rows doen tot je chin ups en pull ups kan. Dit kan met een barbell, suspension trainer of onder een tafel.
 
Dus 'bulken' staat me ook een beetje tegen. Tenzij dat toch echt het slimste blijkt te zijn en ik als beginner toch vet kan verliezen door hard te trainen i.c.m. boven onderhoud eten.
Nee dat is onmogelijk maar je kunt als beginner wel wat spiermassa winnen en sterker worden terwijl je afvalt. Die keuze lijkt mij dan gezien de rest van je post ook makkelijk gemaakt.

De meesten zullen uiteindelijk toch blijven afwisselen tussen een paar kg er af cutten en weer wat groeien. Cutten kan veel sneller dan aankomen, geeft makkelijk dubbel zo lang de ruimte om weer aan te komen als je dat niet onnodig overdrijft.
 
Dank voor je reactie.

Chins/pullups zitten er niet in omdat ik daar a) geen mogelijkheid voor heb hier thuis om die uit te voeren en b)

Ik zou zelf hier wat in investeren, er zijn hele mooie producten op de markt.
Hardcore voor een schappelijke prijs, bijvoorbeeld:



En nee, ik heb geen aandelen bij ATX en ben ook geen sponsor voor Fitness Seller ;)


ik mezelf absoluut niet omhoog getrokken krijg. Nog niet misschien.

Kijk, daar ligt precies jouw (en ook mijn) punt.

Ik weeg tussen de 125-130 kg en kan mezelf ook nog steeds 5-8 keer optrekken.
(kost veel moeite, dat we,l maar laat ook heel veel kracht zien)

Er zijn verschillende manieren om pullups toch te ontwikkelen, zonder dat je meteen de volledige beweging kan maken.

Close grip benchpress is wellicht wel een goede vervanger van tricep isolatie. Thanks!

Ik zou mijn energie inzetten op CGBP en Dips, vooral ook die laatste is een hele goede borst, schouder en triceps bouwer.

Ik heb genoeg mensen gezien (o.a. mijn eigen zoon) die al een indrukwekkend massief en sterk bovenlichaam hebben ontwikkeld met "slechts" pullups variaties en dips. (En je wordt er ook loei en loei sterk van als je weighted dips doet)
Overigens, dips wel rustig opbouwen en kijken hoe diep je kan gaan zonder blessures.
 
Laatst bewerkt:
--
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je log door gelezen. Je zegt aan intermittent fasting te doen maar ontbijt en eet tot 20:30 in de avond. Er zijn verschillende IM protocollen, maar het is me niet duidelijk hoe je dit toepast en wat je doel is?

Hi, thanks voor het lezen.

Ik eet mijn laatste maaltijd zo rond 20:30 of soms nog een handje pinda's o.id. rond 22:00. Dan stel ik mijn ontbijt meestal uit tot zo 11:00 of 11:30. Dus écht intermittend fasting mag het misschien niet heten, maar zo eet ik in ieder geval niet meer tot heel laat en sla ik ook het 'normale' ontbijt over.

Ik doe dit voornamelijk omdat ik hoop dat het kan helpen met vetverlies. Daarnaast ook wat minder schommelingen in de bloedsuikerspiegel.
 
Hi, thanks voor het lezen.

Ik eet mijn laatste maaltijd zo rond 20:30 of soms nog een handje pinda's o.id. rond 22:00. Dan stel ik mijn ontbijt meestal uit tot zo 11:00 of 11:30. Dus écht intermittend fasting mag het misschien niet heten, maar zo eet ik in ieder geval niet meer tot heel laat en sla ik ook het 'normale' ontbijt over.

Ik doe dit voornamelijk omdat ik hoop dat het kan helpen met vetverlies. Daarnaast ook wat minder schommelingen in de bloedsuikerspiegel.

Eet je graag laat op de avond dan? Als dat zo is dan kun je soms ervoor kiezen om de carbs die je overdag eet verder naar de avond te verplaatsen.

Heb je last van honger na het eten? Als dat zo is dan zou ik misschien wat van die noten/crackers/shake inwisselen voor voor wat volume voedsel zoals groenten/brood en andere carbs - zelfde kcal maar een vollere maag en dus minder honger. Belang van carbs(energie) word vaak onderbelicht, terwijl je in een cut daar best veel aan kunt hebben. Ik zie met die handjes noten/shakes bijv. al mogelijk een overschot wat je mogelijk kunt besteden aan die energie en maagvulling.

Wanneer heb je last van die schommelingen dan?
 
Back
Naar boven