AndroidHealthClinic

45+biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Levrone@
De reden dat iedereen zich zo fixeert op grote biceps,is de enorme symbolische kracht.Omdat ze zo zichtbaar zijn, en omdat ze bij de kleinste beweging zo makkelijk opzwellen en bewegen vormen ze de beste reclame ter wereld om aan te tonen dat je mannelijke power hebt.Maar bovenal zijn ze het toonbeeld van bodybuilding.Als je biceps niet bij iedereen voor kippenvel zorgen , dan ben je geen bodybuilder.Cortisol daar geloof ik niks van, het beste vind ik is gewoon om 2 keer in de week je biceps zo hard mogelijk aan te pakken , met basis massa oefeningen, af en toe supersets en cheat curls erin gooien, dan hebben ze geen andere keus dan te groeien.Je hebt niet meer dan 45 min nodig om dat 3 oefeningen meer dan genoeg zijn, biceps zijn kleine spieren.

quote van kevin levrone in flex over bicepstraining..
 
hmm.. zit wat in, toch doe ik het maar 1x in de week. :p
 
TF, besteed je ook aandacht aan je brachialis?
 
Ja, je mag de hammer curls niet vergeten!
 
Om nog even terug te komen op die 45-60 minuten.
Een vriend van me doet full body trainingen. Die zit dus niet lang 1 spiergroep af te beulen, maar traint in totaal wél langer dan een uur. Is het met een full body training minder erg? Of zou hij ook korter moeten gaan trainen?
 
Als hij niet wilt dat hij spieren gaat verbranden voor energie toch korter. Het gaat namelijk om het hormoon dat ervoor zorgt dat je spieren alles gaat gebruiken voor energie, ook spieren (eiwit) dus. Dat hormoon (cortisol?) komt na ongeveer 45-60 minuten, dan kan je dus beter stoppen.

Ik weet alleen niet hoe het zit als je zorgt dat je genoeg energie hebt bijvoorbeeld isostar drinken tijdens trainingen langer dan een uur. Of als je na een uur 1gr vit. C naar binnen gooit (cortisol blocker)
 
t hangt toch ook af van hoe intensief je die training afrond. Hoe benut je de tijd in de sportschool. als je veel rust dan neem ik aan dat je ook wel wat langer door kan gaan.
 
OK, dan zal ik hem in elk geval de vitamine C aanraden.
Ik wist niet dat vit.C ook de cortisol aanmaak verminderde. Is die werking vergelijkbaar met HMB of veel minder sterk?
 
Originally posted by bestoldschool
TF, besteed je ook aandacht aan je brachialis?

dat is de biceps toch?

ja die train ik ook :)

die cortisol blocker wat zit daar allemaal in?
en is dat gezond voor iemand van mij leeftijd (15 jaar deze maand word ik trouwens 16 jaar :) )
 
Laatst bewerkt:
brachialis is de spier die naast de laterale kop v/d triceps loopt en onder het lange hoofd van de biceps brachi.
Deze spier duwd de andere spieren naar buiten waardoor je een betere piek krijgt.

Niet te verwarren met de brachioradialis (de spier die duidelijk in verbinding staat met je onderarm en e vooral traint met hammercurls ed.)
 
hoe train je de brachialis dan?
 
Door curl oefeningen te doen waarbij je niet supineert

Div. vormen van Hammercurls
Reverse curl

Brachialis is eigenlijk de sterkste buiger van je arm. De biceps gaat pas een grotere rol spelen tijdens het supineren. Maar bij alle andere vormen (geproneerd, neutraal) is de brachialis sterker.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by elefino
OK, dan zal ik hem in elk geval de vitamine C aanraden.
Ik wist niet dat vit.C ook de cortisol aanmaak verminderde. Is die werking vergelijkbaar met HMB of veel minder sterk?

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4822

Zwier schreef in zijn artikel dat C een cortisol blocker was... ik weet er niet veel over, dus het beste zegt hij of iemand anders ff wat hierover. :D

En dat van de Brachialis is een goed id!! ik trainde altijd al elke spier tijdens biceps training door curls, hammer curls en preacher curls... maar nu weet ik ook waarvoor ik het doe en ga ik hem zwaarder aanpakken :D voor een grotere piek hehehe
 
zijn er wat voorbeelden met pictures?
 
Ik doe de hammer curls tot 90 graden vind dan een betere spanning, moet je deze tot heel boven uitvoeren of niet?

Ik heb een tijdje gecurld tot ik erbij neerviel en de resultaten waren geweldig!!! De gouwe ouwe dumbbell curl!! Lekker zwaar korte sets 4-8 reps !!! Meer moet niet en ook onderarmen niet vergeten te trainen want ze helpen ook bij je bicepsbouw!!!
 
Ben door die heavy curls met cable curl noem ik deze zo boven het hoofd mijn gewicht kunnen VERDUBBELEN!!!
 
Back
Naar boven