XXL Nutrition

4500 kcal cheatmeal

Bezoekers in dit topic

Daadkrachtig

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 jun 2013
Berichten
1.385
Waardering
500
Lengte
1m80
Massa
96kg
Vetpercentage
9%
beste lezer

Ik word sinds een half jaar professioneel begeleid
Op dit moment cut ik weer sinds 3 weekjes
Ik mag nu van mijn coach elke week op een vaste dag 1 cheatmeal
Maar ik heb na mijn laatste cheatmeal van 4500 kcal het gevoel dat ik ben aangekomen
Is dit alleen vocht of ook vet?
De andere dagen carb cycle ik 3 dagen laag 1 hoog
(3x 1500 kcal 1x 3000 en opnieuw)
As vrijdag wil ik weer 4500 kcal eten maar niet als ik dikker ga worden
Dan beperk ik het tot 3000 kcal
Hoor graag van jullie
 
Ligt eraan, wat is je onderhoud en hoe veel kcal zit je onder onderhoud gemiddeld per week.

Als jij elke week een tekort hebt van gemiddeld 300-500 kcal per dag zal je niks aankomen, maar als je door je cheatmeal elke week een overschot overhoud na circa een week, dan kom je wel aan in vet ja.
 
Uit welke macros bestond die dag? Als je een tijd in een tekort zit en aardig depleted bent zul je nagenoeg geen carbs uit het overschot omzetten en opslaan als vet, dus als je die dagen nauwelijks vet eet kun je het vrij bond maken zonder vet bij te komen.

Maar uiteindelijk gaat het over de weken heen, dus vergelijk je gewicht per dag met dezelfde dagen in vorige weken. Gewoon elke dag wegen dan weet je het zo. Vlak voor je refeed moet je toch weer lichter uitkomen dan vlak voor je vorige refeed.
 
Ligt eraan, wat is je onderhoud en hoe veel kcal zit je onder onderhoud gemiddeld per week.

Als jij elke week een tekort hebt van gemiddeld 300-500 kcal per dag zal je niks aankomen, maar als je door je cheatmeal elke week een overschot overhoud na circa een week, dan kom je wel aan in vet ja.

Ik heb wel een tekort van 1000 kcal per dag 5 dagen per week

Uit welke macros bestond die dag? Als je een tijd in een tekort zit en aardig depleted bent zul je nagenoeg geen carbs uit het overschot omzetten en opslaan als vet, dus als je die dagen nauwelijks vet eet kun je het vrij bond maken zonder vet bij te komen.

Maar uiteindelijk gaat het over de weken heen, dus vergelijk je gewicht per dag met dezelfde dagen in vorige weken. Gewoon elke dag wegen dan weet je het zo. Vlak voor je refeed moet je toch weer lichter uitkomen dan vlak voor je vorige refeed.

Ja klopt zo dacht ik dus ook
Ik lijk wat vochtiger maar volgens mijn gewicht zak ik wel gewoon
Mijn macros bestaan bijna alleen uit eiwitten
En in elk geval hooguit 10-15g vet per dag uit kip
Is 4500 kcal niet overdreven 1 maaltijd 1 x per week?
De rest van die dag eet ik ook 1500 kcal dus in totaal 6000 maar die 1500 is clean
Voor komende vrijdag ga ik nog eens 3 en halve dag depleten voor de Cheatmeal en leeglopen
 
Op zich is je totaal van die dag is niet eens zo heel gek voor een flinke refeed, dat je zoveel ervan in een enkele maaltijd neemt maakt niet uit. Ben alleen wel benieuwd hoe je dat doet zonder vet er in en neem aan dat die refeed wel grotendeels carbs bevat?
 
Hoe ziet een cheatmeal van 4500 kcals er uit....?
 
Denk dat hij ook cheatday ipv meal bedoelt
Hij zegt dat hij 1 meal 4500 kcal eet en de rest van de dag 1500 kcal.
Cheatmeal dus.

TS: als je elke week een tekort hebt (gewenst tekort) dan zit dat wel goed.
 
Wat zegt je weegschaal? Ben je ook echt aangekomen of is het slechts een gevoel?
 
Op zich is je totaal van die dag is niet eens zo heel gek voor een flinke refeed, dat je zoveel ervan in een enkele maaltijd neemt maakt niet uit. Ben alleen wel benieuwd hoe je dat doet zonder vet er in en neem aan dat die refeed wel grotendeels carbs bevat?

Nee heel veel vetten, suikers en zout (voor carbs)
Gewoon slecht eten haha

Hoe ziet een cheatmeal van 4500 kcals er uit....?

Leuk dat je er naar vraagt
Ik begon met gevulde chocolade bonbons met van die zachte creme vulling en elke chocola die ik kon vinden bij me vriendin thuis en dat was aardig wat. (vrouwen..)
Daarna meteen doorgereden naar de cafetaria op 5 minuten afstand en 2 patatjes en een broodje hamburger gegeten
Meteen daarna door naar de Burgerking en zo'n XXL Whopper gekocht van 7 euro
5 Minuten later was ik bij de Mac met een chicken sensation en big mac
Daarna nog snel even langs de AH geweest voor 3 chocolade repen van Milka
Dit alles binnen 1 uur tijd natuurlijk. Ik heb gevreten voor mijn leven

zelfde als die van mij :D

@ TS, ben je natty of enhanced?

Ik twijfel er over om te blasten... en cruisen op 250mg test e ew en begin MISSCHIEN over een halve maand mijn blast op 450mg test p ew, 300mg parabolan (3x 1 ml) en 250mg test e (die ik doorzet of misschien wel weg laat, aangezien er na de blast al veel meer test in me lichaam zit dan die 250mg waarschijnlijk en erna weer toevoeg)
Deze stack ga ik 5 weken nemen maximaal, waarvan de parabolan zelfs korter misschien 4 weken.
Ik kan een logje bijhouden, suggesties zijn altijd welkom!
Het is nog niet zeker in elk geval

Hij zegt dat hij 1 meal 4500 kcal eet en de rest van de dag 1500 kcal.
Cheatmeal dus.

TS: als je elke week een tekort hebt (gewenst tekort) dan zit dat wel goed.

Jij snapt het :) Cheatmeal binnen 1 uur

Waarom 4500 in 1 meal?

Omdat ik het mocht van mijn coach en ik ben een vreetzak en ik vind ongezond eten lekkerder
Verder eet ik heel clean, aangezien ik ooit MISSCHIEN met slin ga beginnen moet dat ook.

Wat zegt je weegschaal? Ben je ook echt aangekomen of is het slechts een gevoel?

Natuurlijk ben ik in eerste instantie aangekomen (veel vocht)
Nu zit de weegschaal toch weer 0.5kg lager dan daarvoor na slechts weer 3 dagen mijn dieetschema gevolgd te hebben.
Dat terwijl ik wel meer vocht heb nog steeds, dan daarvoor.
Ik lijk wel echt iets vetter in de spiegel vind ik zelf


Thanks voor jullie reacties
 
Dat je een keer per week lekker wilt eten en vette bende of wat dan ook prima doe ik ook, maar 4500 kcal in 1 meal eet je niet ff weg. Als je zelf al twijfels hebt waarom niet iets minder?
 
Nee heel veel vetten, suikers en zout (voor carbs)
Gewoon slecht eten haha



Leuk dat je er naar vraagt
Ik begon met gevulde chocolade bonbons met van die zachte creme vulling en elke chocola die ik kon vinden bij me vriendin thuis en dat was aardig wat. (vrouwen..)
Daarna meteen doorgereden naar de cafetaria op 5 minuten afstand en 2 patatjes en een broodje hamburger gegeten
Meteen daarna door naar de Burgerking en zo'n XXL Whopper gekocht van 7 euro
5 Minuten later was ik bij de Mac met een chicken sensation en big mac
Daarna nog snel even langs de AH geweest voor 3 chocolade repen van Milka
Dit alles binnen 1 uur tijd natuurlijk. Ik heb gevreten voor mijn leven



Ik twijfel er over om te blasten... en cruisen op 250mg test e ew en begin MISSCHIEN over een halve maand mijn blast op 450mg test p ew, 300mg parabolan (3x 1 ml) en 250mg test e (die ik doorzet of misschien wel weg laat, aangezien er na de blast al veel meer test in me lichaam zit dan die 250mg waarschijnlijk en erna weer toevoeg)
Deze stack ga ik 5 weken nemen maximaal, waarvan de parabolan zelfs korter misschien 4 weken.
Ik kan een logje bijhouden, suggesties zijn altijd welkom!
Het is nog niet zeker in elk geval



Jij snapt het :) Cheatmeal binnen 1 uur



Omdat ik het mocht van mijn coach en ik ben een vreetzak en ik vind ongezond eten lekkerder
Verder eet ik heel clean, aangezien ik ooit MISSCHIEN met slin ga beginnen moet dat ook.



Natuurlijk ben ik in eerste instantie aangekomen (veel vocht)
Nu zit de weegschaal toch weer 0.5kg lager dan daarvoor na slechts weer 3 dagen mijn dieetschema gevolgd te hebben.
Dat terwijl ik wel meer vocht heb nog steeds, dan daarvoor.
Ik lijk wel echt iets vetter in de spiegel vind ik zelf


Thanks voor jullie reacties


Joh 4500 calorieen en dan zoveel verschillende dingen eten? Hou het volgende keer gewoon bij een cracker.











































20130423-smores-burger-finished.jpg
 
Ziet er wel lekker uit Red010!!
 
Dat je een keer per week lekker wilt eten en vette bende of wat dan ook prima doe ik ook, maar 4500 kcal in 1 meal eet je niet ff weg. Als je zelf al twijfels hebt waarom niet iets minder?

Je hebt helemaal gelijk.
Deze keer ga ik proberen een cheatmeal van 3000 kcal te doen ipv 4500...
Ik denk aan een XXL Whopper, raspatat, 2 kipfrikadellen speciaal en wat chocola
Alleen is er nog zoveel dat ik graag weer wil eten zoals döner, pizza shoarma, mars, pizza tonijn, dorito's paarse zak en lays paprika chips etc
Ook wil ik mezelf eens helemaal laten gaan met 1 lepel op een pot pindakaas en een bakje cashewnoten
 
Vet zal sowieso opgeslagen worden ja, dus dat werk je er de dagen erna weer af.

Klinkt ook alsof het aanzet tot binging. Geen goede coaching imho.
 
Vet zal sowieso opgeslagen worden ja, dus dat werk je er de dagen erna weer af.

Klinkt ook alsof het aanzet tot binging. Geen goede coaching imho.

Nee dit is iets wat die nooit doet
Hij wordt al boos als ik eens kut eet of beken kut gegeten te hebben
Zijn eigen cheatmeals bestaan uit 6000 kcal
 
Back
Naar boven