AndroidHealthClinic

4 weken bulk, 2 weken cut

Bezoekers in dit topic

itsa me mario

Cool Novice
Lid geworden
1 feb 2013
Berichten
61
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
76kg
Dag iedereen !

Zoals in mijn titel staat wil ik zo droog mogenlijk bijkomen en omdat ik dit niet goed kan dacht ik eraan voor 4 weken te bulken en dan 2 weken cutten, hierna verander ik mijn trainingsshema en begint het weer opnieuw. Heeft iemand hier ervaring mee met iets gelijkaardigs? En redenen waarom dit goed of niet goed is? Alvast bedankt !
 
Persoonlijk zou ik het anders aanpakken.
Als naturel atleet wil je zo lang mogelijk in een calorisch overschot blijven zodat je spieren kan opbouwen.
Om dit te bereiken zul je dus meer moeten eten van je verbruikt (bulk).
Als je dit overschot vrij beperkt houd, zul je idealiter maximaal spier en minimaal vet massa aankomen. Uiteraard is het onvermijdelijk toch wat vet aan te zetten.
Wat je dan zou willen is dat je tijdens je calorisch overschot periode zo min mogelijk vet aanzet en daardoor dus langer in een overschot kan blijven (spiermassa opbouwen).

Op het moment dat het aandeel vetmassa dan toch te hoog begint op te lopen kun je een kleine cut inlassen.

4/2wk bulk/cut is naar mijn mening daarom teveel schakelend tussen calorisch surplus / tekort.
Een half jaar tot zelfs een jaar cleanbulk gevolgd door een korte cut periode zou, in mijn ogen, beter zijn.
 
idd een te korte periode van bulken om echt massa aan te komen naturel, en ervan uitgaand dat je in 2 weken cutten 1 BF verliest zou 4 weken ook geen goede verhoudig zijn, als jij 1% vet in 4 weken aankomt is je surplus sws te hoog. Ik zou dan eerder bijv 12 weken bulk/4 weken cut proberen.
 
Ok bedankt voor de reacties ! Ik ga het inderdaad iets verlengen maar 12 weken bulk 4 cut vind ik iets te lang, ik ga denk ik voor 6 weken bulk 2 cut. Hiermee hoop ik toch over een iets constantere lijn relatief droog te staan ( 11 is goed voor mij )
 
Ok bedankt voor de reacties ! Ik ga het inderdaad iets verlengen maar 12 weken bulk 4 cut vind ik iets te lang, ik ga denk ik voor 6 weken bulk 2 cut. Hiermee hoop ik toch over een iets constantere lijn relatief droog te staan ( 11 is goed voor mij )

2 weken cutten gaat je nergens brengen ben ik bang. als je uit een bulk komt, en je schakelt over op een cut verlies je de eerste 1/2 weken vooral vocht en geen tot minimaal vet. pas na die 2 weken begin je echt fat te burnen.
 
2 weken cutten gaat je nergens brengen ben ik bang. als je uit een bulk komt, en je schakelt over op een cut verlies je de eerste 1/2 weken vooral vocht en geen tot minimaal vet. pas na die 2 weken begin je echt fat te burnen.

Jup, nu in mijn cut en duurt toch echt ff een periode waardoor je jezelf moet heen slaan om al dat vet te verliezen met regelmatig een controle of je gee spiermassa verliest
 
Back
Naar boven