Fitness Seller

40% Marokkaanse jongeren ondemocratisch

Bezoekers in dit topic

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Uit een vertrouwelijk rapport dat het Instituut voor Migratie en Etnische Studies heeft opgesteld in opdracht van VVD-minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie blijkt dat veertig procent van de Marokkaanse jongeren weinig op heeft met de Westerse democratie. Ook vinden zij de islamitische leefnormen nauwelijks verenigbaar met de Europese. Hun negatieve houding jegens de Westerse normen en waarden komt vooral voort uit het feit dat veel Marokkaanse jongeren zich sterk identificeren met de eigen gemeenschap.

Volgens het rapport hebben jonge Marokkanen weinig vertrouwen in de politiek, vanwege de negatieve houding die er zou heersen ten opzichte van de islam. Des te meer vertrouwen heeft men in het geloof: veel Marokkanen zouden bereid zijn op de bres te springen voor de islam. Zes à zeven procent zou daarbij zelfs geweld niet schuwen.

Het onderzoek is gehouden onder zowel moslims die democratisch actief zijn als hun radicale geloofsgenoten. Dit om een beter beeld te verschaffen van de ideeën van moslims omtrent religie en democratie. Beide groepen zouden zich volgens het rapport achtergesteld voelen. Ook benoemt het rapport drie hoofdoorzaken waardoor jonge moslims radicaliseren: discriminatie, zingeving en het gebrek aan binding met ons land. Jongeren voelen zich onbegrepen door zowel hun ouders als door de samenleving.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/65576


Het bemoedigende is dan wel weer dat 60% wel open staat voor onze democratische grondbeginselen :D

Zou ze sieren dat ze zich niet inleven in de slachtofferrol maar wat doen aan die negatieve houding t.o.v. die groep. Als je de democratie niet aanhangt zal je alleen maar meer wrevel opwekken.
 
ze moeten het maar accepteren!
 
Het is een beetje een vicieuze cirkel he? Omdat wij het niet normaal vinden dat zij ons 'ongelovigen' niet respecteren, grijpen zij zich extra hard vast aan hun geloof, en komen ze nog verder van ons af te staan, enz.
 
Toch halen velen nieuwe familie naar datzelfde Westen, toch vangen ze maar al te graag uitkering en alle andere goede dingen van diezelfde democratie. Blijkbaar is die democratie voor die groep dan niet zo slecht zolang het hun goed uitkomt?

Wat dacht je eric, ik zal het alvast posten dan moet DBC het niet meer doen? :D
 
bullshit artikel van de volkskrant... zou gaan over een nieuwe onderzoek, maar zijn gegevens van 2 of 3 jaar geleden uit een niet gerelateerd onderzoek. Het is zeker komkommertijd dat kranten zomaar wat gaan publiceren zonder hun bronnen te dubbel-checken ?
 
Kan iemand mij uitleggen waarom dit een onzin onderzoek is, de argumenten die ik daarvoor tot nu toe gelezen heb zijn niet echt denderend :rolleyes:
 
Ach het vertelt niks nieuws eigenlijk...

Ze verachten de Westerse Beginselen maar vinden ons sociale beleid prachtig daarom komen al die familie's hierheen...
 
K*t iemand is me voor geweest. Had ik maar niet zo lang in IKEA moeten hangen.
 
Haha en maar janken die allochtonen. Feit is wel dat ze het hier dik voor elkaar hebben. Laat ze anders lekker oprotten als ze het hier niet bevalt. Scheelt ons een hoop geld.
 
Big_T zei:
Toch halen velen nieuwe familie naar datzelfde Westen, toch vangen ze maar al te graag uitkering en alle andere goede dingen van diezelfde democratie. Blijkbaar is die democratie voor die groep dan niet zo slecht zolang het hun goed uitkomt?

Wat dacht je eric, ik zal het alvast posten dan moet DBC het niet meer doen? :D
My thoughts exactly..... Zoals Zelda zegt, lijkt het me idd en vicieuze cirkel. Aan de andere kant, zijn velen ook maar wat blij, dat ze de vruchten kunnen plukken van het harde werk van onze voorvaderen.;)
 
Aanpassen of opkrassen
 
DBC01 zei:
K*t iemand is me voor geweest. Had ik maar niet zo lang in IKEA moeten hangen.

Ben je nou alweer bij de IKEA geweest? Profiteer je daar van de goedkope maaltijden?
 
Sinds wanneer hebben we hier een democratie? De koningin heeft alle touwtjes in handen!
 
Zelda zei:
Het is een beetje een vicieuze cirkel he? Omdat wij het niet normaal vinden dat zij ons 'ongelovigen' niet respecteren, grijpen zij zich extra hard vast aan hun geloof, en komen ze nog verder van ons af te staan, enz.
Zo dacht ik er ook over, je had het echt niet beter kunnen zeggen.
Ik denk dat ze al heel snel naar hun eigen houvast grijpen.

en boerenkool:
de koningin heeft bijna niks meer te zeggen, ze is er voor de "sier"
en ik begin ook wel te twijfelen aan de democratie. Soms worden er beslissingen genomen door de overheid waarvoor wij niet gestemd hebben. Ze geven een vertekend beeld.

Ook begin ik te twijfelen aan de werkelijke gedachten van de marokkaanse jeugd. Wat als je ze uit hun omgeving zou halen en het dan eens aan ze zou vragen? Misschien zegt ali het alleen omdat mohammed het ook zei? Misschien zet ali zich af tegen de maatschappij omdat hij zich zekerder voelt bij het groepje van mohammed?
 
Back
Naar boven