XXL Nutrition

4 maanden in cut, help (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pamo

Novice
Lid geworden
19 feb 2017
Berichten
5
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
76kg
Vetpercentage
10%
Hoi allemaal, alvast bedankt voor de moeite om dit even door te nemen.

Mijn Naam is Pamo, momenteel eet ik 2240 Kcal een dag, waarbij ik 30 minuten fiets > 308 kcal eraf = 1932 kcal.
Ik ben op dit moment al 4 maanden bezig, begonnen op 2500 kcal ook met die 30 min fietsen erbij.
Het afvallen gaat niet snel, geen probleem.. Maar ben nu al 4 maanden bezig om van 14,8 naar 10% BF te komen.
Dit is erg weinig, aangezien ik al veel ervaring heb en mijn schema's online laat maken.. Probleem bij mij is alleen dat ik dit (Vermoedelijk) bij de verkeerde gasten laat maken.
Beschik momenteel zelf over de kennis mijn schema's te maken, en denk dan ook dat ik met veel meer kcal mijn cut had moeten beginnen, en minder eraf halen.

Stats; gewicht 76 KG
lengte 181 CM
BF% 10

Ik ben gewoon erg aan het twijfelen of het allemaal wel goed gaat, wat moet ik doen?

Gr Pamo
 
Persoonlijk ben ik geen groot voorstander van online coaching. De service laat soms te wensen over. Heb hier ook ervaring mee. Wie stelt je schema s op? Beter is het om een Personal coach te zoeken. Is een investering maar je leert hier veel meer uit. Je kan je voedingsschema hier ook eens posten. Er zitten op dit forum genoeg deskundigen. Wat is trouwens je doel? Met een VP van 10 % ben je toch op de goede weg, lijkt me!
 
  • Like
Waarderingen: pamo
Voedingsschema maken is echt het laatste waar ik een coach voor zou vragen. Je kunt dit in een kwartier zelf leren. Dat scheelt een pak geld, en je kunt veel beter inspelen op wat je gewicht doet. De stickies in de voedingssectie leggen het allemaal prima uit, ik zou daar eens gaan rondlezen.
 
  • Like
Waarderingen: pamo
Super tof dat jullie reageren! Bedankt voor dat, ik zag inderdaad zelf in dat het een geld waste was, ben er daarom ook mee gestopt. Mijn doel is om die 7% Bf te behalen. Ik heb veel research gedaan en inderdaad, er is veel info te vinden! Probleem bij mij is alleen dat ik al 4 maanden in mijn cut zit, die iemand anders heeft berekend voor mij.. Zou ik er goed aan doen om er BAM 200 extra kcal af te halen? Iets heel belangrijks wat er bij komen kijken is.. ik heb een dieet break gehad, dit was toepasselijk omdat ik al 4 maanden in mijn cut zit, hierna ben ik eigenlijk gaan klote. Deze break was 1 week lang op onderhoud +5%. Moet ik verder gaan waar ik toen gebleven was of weer wat hoger in de kcal opzoek naar het punt waar ik gewicht 0,5 kg ongeveer per week verlies? Even voor de duidelijkheid dus, 4 maanden in de cut , dieet break gehad, opzoek naar het punt dat ik nu weer kan afvallen moet ik verder gaan waar ik gebleven was of kan ik door deze break meer eten en weer proberen af te vallen? En dan daarnaast ik zit al 4 maanden in die cut, is dat niet heel lang voor zo weinig resultaat? Ik heb dt bericht verzonden vanaf mijn telefoon. Wil jullie zo snel mogelijk te woord staan. Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen omschrijven en mijn vraag duidelijk is Oja ik voer alles zelf in mbt myfitnesspall 1,8 KG eiwit per lichaams gewicht genoeg vetten en probeer mijn carbs lekker hoog te zetten. greetz Pamo
 
PS voor de dieet break zat ik op 2141 kcal met 30 min fietsen.
 
Doe je aan gewicht training of alleen fietsen? Als je een laag vetpercentage wilt bereiken dan is het ook verstandig om een goeie trainingsschema op te stellen zodat je zoveel mogelijk spiermassa kan behouden terwijl je aan het cutten bent. Dat zal je toch helpen om af te vallen als je spiermassa over hebt (spiermassa = stofwisseling = calorieën afbrandt = afvallen). Hoe minder spiermassa heb je, hoe moeilijk wordt het om af te kunnen blijven vallen)
 
  • Like
Waarderingen: pamo
Ik vind dat je inderdaad wel wat laag zit om je spiermassa te behouden.
Online coaching is niet slecht, als je de juiste vast hebt. Stuur je foto's door elke week of niet? Anders kan de coach onmogelijk zien "hoe" je afvalt, of je niet teveel vocht vasthoudt, etc.

Bereken zelf even je onderhoud en ga hier 15-20% onder gaan eten en kijken of je afvalt. Als je 10 dagen niets afvalt, ff 150kcal minderen.

Tot vele anderen, houd ik graag de koolhydraten "relatief hoog", rond de 40%. Je kan je workouts intenser doen en dus meer verbranden en beter spierbehoud.

Welk trainingsschema volg je nu?
 
  • Like
Waarderingen: pamo
Doe je aan gewicht training of alleen fietsen? Als je een laag vetpercentage wilt bereiken dan is het ook verstandig om een goeie trainingsschema op te stellen zodat je zoveel mogelijk spiermassa kan behouden terwijl je aan het cutten bent. Dat zal je toch helpen om af te vallen als je spiermassa over hebt (spiermassa = stofwisseling = calorieën afbrandt = afvallen). Hoe minder spiermassa heb je, hoe moeilijk wordt het om af te kunnen blijven vallen)

Ik eet momenteel 2240 kcal, voorheen zat ik op 2140, toen een dieet break gehad. Ik doe aan krachttraining 5 days a week. Ik ben opzoek naar het punt waar ik weer vet kan verliezen, omdat mijn lichaam dit gewend was op 2140 + krachttraining en fietsen 30 min denk ik idd dat ik daar ietsjes onder moet gaan zitten. Ben nu al 3 weken bezig met afstappelen vanaf 2500 kcal om te kunnen zien wanneer ik nou afval, ben het punt nog niet tegen gekomen, dus zou t slim zijn als ik verder ga op 2100 kcal?
 
Ik eet momenteel 2240 kcal, voorheen zat ik op 2140, toen een dieet break gehad. Ik doe aan krachttraining 5 days a week. Ik ben opzoek naar het punt waar ik weer vet kan verliezen, omdat mijn lichaam dit gewend was op 2140 + krachttraining en fietsen 30 min denk ik idd dat ik daar ietsjes onder moet gaan zitten. Ben nu al 3 weken bezig met afstappelen vanaf 2500 kcal om te kunnen zien wanneer ik nou afval, ben het punt nog niet tegen gekomen, dus zou t slim zijn als ik verder ga op 2100 kcal?
Reverse dieting voor even. Je metabolisme weer even verhogen zodat je niet steeds op te lage kcal moet blijven, of kiezen voor carb cycling. Geeft je ook enkele hogere dagen. Deze gaan niet meteen het metabolisme boosten zoals velem beweren, maar is mentaal wel even een verademing
 
  • Like
Waarderingen: pamo
Reverse dieting voor even. Je metabolisme weer even verhogen zodat je niet steeds op te lage kcal moet blijven, of kiezen voor carb cycling. Geeft je ook enkele hogere dagen. Deze gaan niet meteen het metabolisme boosten zoals velem beweren, maar is mentaal wel even een verademing

Misschien ben ik erg eigenwijs, en heb jou opties ook zeker overwogen, maar ik denk dat ik even 2 weekjes ga kijken op 2100 kcal + 30 min cardio en KT. Dom? Misschien, toch ga ik het proberen, kijken wat er gebeurt. Ik hou je op de hoogte!

Bedankt voor alle serieuze comments guys, super gaaf :)
 
  • Like
Waarderingen: p2I
Misschien ben ik erg eigenwijs, en heb jou opties ook zeker overwogen, maar ik denk dat ik even 2 weekjes ga kijken op 2100 kcal + 30 min cardio en KT. Dom? Misschien, toch ga ik het proberen, kijken wat er gebeurt. Ik hou je op de hoogte!

Bedankt voor alle serieuze comments guys, super gaaf :)
Succes en hopelijk kan je weer verder. Houdt ons zeker op de hoogte!
Anders je cardio af en toe vervangen door HIIT kan ook helpen.
 
  • Like
Waarderingen: pamo
Reverse dieting voor even. Je metabolisme weer even verhogen zodat je niet steeds op te lage kcal moet blijven, of kiezen voor carb cycling. Geeft je ook enkele hogere dagen. Deze gaan niet meteen het metabolisme boosten zoals velem beweren, maar is mentaal wel even een verademing

Sorry man maar dat metabolisme verhaal is echt bro science, het scheelt misschien 100 kcal tenzij je jezelf zo uitgehongerd dat je niks meer kunt (en dus je NEAT flink omlaag gaat), en daar zit TS nog lang niet als hij 4 maanden over 5% bf doet.

TS: je moet mikken op 0.5 kilo per week afvallen. Als je dit nog niet haalt (wat waarschijnlijk zo is gezien hoe langzaam je vp daalt) gewoon 200 kcal eraf en het weer twee weken aankijken. Als je goed traint ga je minimaal spiermassa inleveren. Post voor de zekerheid je trainingsschema eens in de bijbehorende sectie, dan kan die.ook gelijk bekeken worden, misschien is daar nog iets te halen.

Voor wat meer inzicht in de feiten en fabels van voeding en metabolisme wijs ik je graag door naar het twee topic gelinkt in mijn signatuur (de tekst onder deze post). Het is een flink topic maar dik de moeite waard om te lezen.
 
  • Like
Waarderingen: pamo
Zelf merk ik dat ik toch blijf af vallen en soms beter als ik gedurende een periode toch weer opbouw naar mijn onderhoud en dan opnieuw zak.
Broscience of niet, bij mij lijkt het te werken.
 
Zelf merk ik dat ik toch blijf af vallen en soms beter als ik gedurende een periode toch weer opbouw naar mijn onderhoud en dan opnieuw zak.
Broscience of niet, bij mij lijkt het te werken.
Het kan psychologisch ook best zin hebben om even wat meer te eten (zie cheatdays). Ik persoonlijk ondervind er geen enkel nut van behalve dat mijn cut langer duurt.
 
Het kan psychologisch ook best zin hebben om even wat meer te eten (zie cheatdays). Ik persoonlijk ondervind er geen enkel nut van behalve dat mijn cut langer duurt.

Dit dus.
 
Back
Naar boven