XXL Nutrition

. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beta-alanine was voor mij echt een hulpmiddel om de verzuringen tegen te gaan, dit ben ik pas sinds afgelopen jaar gaan gebruiken toen ik mijn kickboks trainingen wat langer wilde volhouden en vanwege herstel van corona. En het werkt! Het is alleen mega smerig.
Welkom!
Vind je het niet handiger om preworkout met of zonder caffeine te nemen? De smaak is (meestal) erg lekker.
In de meeste zit beta-alanine en andere supplementen dat je zou kunnen helpen.
 
Welkom!
Vind je het niet handiger om preworkout met of zonder caffeine te nemen? De smaak is (meestal) erg lekker.
In de meeste zit beta-alanine en andere supplementen dat je zou kunnen helpen.
Preworkout smaakt zeker (meestal) lekker! Dan ga ik meer mijn prestaties verhogen, hoog cafeïne gehalte of i.g.v. het redbull effect wat ik eigenlijk probeerde te ontwijken.. Ik heb beta alanine puur voor het tegengaan van verzuring. Maar interresant! ik wist niet in preworkout beta-alanine zat. Misschien toch maar een keer proberen.
 
Zonde van je geld een PWO mix. tabje cafeïne is stukken goedkoper. van beta-alanine krijg je vaak rare tinteling, dan weet je dat het 'werkt'. sommige mensen kunnen daar niet tegen en denken dat er iets niet goed is. L-Citruline en B A oa zijn sterk van smaak, dat is even wennen.
 
creatine neem ik, maar eigenlijk weet ik niet meer waarom. Ik merk geen verschil meer als voorheen. Dus ik zit erover na te denken om het gewoon niet meer te kopen. Voorheen raakte ik aardig opgeblazen en had ik veel vocht in mijn lichaam
Merk zelf wel wat verschil, met name dat ik net een repje of setje meer kan dan zonder. Geen waterdicht bewijs echter.
Veel vocht vasthouden kan er op wijzen dat je te weinig drinkt, zou iig niet aan de creatine kunnen liggen.
 
Merk zelf wel wat verschil, met name dat ik net een repje of setje meer kan dan zonder. Geen waterdicht bewijs echter.
Veel vocht vasthouden kan er op wijzen dat je te weinig drinkt, zou iig niet aan de creatine kunnen liggen.
Ik was juist van mening (internet xD) dat creatine juist vocht vasthoud. Misschien dat het lichaam gaat wennen aan de creatine inname dat ik daardoor niks meer er van merk? Hoelang en hoe vaak gebruik jij creatine?
 
Ik was juist van mening (internet xD) dat creatine juist vocht vasthoud. Misschien dat het lichaam gaat wennen aan de creatine inname dat ik daardoor niks meer er van merk? Hoelang en hoe vaak gebruik jij creatine?
Het klopt dat het water vasthoudt. Ik merk er zelf weinig van omdat het allang in systeem zit dus is 'normaal' misschien is dit bij jou ook het geval.
Algemene advies is 5g per dag.
 
Ik was juist van mening (internet xD) dat creatine juist vocht vasthoud. Misschien dat het lichaam gaat wennen aan de creatine inname dat ik daardoor niks meer er van merk? Hoelang en hoe vaak gebruik jij creatine?
Dat water vasthouden is vooral vocht in spiercellen. Als jij er opgeblazen door uitziet heb je het meer over onderhuids vocht. Dit gebeurt meestal als je te weinig vocht binnen krijgt en je lichaam het daarom vasthoud (daarom dus ook extra drinken bij crea gebruik). Zo heb ik het begrepen iig.
Creatine neem je dagelijks, hoeveel is afhankelijk van je gewicht. Met 4-5 gram zit je altijd wel goed, beetje te veel is niet erg
 
Open en eerlijk! Welkom :)

Is er een verband met Aziatische genen en snelle stofwisseling? Wat is je afkomst?
 
En nu ik een nieuwe woonplaats heb met daarbij een nieuwe gym zie ik dit als een frisse start waarbij ik de motivatie uit dit forum wil halen!
De meesten die het jaren zonder te stoppen kunnen, halen hun plezier uit het trainen zelf om verschillende redenen. Eigenlijk met alles zo, het process moet in de basis al leuk genoeg zijn, doelen en motivatie zijn maar tijdelijk.
En natuurlijk whey, heeft geen uitleg nodig denk ik.
Kan voorstellen dat dit qua eiwitten niet nodig meer is met 3000kcal+ , waarom zou je het dan nemen of ervoor betalen? Als je de rest van je leven relaxed wil trainen is dit dan wel een optie of is het dan beter om bij elke maaltijd genoeg eiwiitten te leren eten en ook aan je 1,5-2gr per kilo lichaamsgewicht te komen?
Ik voelde namelijk geen progressie meer, geen spierpijn en ik liep vast.
Vastlopen kun je ook anders oplossen met o.a. je schema aanpassen of door te kijken naar je voeding. Spierpijn is niet een vast teken van progressie. Als ik de foto's zie dan zou ik daar niet direct een kuur bij denken, maar dat kan aan mij liggen.

Na 11 jaar van ups en down zou ik het vooral gaan zoeken in waarom je telkens stopt? Wat gaat daar mis? Je noemt er een paar, maar er zit vaak meer achter. Vind je het wel leuk genoeg? Komt je inzet puur uit motivatie en ebt dat na tijdje weg en word dat versterkt bij tegenvallende resultaten? Je manier van schrijven lijkt daar wel op te duiden.

Wat ik zelf vooral opmerk aan de doelen van tegenwoordig is dat we alles denken te kunnen. Een persoon die nog nooit een hamer in de hand heeft gehad wil meester timmerman zijn, ik noem maar iets geks. Vergeten word alleen dat een vereiste voor zoiets is dat je jarenlange ervaring als timmerman nodig hebt en het werk leuk moet vinden. Wat we dus vergeten is dat de meesten 'kasten' het trainen leuk vinden en daar ervaring in hebben opgedaan alvorens ze kast werden. Door eerst die basis goed te krijgen leren ze de belangrijkste skill van training (in de breedste zin van het woord) en dat is 'consistentie'. Natuurlijk zie je voorbeelden van mensen die het wel lukt om op puur doorzettingsvermogen mooie dingen te bereiken (ik zie dan die dame die zorgt dat ze in een trouwjurk past), maar kijk een jaar later nog maar eens ;)
 
Open en eerlijk! Welkom :)

Is er een verband met Aziatische genen en snelle stofwisseling? Wat is je afkomst?
Dat verband is mij ooit verteld en het klinkt wel logisch. Ik ben een indo. Aziaten hebben vanwege het andere klimaat een snellere stofwisseling, ook vooral genetisch bepaald natuurlijk door het soort voedsel wat geconsumeerd wordt. Ik had begrepen dat Aziaten sneller warmte moeten kunnen verwerken. Je ziet ook over het algemeen dat aziaten een slanker lichaamstype hebben.
 
De meesten die het jaren zonder te stoppen kunnen, halen hun plezier uit het trainen zelf om verschillende redenen. Eigenlijk met alles zo, het process moet in de basis al leuk genoeg zijn, doelen en motivatie zijn maar tijdelijk.

Kan voorstellen dat dit qua eiwitten niet nodig meer is met 3000kcal+ , waarom zou je het dan nemen of ervoor betalen? Als je de rest van je leven relaxed wil trainen is dit dan wel een optie of is het dan beter om bij elke maaltijd genoeg eiwiitten te leren eten en ook aan je 1,5-2gr per kilo lichaamsgewicht te komen?

Vastlopen kun je ook anders oplossen met o.a. je schema aanpassen of door te kijken naar je voeding. Spierpijn is niet een vast teken van progressie. Als ik de foto's zie dan zou ik daar niet direct een kuur bij denken, maar dat kan aan mij liggen.

Na 11 jaar van ups en down zou ik het vooral gaan zoeken in waarom je telkens stopt? Wat gaat daar mis? Je noemt er een paar, maar er zit vaak meer achter. Vind je het wel leuk genoeg? Komt je inzet puur uit motivatie en ebt dat na tijdje weg en word dat versterkt bij tegenvallende resultaten? Je manier van schrijven lijkt daar wel op te duiden.

Wat ik zelf vooral opmerk aan de doelen van tegenwoordig is dat we alles denken te kunnen. Een persoon die nog nooit een hamer in de hand heeft gehad wil meester timmerman zijn, ik noem maar iets geks. Vergeten word alleen dat een vereiste voor zoiets is dat je jarenlange ervaring als timmerman nodig hebt en het werk leuk moet vinden. Wat we dus vergeten is dat de meesten 'kasten' het trainen leuk vinden en daar ervaring in hebben opgedaan alvorens ze kast werden. Door eerst die basis goed te krijgen leren ze de belangrijkste skill van training (in de breedste zin van het woord) en dat is 'consistentie'. Natuurlijk zie je voorbeelden van mensen die het wel lukt om op puur doorzettingsvermogen mooie dingen te bereiken (ik zie dan die dame die zorgt dat ze in een trouwjurk past), maar kijk een jaar later nog maar eens ;)
Mooi verwoord en goed gezien! Ik stop altijd als ik mijn doelen behaald heb. Daarna duurt het weer even voor mij om te zien dat alles waar ik hard voor gewerkt heb, weer verdwenen is opdat ik dus weer dezelfde cyclus begin kwa training. Ik koop whey om ontbrekende eiwitten aan te vullen. Ik denk dat ik daarmee voordeliger uit ben i.p.v. mijn volledige eiwitten uit voedsel te halen. Kcal kom ik moeilijker aan dan eiwitten, tenzij ik nog geld ga uitgeven aan een weight gainer.. Misschien dat ik in dit forum wat tips kan vinden voor recepten hoog in kcal wat ik nog niet ontdekt heb op het internet.

Wat die kuur betreft was het om op mijn streef gewicht te komen wat gewoon niet lukte. Ik woog altijd rond de 65kg en dan droog aan spieren. Inname van "clean carbs" was ik wel bewust mee bezig. Maar zwaarder worden lukte mij op een gegeven moment niet meer zonder extra vet erbij te krijgen. Ik nam toen een test kuur en schoot richting de 75kg, waarna ik uiteindelijk 72 overhield. Dat was weer zo'n moment waarvan ik dacht ik heb mijn doel gehaald, het is weer mooi geweest en af en toe beetje bijhouden.
Ik zet geen doelen om op Arnold te lijken, dat bedoelde ik met realistische doelen die makkelijk te halen zijn in een paar jaar.

Tussendoor even ziek geworden, weinig gegeten en weinig tot niet getraind (eigenlijk niet) voor ruim 3/4 maanden. Nu weeg ik 69kg en zie ik niet meer het resultaat van het gevormde lichaam waar ik tevreden mee was. Dusja je kan denk ik wel zeggen dat ik mijn motivatie haal uit resultaten, eenmaal gehaald en de consistentie is weg.

Maar het plezier wat ik heb tijdens de work-outs en de pijn en het zweet wat erbij komt vind ik dan weer geweldig! Je hebt wel gelijk als je het over de trainingsschema's heb; want zweet, pijn en moeite verlies ik altijd naarmate ik veel progressie boek. Misschien ben ik verslaafd aan de uitdaging? elke keer vanaf 0 beginnen door mijzelf te verwaarlozen en weer te verbeteren. Ik train altijd wel tot het gaatje tot 'muscle failure' (ik heb veel geleerd op YouTube van Amerikanen vandaar al die Engelse termen), misschien als ik de consistentie had die de meesten hier hebben, ik wel op Arnold had geleken xD.


PS: op de foto's kan ik wel een groot verschil zien tussen wat eerst was en wat nu is. Geen pump op aanwezig en niet aangespannen.
 
Dat verband is mij ooit verteld en het klinkt wel logisch. Ik ben een indo. Aziaten hebben vanwege het andere klimaat een snellere stofwisseling, ook vooral genetisch bepaald natuurlijk door het soort voedsel wat geconsumeerd wordt. Ik had begrepen dat Aziaten sneller warmte moeten kunnen verwerken. Je ziet ook over het algemeen dat aziaten een slanker lichaamstype hebben.

Dus half Nederlands? Ik heb zelf ook Aziatische roots, maar hier ben ik niet mee bekend. Ik weet dat je door kou wat meer kunt verbranden, geldt dit ook voor hitte? Heb je hier een bron van? Over het algemeen hebben aziaten ook minder te besteden, dus snap wel dat ze dan ook niet zo rond zijn als hier in t westen.

Maar met hetgeen wat jij eet kan je helemaal niet spreken over een snel metabolisme?
 
Enige wat ik zo gauw kan vinden geeft juist het tegenovergestelde aan:

 
Kcal kom ik moeilijker aan dan eiwitten
Genoeg over te vinden hier en met makkelijke hacks kun je met dezelfde voeding toch hoger in kcal komen. Denk aan volle kwark, noten, rundvlees, kaas.

Goedkoper kan misschien wel ja als je het in vlees zoekt, maar zuivel en ei staan denk ik wel op 1 qua cheapness ;)

Met alle snellere keuzes bedenk ik eerst of het echt nodig is op de lange termijn, dan valt er val veel af. Snellere keuzes zijn vaak ook minder compleet, denk aan vitamines en mineralen. Leren eten in bulk, cut, maintenance is ook een skill. Maar geen goed of fout hier hoor!
realistische doelen die makkelijk te halen zijn in een paar jaar.
Vanuit mijn werk heb ik geleerd dat realistisch niet verder gaat dan een paar weken, dus deze regel icm een paar jaar kan ik niet geloven haha. Qua doelen zou dat ook betekenen dat hoe verder je doel weg ligt hoe vager het zou moeten zijn. Qua planning kun je hier dus geen touw aan vast knopen.
Dusja je kan denk ik wel zeggen dat ik mijn motivatie haal uit resultaten, eenmaal gehaald en de consistentie is weg.
Ik train altijd wel tot het gaatje tot 'muscle failure'
Deze twee punten zijn wel interessant, misschien kun je inlezen op periodization.

In het kort: aantal weken opbouwen naar een mini doel, weekje rust (rustig aan) om tussen de oortjes en in het lichaam stress (algemene zin) omlaag te krijgen en de volgende aantal weken naar een mini doel.
Voordeel: goed haalbare doelen (100x beter dan een jaren doel), geplande rust (gouden combi voor iemand die hard gaat in de gym), discipline zakt niet onder de baseline door de rust en win momentjes waardoor je minder snel zult stoppen.

Je grote doel kan dan nog steeds zijn een 'kast' worden, maar de weg er naar toe met kleine doelen is dan helderder en je kunt je voortgang dan ook beter blijven meten.

veel geleerd op YouTube van Amerikanen vandaar al die Engelse termen
Ik kan na jarenlang hetzelfde denken te doen eigenlijk zeggen dat ik maar bar weinig heb geleerd van de meesten. Een paar die de theorie goed uitleggen, de invulling van die theorie moet je echt helemaal zelf bepalen. Elke keer dacht ik wat mensen dachten dat goed was, maar steeds meer merk ik dat ik bij mijzelf moet afvragen van wat ik kan doen om het leuk te houden en steeds kom ik weer een nieuwe situatie tegen die ik anders moet invullen.

Tracken en elke dag een moment van zweten is het enige wat blijft steken voor mij over het hele jaar gezien. Gewoon elke dag doen waar ik zin in heb en een paar keer per jaar een doel zoals een periode deadlift weer naar een wat hoger niveau tillen om vervolgens weer een wielerronde op de planning te hebben. Logisch voor mij want in de zomer zal ik dus vaker op een fiets kruipen en in de winter weer wat meer aan de gewichten in verhouding. Wat ik vooral niet moet doen is in de stromende regen toch gaan fietsen en met prachtig zonnig weer gaan squatten. Voor mij tot dusver de beste manier om bezig te blijven, totdat ik meer leer over mezelf en misschien weer wat anders roep :P
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven