Fitness Seller

45+biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Ik heb twee dingen:

ik wil graag grotere biceps, ik train er nu voor 1 keer per week. Maar is het echt niet beter als ik twee keer per week train?

En kan iemand mij even erg uitgebreid vertellen waarom je per 45 min moet trainen (tenminste dat het beter is)

alvast bedankt
 
Voor biceps zéker niet! 1 keer per week is meer dan voldoende als je optimaal wilt groeien. Je belast je biceps daarbuiten al genoeg met andere oefeningen (bv. als je rug traint).

Richtlijn is tss. 45-90 minuten, omdat daarna je cortisol gehalte zo groot wordt dat je teveel spieren 'afbreekt'. Hoe het verder percies zit weet ik niet, maar alleszinds als je 45-60min. voluit traint heb je wel genoeg stimulans gehad...
 
aangezien je bij de rugtraining ook in grote mate je biceps bellast is dit met het oog op overtraining.
die 45 minuten mag ook een uur zijn, maar niet langer want dan wordt de stof cortisol aangemaakt die zorgt voor spierafbraak. ben niet zo deskundig in hoe en waarom die stof dan komt maar globaal gezien is dit de reden.
 
Na mijn eerste reactie zat ik erover te denken en ben ik toch benieuwd naar de meningen over een prioriteitstraining voor de armen. Als je bijvoorbeeld een paar weken puur gaat voor de armen in bepaalde fasen. ik doel dus op een schema waarbij je je de training voor andere spiergroepen beperkt door alleen squats, deadlifts, barbelrow, bankdrukken, staande calveraise, militairy press en buikoefeningen te doen in een trainingsdag. een soort onderhoudstraining.
Zodoende train je je armen misshien 2 maal per week (maandag en vrijdag)gedurende een aantal weken.
eerst op kracht met weinig herhalingen en daarna een paar weken op massa en misschien defintie.
ok, ik weet al wat er wordt gedacht: dat is geen bodybuilding meer want je verwaarloost de andere spiergroepen op deze manier. Maar als je nou echt grote armen wil hebben is dit toch wel een eenmalige optie om je voor open te stellen.
 
ik vraag me trouwens af waarom iedereen zich fixeert op de biceps? je triceps maken 2/3 uit van de omtrek van je armen, dus lijkt het me logischer om eerst en vooral grote triceps te hebben.
 
die train ik ook hard, maar er zijn niet zoveel oefeningen ofwel soms?
 
Zeg eens welke oefeningen je doet en welke jij denkt dat belangrijk zijn.
Volgens mij zit daar al de fout...
 
Originally posted by TrainingFreak
die train ik ook hard, maar er zijn niet zoveel oefeningen ofwel soms?

der zijn genoeg oefeningen. maar als ik jou was zou ik het houden bij de basisoefeningen zoals smal bankdrukken en dippen.
dan heb je nog extensions, skullcrushers en vel variaties op de pressdown (met touw, v-shaped grip, rechte greep, onderhands, bovenhands)
genoeg oefeningen dus maar hou t voorlopig bij debasisoefeningen.
ik ben t ook zeker eens met spike omtrent de armomvang.
maar de biceps blijft de showgroep en kan dus wel begrijpen waarom je die groter wilt hebben. ik denk dat iedereen dat in zijn beginperiode had. mede doordat je als beginneling niet zo let op de spieren die je niet zo op t eerste oogopslag ziet. borst en biceps zijn in hun ogen de spiergroepen waar t om te doen is.
Daarbij is er niemand die vraagt van "he, laat je triceps een zien".
aangezien deze 2/3 van je armomvang in beslag neemt zou je deze moeten laten zien als iemand vraagt om je arm te laten zien.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman
Na mijn eerste reactie zat ik erover te denken en ben ik toch benieuwd naar de meningen over een prioriteitstraining voor de armen. Als je bijvoorbeeld een paar weken puur gaat voor de armen in bepaalde fasen. ik doel dus op een schema waarbij je je de training voor andere spiergroepen beperkt door alleen squats, deadlifts, barbelrow, bankdrukken, staande calveraise, militairy press en buikoefeningen te doen in een trainingsdag. een soort onderhoudstraining.
Zodoende train je je armen misshien 2 maal per week (maandag en vrijdag)gedurende een aantal weken.
eerst op kracht met weinig herhalingen en daarna een paar weken op massa en misschien defintie.
ok, ik weet al wat er wordt gedacht: dat is geen bodybuilding meer want je verwaarloost de andere spiergroepen op deze manier. Maar als je nou echt grote armen wil hebben is dit toch wel een eenmalige optie om je voor open te stellen.

zoiets heeft wel eens in de muscles & fitness gestaan ja..

vind het beetje k*tschema omdat je de andere spiergroepen dan verwaarloost...

wat veel mensen niet weten is dat je lichaam altijd ietwat symetrisch blijft en door veel werk te stoppen in zware massaoefeningen je armen dus al zelf iets gaan groeien...

neemt niet weg dat je ze wel individueel moet trainen..

MAar toch zou zoiets nooit doen, ten eerste je armen zullen niet sneller gaan groeien omdat de rest niet voldoende gestimuleerd word en je lichaam dus ietwat symmetrich wil blijven...

Als je echt grote armen wil stop dan al je werk in zware massaoefeningen
 
Ik ben het met Dandy eens, niemand zegt laat eens ff je triceps zien :P

Probeer voor je biceps een aparte dag te nemen?

Doe hammer curls, dan train je je "overgang" van je onder naar bovenarm. Dan ziet het er wat massiever uit.

Dit doe ik:

Barbell Curls - 5 sets 15-12-10-8-6
Alternate Dumbbell Curls - 4 sets 10-8-6-6
Hammer Curls - 4 sets 10-8-6-6


Suc6
 
Waarom zou je de ene spiergroep voor de andere voortrekken?
Dat is onzin, je moet elke spier gelijk behandelen.

Als je armen 2x per week kan doen, dan zou ik dat doen.
Luister naar je lichaam... probeer wat uit en kijk naar de resultaten.
En trek dan je conclusies.
 
De reden dat iedereen zich zo fixeert op grote biceps,is de enorme symbolische kracht.Omdat ze zo zichtbaar zijn, en omdat ze bij de kleinste beweging zo makkelijk opzwellen en bewegen vormen ze de beste reclame ter wereld om aan te tonen dat je mannelijke power hebt.Maar bovenal zijn ze het toonbeeld van bodybuilding.Als je biceps niet bij iedereen voor kippenvel zorgen , dan ben je geen bodybuilder.Cortisol daar geloof ik niks van, het beste vind ik is gewoon om 2 keer in de week je biceps zo hard mogelijk aan te pakken , met basis massa oefeningen, af en toe supersets en cheat curls erin gooien, dan hebben ze geen andere keus dan te groeien.Je hebt niet meer dan 45 min nodig om dat 3 oefeningen meer dan genoeg zijn, biceps zijn kleine spieren.
 
Originally posted by Levrone@
De reden dat iedereen zich zo fixeert op grote biceps,is de enorme symbolische kracht.Omdat ze zo zichtbaar zijn, en omdat ze bij de kleinste beweging zo makkelijk opzwellen en bewegen vormen ze de beste reclame ter wereld om aan te tonen dat je mannelijke power hebt.Maar bovenal zijn ze het toonbeeld van bodybuilding.Als je biceps niet bij iedereen voor kippenvel zorgen , dan ben je geen bodybuilder.Cortisol daar geloof ik niks van, het beste vind ik is gewoon om 2 keer in de week je biceps zo hard mogelijk aan te pakken , met basis massa oefeningen, af en toe supersets en cheat curls erin gooien, dan hebben ze geen andere keus dan te groeien.Je hebt niet meer dan 45 min nodig om dat 3 oefeningen meer dan genoeg zijn, biceps zijn kleine spieren.

Dat cortisol had te maken met langer dan 45-60 minuten trainen, niet mer 2x/week voor een spiergroep. En dan nog misschien groei jij wel met 2x/week... maar dat hoeft niet te betekenen dat iemand anders daarmee groeit, vooral als ze naturel zijn.
 
Ik pak altijd de stang van 20kg waarmee ik altijd chest press doe. Dan ga ik 2 setjes 12 reps opwarmen. dan 4 setjes aan elke kant 10 kg erbij gooien dus 40/45 kg die 4 reps doen en dan weer 2 setjes 12 reps alleen de stang van 20/25kg. Dan voel ik ze pas goed.. Daarna doe ik nog hammer curls, en dan touwtjes ff volgooien.
 
Originally posted by dandyman


der zijn genoeg oefeningen. maar als ik jou was zou ik het houden bij de basisoefeningen zoals smal bankdrukken en dippen.
dan heb je nog extensions, skullcrushers en vel variaties op de pressdown (met touw, v-shaped grip, rechte greep, onderhands, bovenhands)
genoeg oefeningen dus maar hou t voorlopig bij debasisoefeningen.
ik ben t ook zeker eens met spike omtrent de armomvang.
maar de biceps blijft de showgroep en kan dus wel begrijpen waarom je die groter wilt hebben. ik denk dat iedereen dat in zijn beginperiode had. mede doordat je als beginneling niet zo let op de spieren die je niet zo op t eerste oogopslag ziet. borst en biceps zijn in hun ogen de spiergroepen waar t om te doen is.
Daarbij is er niemand die vraagt van "he, laat je triceps een zien".
aangezien deze 2/3 van je armomvang in beslag neemt zou je deze moeten laten zien als iemand vraagt om je arm te laten zien.

ik doe zelf dat je je arm in je nek doet met een dumbbell in je hand en dat je je onderarm naar boven moet drukken.
deze doe ik:

[Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar]

[Abeelding niet meer beschikbaar]

meer niet dus kunnen jullie mij voorbeelden geven welke goed zijn, want die namen ken ik niet hoor

en wat is dippen??
 
MEt je rug op een bankje liggen net als bankdrukken alleen met een stang en wat gewicht ellebogen recht houden. en je onderarmen van beneden naar boven bewegen. Dit kan je ook dan met touwtjes. een stangetje vast maken aan de onderkant van de touwtjes. Bankje ervoorschuiven. Zelf vind ik dit beter omdat je constant spanning hebt.
 
Je doet maandag na borst de tri's en op dinsdag na rug biceps.
Dit omdat de triceps (bij mij) langer herstel nodig hebben dan biceps. En zoals spike het al zei, de triceps is idd 2/3 van je arm, dus groter dan je biceps.

En vrijdag pak je ze beide nog een keer. (supersetjes).

ik zou varieren wat betreft, reps, en oefeningen tussen de trainingen.

@ Vinny; 13 setjes voor biceps, ga je daar wel lekker op?!
 
Ben ik niet met je eens
Doe je Biceps op Ma Na je borst Omdat je die dan optimaal kan pakken en Triceps Di of liever een andere dag na je Rug omdat je die dan ook optimaal kan pakken.
Maar goed das mijn mening :nut:
 
Originally posted by TrainingFreak


ik doe zelf dat je je arm in je nek doet met een dumbbell in je hand en dat je je onderarm naar boven moet drukken.
deze doe ik:

[Link niet meer beschikbaar] [Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

meer niet dus kunnen jullie mij voorbeelden geven welke goed zijn, want die namen ken ik niet hoor

en wat is dippen??

De eerste en de laatste lijken op elkaar omdat je bovenarm in dezelfde positie zit. Voor een beginner is dit goed genoeg, en is het niet nodig om zoveel verschillende oefeningen uit de kast te halen. Ik haal zelf veel vooruitgang met alleen maar extensions en pushdowns, maar vanaf nu voeg ik een derde oef. toe, weet alleen nog niet welke. Ik denk liggend op rug, met verticale bovenarmen en dan onderarmen naar boven en beneden bewegen.
 
Zij ik ook al, en in plaats van je Tricp Pull straigh kan je ipv je handen met palm naar beneden je palm naar boven doen. En ipv een stang, touwtjes doen.
 
Back
Naar boven