• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

Fitness Seller

4 maanden gecrasht, wat nu?!

Bezoekers in dit topic

Knap resultaat! Niets dan lof!
Thank you thank you 🙏
Waarom 10-12% als doel? Is dat omdat je blokjes wil zien, of zit er een andere gedachte achter?
Je kan aan je buik wel zien dat je echt veel gewicht kwijt bent geraakt. Je huid is zijn elasticiteit kwijt. Dat komt vanzelf wel weer terug, duurt alleen wat langer. Zou zonde zijn als je daar op zou blind staren
Klopt, ik wil eindelijk eens blokjes zien en (nagenoeg) geen vet, vooral die lovehandles moeten helemaal weg haha.

Ik hoop dat dat beetje buikvet onderin niet uiteindelijk zal gaan hangen maar only time will tell, enige wat ik kan doen is het afvallen zo langzaam mogelijk doen en hard gaan in de gym.
Fijn om te lezen! En klinkt als een goed plan :)

Ik neem aan dat dit ook op zo weinig kcal was? :)
Inmiddels zo vaak ge-jojo’t dat ik het niet eens meer helemaal goed herinner; in 2015 was ik een tijdje aan het trainen op ~1800? kcal als ik het mij goed herinner ? Daarna in 2016 ging ik vegan en was ik overtuigd van de high carb/low fat lifestyle haha dus nam op een gegeven moment zeker ~4000 kcal maar deed daarbij ziek veel cardio (uren fietsen), er is helaas nooit echt sprake geweest van stabiliteit en balans in mijn fitness ambities, ik hoop dat nu wel eindelijk te veranderen.
Ja precies. Vocht is geen vet, maar kan wel een vertekend beeld geven. Maar als je jezelf dagelijks weegt dan is het ook makkelijker om een patroon te ontdekken.
👍🏽duidelijk

Laatst bewerkt:
Goed bezig kerel!
Zoals Mentat reeds aanhaalde kan je de UB/LB vanuit de stickies proberen, die is niet veel anders dan jouw schema maar wel wat meer afwisseling. Anyway zou ik in jouw schema wel iets voor abs toevoegen bij lower.
Top, hoeveel ab oefeningen raden jullie aan toe te voegen in totaal ? 2/3 ?

Knap gedaan! Zo veel afvallen is moeilijk, afzien en vergt enorme wilskracht. Je bent in een perfect situatie om door te pakken!
🙏🔥💪🏽
Je bent beginner dus zodra je naar gewichten kijkt bouw je al spieren op. Ik zou zelf kiezen voor het leren omgaan met barbells. Dus techniek vsn squats, benchen, ohp en deadlifts keren met laag gewicht. Gewoon 3x pw full body en eventueel cardio op de andere dagen.
Begin met te laag gewicht, bouw gewicht langzaam op, zoek balans in het trainen van alle spiergroepen.
Zou je kunnen aangeven waarom 3x full body de voorkeur heeft over 2x per week U/L ? Also, raad je dan ook de full body beginner programma aan uit de sticky’s of iets anders ?

Thanks!💪🏽

1. Ik zal hier rekening mee proberen te houden maar denk dat mijn postuur normaliter een holle rug heeft, like ook als ik gewoon sta zonder schouders naar achter en borst vooruit dan zie je nog steeds een beetje dezelfde holle rug, maar zal eens wat verschillende foto’s maken om evt verschillen te zien.
Je houding is je houding en is beperkt te beïnvloeden, maar door deze manier van staan lijk je dikker: je bent misschien al verder dan op de foto's lijkt.
2. Yup ik bedoelde ook zeg maar trimmen/scheren of van dat veet smeer spul haha.
3. Ik zal de sticky nog even checken, mochten jullie ervan overtuigd zijn dat die beter is dan wat ik zelf heb samengesteld dan stap ik over👍🏽
Natuurlijk is die uit de stickies beter, maar als dit de training is die je wel doet of leuker vindt, is dat ook iets waard.
4. Toevallig had ik in de eerste week van legs trainen, toen ik merkte dat squatten zo moeilijk ging, daarna dus goblet squats gedaan wat een stuk beter ging alleen zag ik vervolgens (als ik het mij goed herinner) wat videos/las ik het eea over dat de goblet squat niet zo’n hele goede oefening was voor hypertrophy? Daarna dus weer terug gegaan naar gewone squats. Zijn goblets dus wel prima voor gains ?
Mijn suggestie voor de Goblet Squat was vooral als middel om aan de beweging en je mobiliteit te werken, niet omdat het de ultieme squat-variant of been-oefening is voor hypertrophy.

Top, hoeveel ab oefeningen raden jullie aan toe te voegen in totaal ? 2/3 ?
Ik vind het zelf fijn om aan het einde van de lower mijn abs eens goed te voelen. Ik zou het houden op 1 oefening en 3 setjes, anders gaat je training ook lang gaan duren. Abs pak je ook wel als je squat en dergelijk.

Je houding is je houding en is beperkt te beïnvloeden, maar door deze manier van staan lijk je dikker: je bent misschien al verder dan op de foto's lijkt.

Natuurlijk is die uit de stickies beter, maar als dit de training is die je wel doet of leuker vindt, is dat ook iets waard.
Dat is dan ook weer zo, anderzijds wil ik wel liever het meest effectieve schema uitvoeren. Ik zal 3x full body en 4x U/L even naast elkaar zetten en de knoop doorhakken👍
Mijn suggestie voor de Goblet Squat was vooral als middel om aan de beweging en je mobiliteit te werken, niet omdat het de ultieme squat-variant of been-oefening is voor hypertrophy.
Begrepen👍👍

Je bent beginner dus zodra je naar gewichten kijkt bouw je al spieren op. Ik zou zelf kiezen voor het leren omgaan met barbells. Dus techniek vsn squats, benchen, ohp en deadlifts keren met laag gewicht. Gewoon 3x pw full body en eventueel cardio op de andere dagen.
Ik heb besloten geen regular deadlifts te doen, simpelweg niet goed voor mijn rug. Deed het een aantal jaren geleden ook en zelfs met relatief licht gewicht had ik er last van, barbell rows waren niet zo erg maar als ik die ook kan vermijden zou dat wel tof zijn. Ik kan het wel nog even een poging geven en aanvoelen....

Laatst bewerkt:
Ik heb besloten geen regular deadlifts te doen, simpelweg niet goed voor mijn rug. Deed het een aantal jaren geleden ook en zelfs met relatief licht gewicht had ik er last van, barbell rows waren niet zo erg maar als ik die ook kan vermijden zou dat wel tof zijn. Ik kan het wel nog even een poging geven en aanvoelen....
Waarom zou je (lichte) deadlifts vermijden? Meeste mensen hebben er baat bij. Het enige is: netjes tillen en niet te zwaar gaan.

🙏🔥💪🏽

Zou je kunnen aangeven waarom 3x full body de voorkeur heeft over 2x per week U/L ? Also, raad je dan ook de full body beginner programma aan uit de sticky’s of iets anders ?

Uiteindelijk maakt het niet eens zo veel uit wat je doet, als je maar gaat trainen. En ga ook echt 3x per week. Doe elke training je best. Doe aan progressieve overload. Eet gezond. En rust voldoende.

Dan is de manier van trainen uiteindelijk ook wel van belang, maar ik zou lekker simpel beginnen. Dus daarom zeg ik: full body. Maar nogmaals: elk fatsoenlijk schema of methode is oké.

Uiteindelijk maakt het niet eens zo veel uit wat je doet, als je maar gaat trainen. En ga ook echt 3x per week. Doe elke training je best. Doe aan progressieve overload. Eet gezond. En rust voldoende.
Top, bedankt hiervoor. Bedoeling is inderdaad om gewoon consistent naar de gym te blijven gaan, eindelijk een lange termijn fitness lifestyle op te bouwen (gaat al 2/3 weken nu goed haha 😉). Zo nu en dan wel wat angst in mijn achterhoofd, gedachtes dat ik me doelen niet ga kunnen behalen (lean worden, low bf%, gains maken, etc.) ondanks consistent hard work, zo van ''wat als ik me alles geef en het nog steeds niet voldoende is''.

Eten gaat vooralsnog ook goed, eiwitten lekker hoog. Voldoende rust is soms wel een issue i.v.m. werk, etc. dus ben benieuwd in hoeverre dit mijn progressie zal hinderen, er zijn wel eens dagen dat ik maar 5 uurtjes heb geslapen, sommige dagen weer 7/8 (vooral weekend probeer ik hier wel echt gebruik van te maken). Zijn wel een aantal zaken die zeker nog getweaked kunnen worden om het e.e.a. makkelijker te maken, bijv. mealprep enzo doe ik momenteel 's avonds terwijl ik dat beter in het weekend kan doen voor de komende week waardoor ik weer wat eerder naar bed kan. Maar we zijn net van start gegaan dus het komt wel goed, er is nog zeker weten ruimte voor verbetering👍
Dan is de manier van trainen uiteindelijk ook wel van belang, maar ik zou lekker simpel beginnen. Dus daarom zeg ik: full body. Maar nogmaals: elk fatsoenlijk schema of methode is oké.
Duidelijk taal; ik ga dan toch de 4x p/ week U/L split aanhouden💪

Also, als jullie mijn huidige bf% moesten gokken ? 👀 absoluut tussen 25-30 of maybe toch onder de 25 ?

Top, bedankt hiervoor. Bedoeling is inderdaad om gewoon consistent naar de gym te blijven gaan, eindelijk een lange termijn fitness lifestyle op te bouwen (gaat al 2/3 weken nu goed haha 😉). Zo nu en dan wel wat angst in mijn achterhoofd, gedachtes dat ik me doelen niet ga kunnen behalen (lean worden, low bf%, gains maken, etc.) ondanks consistent hard work, zo van ''wat als ik me alles geef en het nog steeds niet voldoende is''.

Eten gaat vooralsnog ook goed, eiwitten lekker hoog. Voldoende rust is soms wel een issue i.v.m. werk, etc. dus ben benieuwd in hoeverre dit mijn progressie zal hinderen, er zijn wel eens dagen dat ik maar 5 uurtjes heb geslapen, sommige dagen weer 7/8 (vooral weekend probeer ik hier wel echt gebruik van te maken). Zijn wel een aantal zaken die zeker nog getweaked kunnen worden om het e.e.a. makkelijker te maken, bijv. mealprep enzo doe ik momenteel 's avonds terwijl ik dat beter in het weekend kan doen voor de komende week waardoor ik weer wat eerder naar bed kan. Maar we zijn net van start gegaan dus het komt wel goed, er is nog zeker weten ruimte voor verbetering👍

Duidelijk taal; ik ga dan toch de 4x p/ week U/L split aanhouden💪
Klinkt prima. En angst… het is uiteindelijk een lange weg, een marathon en geen sprint. Dus consistentie is het belangrijkste.

Zolang je wilt afvallen zou ik zeker proberen cardio te blijven doen, fietsen, wandelen…alles wat extra kcals verbrandt geeft je ruimte om toch wat te blijven eten en dat ook voor je training te doen zodat je energie hebt om die goed uit te voeren.

Gok zo tussen de 8-10 herhalingen, is max 5 reps per set misschien beter voor Deads ?
Je zou de bb row en RDL kunnen gebruiken om met licht gewicht en sets van 10 te oefenen om je rug te controleren.

Film jezelf, kijk dit terug en/of laat iemand in de sportschool die er een beetje kijk op heeft meekijken.

Hanteer dezelfde regel als met de squat: "Never load bad movement".

Klinkt prima. En angst… het is uiteindelijk een lange weg, een marathon en geen sprint. Dus consistentie is het belangrijkste..
🙏
Zolang je wilt afvallen zou ik zeker proberen cardio te blijven doen, fietsen, wandelen…alles wat extra kcals verbrandt geeft je ruimte om toch wat te blijven eten en dat ook voor je training te doen zodat je energie hebt om die goed uit te voeren.
Yess qua cardio doe ik nu eigenlijk alleen nog maar wandelen/stevig lopen en wil dat voorlopig zo houden, ging jaren lang altijd extreem ermee om door uren te fietsen om af te willen vallen maar wil de focus nu vooral op KT zetten met daarnaast veel lopen.

Je zou de bb row en RDL kunnen gebruiken om met licht gewicht en sets van 10 te oefenen om je rug te controleren.
RDL's had ik idd al in me Legs programma👍als ik barbell row's ga doen kan ik dan lat pulldown's/cable row's eruit halen ? Dan wordt het namelijk voor de rug portie alleen; Deadlifts, pull ups en barbell rows.
Film jezelf, kijk dit terug en/of laat iemand in de sportschool die er een beetje kijk op heeft meekijken.

Hanteer dezelfde regel als met de squat: "Never load bad movement".
Zal ik doen👍bedankt

Back
Naar boven